Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Daarom ook uitwisselen, niet weggooien.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Exact hetzelfde probleem gehad met een 21 injectie van een klant. Na een week zoeken bedacht de klant het toch wel zelf op te willen lossen. Nu, vier jaar later staat de auto nog steeds op dezelfde plek in zijn garage met een onopgelost probleem. Ben dus benieuwd waar jij het gaat vinden.
Ik heb toen alle stekker verbindingen nagelopen/gefixt (was een zooitje), luchtslangen, bobine, bougiekabels gewisseld, verdelerkap/rotor. Geen oplossing.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Andere suggestie dan: met lege accu vertrokken, geen laadstroom? Dan zakt de spanning te ver weg voor goede vonk.
Had je tijdens stalling de accupolen los? Mogelijk kleine sluiting in de auto?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bedankt voor de suggesties
vlietmansje schreef:Daarom ook uitwisselen, niet weggooien.
Ik geloof dat de oude wel gesneuveld is, ik denk niet dat ik die nog betrouwbaar kan gebruiken helaas…
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Exact hetzelfde probleem gehad met een 21 injectie van een klant. Na een week zoeken bedacht de klant het toch wel zelf op te willen lossen. Nu, vier jaar later staat de auto nog steeds op dezelfde plek in zijn garage met een onopgelost probleem. Ben dus benieuwd waar jij het gaat vinden.
Ik heb toen alle stekker verbindingen nagelopen/gefixt (was een zooitje), luchtslangen, bobine, bougiekabels gewisseld, verdelerkap/rotor. Geen oplossing.
Eigenlijk alles wat je opnoemt is eind vorig jaar of gecheckt of vervangen. De bobine en verdelerkap met rotor zijn nieuw.
Bougies + kabels + isolatorpijpjes +/- 2 jaar.
vlietmansje schreef:Andere suggestie dan: met lege accu vertrokken, geen laadstroom? Dan zakt de spanning te ver weg voor goede vonk.
Had je tijdens stalling de accupolen los? Mogelijk kleine sluiting in de auto?
Nee de polen waren niet los. Maar toen de DS eenmaal liep heb ik beetje gas gegeven om de auto omhoog te laten komen. Daarna de startkabels verwijderd en de laadspanning bij stationair loop gemeten. Dat was 14,42 volt, dus laat prima bij.
Na de rit de motor af gezet en toen gaf de accu een spanning van 12,8 volt, lijkt me ook normaal.
Dit vind ik dan wel weer een rommeltje. Net even gekeken, maar op het gevoel zat er niets echt heel erg los.
Ik heb alleen de juiste stekkertjes nog nergens kunnen vinden. Volgens mij horen ze te zijn zoals die witte.
Gezien er al zoveel op zit wat niet hoort, weet ik ook niet wat de originele kleuren zijn.
Ook lastig, op de bobine zitten 3 pinnen per kant. Bij de massa kom je daar wel mee uit. Maar bij de plus zitten er 5 a 8 stekkers op, waardoor er nu weer allemaal verlopen tussen zitten.
Ik heb er al eens naar gezocht, maar heeft er iemand een foto van hoe het hoort te zitten? Het is vaak wel een bende in die hoek
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoe vol is de tank? Al benzinedruk gemeten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eens. Eerst benzinedruk meten! Sowieso geldt: meten = weten. Gissen = missen. En “at random” onderdelen vervangen, dat kan iedereen. Rustig zoeken dus. En, bestel vast eens een nieuw benzinefilter. Een originele:
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=119&returnId=119&itemId=1029
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De tank zat nokkie vol. Ik heb geen tools om de benzine druk te meten.
Ik heb wel eens gereden met een vrij lege tank, als je dan een lange bocht door gaat krijgt die daarna maar weinig benzine. Dan verlies ik flink vermogen en komt die niet boven de 3000 rpm.
De dingen die ik nu had waren anders, nu was het echt een klap, alsof de motor een halve sec stopt met werken. Maar daarbuiten wel gewoon normaal vermogen.
Zou een lage benzinedruk niet altijd moeten optreden? Als ik nu weer ga rijden en het komt weer pas na 30 km is dan benzinedruk nog logisch?
Benzine filter is 2 jaar geleden vervangen zie ik op het factuur van vd Laan. Iets minder dan 15k geleden.
Op het factuur staat wel “benzine filter CX”, kan dat een probleem zijn?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Op het factuur staat wel “benzine filter CX”, kan dat een probleem zijn?
Ja. Tenminste, als men dat filter in de aanzuigleiding heeft geplaatst zoals het origineel zit. Een cx filter moet in de drukleiding namelijk.
Benzinedrukmeter kunnen we regelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat originele filter heb ik in de aanbieding….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even wat tekeningen bekeken, ik zie dat een DS pomp met 3 aansluitingen idd een heel ander systeem is dan een CX met 2 aansluitingen.
Eigenlijk heb ik geen idee wat voor een pomp er nu op zit. Misschien morgen eerst maar eens kijken of ik kan zien wat voor pomp en filter er op zitten.
Neem aan dat een CX pomp met CX filter erachter geen probleem mag zijn als het filter schoon is.
Alsnog kan de druk meten geen kwaad, je heb een drukmeter liggen Yuri?
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En je inschrijven voor de cursus ds injectie van DS-TT!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helaas de datum komt niet uit, zoals al aangegeven in dat topic.
Hopelijk volgende keer beter, want het onderwerp is zeker interessant.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
heb een drukmeter te leen, regio Leiden.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even de dorpelplaat eraf gehaald om te zien wat erachter zit.
CX filter zo te zien.
Met 3 aansluitingen lijkt het me een originele DS brandstofpomp.
Zover ik kan zien zit het filter in de aanzuigleiding, waar het originele DS filter ook zou zitten.
Geen goede combi dus?
Je zegt dat je er al mee gereden hebt. Dan lijkt me een aanzuigprobleem niet aan de orde, anders kon je helemaal niet rijden.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl