Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mr staat voor bruin (Marron), hoe kan ik de 2de kleur dan achterhalen?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
welke 2e kleur?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb bijvoorbeeld een groene draad met een bruin busje er omheen.
Welke van de kleuren verwijst het schema dan naar? Naar de kleur van de draad of naar de kleur van het busje.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naar de kleur van het busje natuurlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké weer wat wijzer, ik heb die busjes nog niet eerder gezien in een auto.
Nu alleen nog zien te begrijpen waar de 12v vandaan komt. Dan de unit er maar weer eens uit halen om te gaan meten.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zit niets anders op als je het niet uit het schema kunt opmaken. Gelukkig heb je de zooi zo uit elkaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Arjan Verkade schreef:Oké dan zou je dus de meter los kunnen testen door er spanning op te zetten en kan ik nameten of er spanning op de draden in de gele stekker staat.
Nee, zo kun je de benzinemeter niet testen.
De meter heeft wel degelijk ook een massa nodig.
De massa van het klokkenspel, ook voor de lampjestest, wordt verzorgd door draad 41 met gele huls in de gele stekker.
Arjan Verkade schreef:Draad Mr40 zou naar de vlotter toe moeten lopen.
Ik kan er op het schema ook niet achter komen waar de 12v vandaan komt…
Is elke van de 3 stekkers voorzien van een 12v?
De aansluiting voor de vlotter is inderdaad draad 40 met bruine huls, ook in de gele stekker. Als je die aan massa legt moet de meter “vol” aangeven.
De plus voor het hele klokkenspel komt van de zwarte 9 in de gele stekker. Oók die voor de toerenteller, laadstroomlamp, thermometer, remblokslijtagelamp en de lampjestest incl. de grote STOP-lamp, dus als dat werkt, heb je een goede plus.
Let wel: dit zijn de kleuren voor o.a. een ‘69er. Op de nieuwere auto’s is het principe het zelfde, maar zijn de kleuren weer anders.
Succes,
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja groot deel van het de tellerbak werkt gewoon, in elk geval de verlichting.
Dus 12v is wel aanwezig op de N9 draad.
Dus als ik zowel de Mr40 en J41 aan de massa leg terwijl de N9 op 12v staat dan moet de benzinemeter vol uitslaan.
Misschien zelfs wel het makkelijkste om met de stekker in de auto de Mr40 direct aan de massa te leggen.
De kleuren komen idd overeen met het schema dat ik hier voor me heb van een IE
Gezien ik in de gele stekker al spanning over bepaalde pinnen heb gemeten begin ik te vermoeden dat de meter zelf deffect is…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat vaak aan de hand is, is dat de meter op de printplaat slecht contact maakt. Schroef m van de print en schuur de contactjes op.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hee Arjan, beetje laat, maar nog gefeliciteerd met deze auto. Gaaf ding!
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Arjan Verkade schreef:Ja groot deel van het de tellerbak werkt gewoon, in elk geval de verlichting.
Dus 12v is wel aanwezig op de N9 draad.
Pas op, ik heb níet gezegd dat de verlichting vanuit diezelfde 12v brandt, want dat ís natuurlijk niet zo. De conclusie dat de N9 goed is, is dus niet gerechtvaardigd op basis van deze constatering.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nelis Infra schreef:Hee Arjan, beetje laat, maar nog gefeliciteerd met deze auto. Gaaf ding!
Thanks!
nltecoko schreef:Arjan Verkade schreef:Ja groot deel van het de tellerbak werkt gewoon, in elk geval de verlichting.
Dus 12v is wel aanwezig op de N9 draad.Pas op, ik heb níet gezegd dat de verlichting vanuit diezelfde 12v brandt, want dat ís natuurlijk niet zo. De conclusie dat de N9 goed is, is dus niet gerechtvaardigd op basis van deze constatering.
Oké, ik ga het natuurlijk allemaal stap voor stap nog eens goed nameten.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag lekker met de DS weggeweest, er was een toerrit van de DS Club regio West in Zeeland.
In totaal toch zo’n 220 km gereden vandaag.
De DS rijdt merkbaar beter dan voor het grote onderhoud dat gedaan is.
Het is nu starten en lopen, hiervoor viel de motor vaak uit als je geen gas bijgaf.
HD pomp slaat minder vaak aan.
Natuurlijk veel minder trillen op de snelweg, kan er nu zo 150 op de GPS mee rijden zonder rare trillingen. Je krijgt alleen erg veel windgeruis…
Het schakelen gaat ook lichter. Vooral de 1ste en achterruit gingen soms nogal zwaar, nu beide beter, met name de 1ste.
Ik heb nog niet heel erg goed gekeken, maar volgens mij hangt de achterbumper ook wel weer aardig recht
Onderweg nog wat foto’s geschoten.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Goede platen man.
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!