Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, Cyril Sars heeft het nagevraagd en de minimale weerstand mag 0,8 ohm zijn. Hoe lager de weerstand, hoe beter de vonk. En de voorschakelweerstand niet gebruiken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dus deze?
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=70&returnId=70&itemId=620
Of zijn er betere?
In de huidige setup heeft die ook wel gewoon gestart, in het begin liep die af en toe niet helemaal lekker. Maar nu moet je eigenlijk altijd wat gas bij geven.
Dat is toch een indicatie dat er iets achteruit is gegaan in mijn beleving.
Ik heb goeie ervaringen met de bosch bobine’s (rood danwel blauw van kleur):
http://rb-aa.bosch.com/boaa-be/Product.jsp?prod_id=330&ccat_id=166&language=nl-NL&publication=1
Alleen:............. zou ik jou probleem niet hier in zoeken > wanneer je ‘m start met die luchtslang los dan start hij/zij immers prima en heb je gelijk 14 volt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Rode of blauwe bosch is prima ;
geen gele gebruiken , alhoewel die ook 0.8 ohm is fikt die de eindtrap van de 123 op !!
Sensor op het blok meten is maar de helft van het verhaal ,
er kan nog vanalles misgaan in de kabelboom .
aan de stekker van de calculator meten met de teststekker of echte bosch kast ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroen23 schreef:Alleen:............. zou ik jou probleem niet hier in zoeken > wanneer je ‘m start met die luchtslang los dan start hij/zij immers prima en heb je gelijk 14 volt.
Tja wat kan het dan nog zijn?
Als ik gas geef start die ook prima. Ik neig nu te denken dat dat gat zo groot is dat die voldoende lucht krijgt om te blijven lopen. De stationairloop ging ook al vrij snel richting de 2000 rpm.
jantje1948 schreef:En de voorschakelweerstand niet gebruiken.
Bij de rode Bosch staat vermeld dat dit wel moet.
Dus de blauwe nemen?
Waar zijn die dingen te koop?
Arjan Verkade schreef:
Waar zijn die dingen te koop?
zie het www tik blauwe (of rode) bobine bosch
Arjan Verkade schreef:
Tja wat kan het dan nog zijn?
maakt die dunne slang aan het luchtfilterhuis eens los: zit n.l. achter het luchtfilter >
als het luchtfilter verstopt is (cq weinig lucht doorlaat) zal er weinig lucht aankomen achter het gasklephuis en de DS beroerd/slecht lopen met name bij koude motor.
Zitten de slangen op het luchtinlaatkanaal juist ?? dus vollastcontact aan de I en de druksonde aan de S.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
werkt de koudstart injector?
Arjan Verkade schreef:De DS loopt met een koude start tegenwoordig eigenlijk nooit direct goed.
Ik dacht aan de koude startinjector, maar als ik die los haal start die helemaal niet.
Hij liep 1 of 2 keer heel kort en sloeg direct weer af.
pagina 35
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroen23 schreef:
maakt die dunne slang aan het luchtfilterhuis eens los: zit n.l. achter het luchtfilter >
als het luchtfilter verstopt is (cq weinig lucht doorlaat) zal er weinig lucht aankomen achter het gasklephuis en de DS beroerd/slecht lopen met name bij koude motor.
Zitten de slangen op het luchtinlaatkanaal juist ?? dus vollastcontact aan de I en de druksonde aan de S.
Dat kan ik idd nog wel even doen, hoewel ik het luchtfilter niet bekeken heb denk ik wel dat het goed is. Deze is met de grote beurt nog schoon gemaakt.
Ze zitten zoals op deze tekening.
I zit op 4
S zit op 5
Bij jouw valt de tekst weg, maar volgens de beschrijving in het boek staat er:
4. Full load switch (kleiner)
5. Pressure sensor (groter)
De aftakking bij I zit ook zoals op het schema.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat laatste is dus fout! Op de aansluiting I moet de vollastschakelaar (Interrupteur) en op de aansluiting S (sonde) moet de druksonde. Verkeerd aansluiten kan jouw euvel veroorzaken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
I zit op 4 op de tekening, ze kruisen elkaar, ook op de auto.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, dat was niet echt goed te zien. In het plaatje uit het onderdelenboek is het beter te zien. Je weet dus zeker dat die niet verwisseld zijn?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat heb ik ook gecheckt samen met de andere slangen.
Daarbij vraag ik me ook af of dat uit zou maken, gezien ze beide de druk in het inlaat systeem meten. En de druk zou overal hetzelfde moeten zijn.
Ook nog even terug naar de bobines.
Er zit nu een ducellier met voorschakelweerstand icm 123. Op internet lees ik bij de rode bosch dat er normaal een voorschakelweerstand geplaatst moet worden, tenzij je 123 heb. Geld dat dan ook voor mijn ducellier?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de weerstand tussen de pootjes van de bobine niet lager is dan 0,8 Ohm, de voorschakelweerstand niet gebruiken. Bij het meten dus buiten de weerstand om meten. Als dat niet lukt: volgens de RTA is de voorschakelweerstand 0,5 ohm. Die moet je dus van de totale waarde aftrekken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
zit de slang met aftakking onder het 1nlaathuis ook goed(dicht)?
Hier rechtsonder, nrs 6, 7 en 8
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!