Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zie in de documentatie 2 Kg +/- 0.05 / cm2
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt helemaal Arjan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Sorry, mijn herinnering is fout
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach hebben we allemaal wel eens
Arjan Verkade schreef:
Het lijkt er toch op dat de Bosch stuk is. Ik ga maar een nieuwe blauwe Bosch bestellen.
Doet je toerenteller ook raar?
Dat wil ook nog wel eens gebeuren met een brakke bobine…
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja die doet ook raar
Maar dat deed die met de eerste zwarte bobine, met de blauwe Bosch en met degene die ik er nu in heb gezet.
Als ik flink optrek schiet die soms alle kanten op. Als je wat hoger in de toeren rijdt of op de snelweg valt die soms naar beneden en schiet weer terug. Of hij blijft gewoon te lage toeren aangeven, bij een tik op het dash schiet die soms weer terug.
Dat wil ik ook nog een keer opgelost hebben…
Dat lijkt op een slechte toerenteller of slecht contact tussen bobine en toerenteller.
Merk je dan ook iets van inhouden tijdens het rijden?
Bij een slechte bobine schiet de toerenteller juist omhoog en houdt de motor in…
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee hij valt altijd naar beneden en met optrekken houd de motor niet in.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat doen jullie met de bandenspanning achter?
Boekje zegt 2.3 voor en 1.8 achter.
Ik zag dat er nu wel ruim 2 bar achter in de banden zat.
Ik weet van de CX welke 1.5 bar achter moet het vrij nauw ligt als je te hard gaat, hoe zit dat bij een DS?
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Arjan Verkade schreef:Wat doen jullie met de bandenspanning achter?
Boekje zegt 2.3 voor en 1.8 achter.
Ik zag dat er nu wel ruim 2 bar achter in de banden zat.Ik weet van de CX welke 1.5 bar achter moet het vrij nauw ligt als je te hard gaat, hoe zit dat bij een DS?
2.3 voor, 2.1 achter
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat wat je zelf aan houd of wat er opgegeven is?
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Arjan Verkade schreef:Is dat wat je zelf aan houd of wat er opgegeven is?
Ik meen dat 2.1 resp. 1.9 wordt opgegeven. Met die moderne banden is dat me net ff te slap, de wang hangt dan wel erg door…
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De druk wordt met name bepaald door de hoogte van de band.
Voor het gemak rijd ik rondom met 2.1, omdat druk controleren van de achterwielen beetje lastiger is.
Uh, en een bedaagde rijstijl….
Nb: Let bij vervanging van binnenbanden op de lengte van de ventielen, korte zijn onhandig met de wieldeksels gemonteerd.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weer even terug naar de bobine…
Originele zwarte bobine reed niet lekker.
Dus vervangen door blauwe Bosch, na de winter begon deze in te houden.
Even een tijdelijke erin gehad, dat leek goed te rijden. Maar niet veel mee gereden.
Dus een nieuwe blauw Bosch besteld, reed super. Totdat deze ook weer begon in te houden
Het lijkt wel zo te zijn dat ze gaan inhouden als ik daarvoor even wat meer gas heb gegeven. In z’n 3 even doortrekken tot 3500 - 4000 rpm. Maar als het eenmaal optreed blijft het wel gebeuren.
Tja elke keer dat je hem vervangt wordt er natuurlijk wel aan de draden gerommeld.
Overigens houd die vooral in bij constante snelheid. Eigenlijk niet bij accelereren, want dat gaat heel soepel.
Als het de bobine is dan zou je het toch ook bij accelereren moeten voelen?
Ik snap hem ff niet meer…
Gasklep schakelaar?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bougies ?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?