4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Het avontuur is begonnen!  CEE-IKS zijn SM…..
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 06 april 2013 01:59 AM
  [ # 46 ]

Zo de startmotor is weer klaar! Nu die 10 kilo bonk ijzer er maar weer onderschroeven. Het ding was niet echt stuk, maar draaide te langzaam. Kwestie van nieuwe lagers, het anker opfrissen, schoonmaken etc….. Aldus de reviseur is ie weer als nieuw!

Op naar volgende klusje, de accu eruit en de tank legen…...

Afbeelding Bijlagen
foto.jpgfoto start.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2013 11:04 PM
  [ # 47 ]

Accu eruit= keienvanger eraf. Simpel. 30 boutjes ofzo lossen en klaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 april 2013 01:08 AM
  [ # 48 ]

Waarom niet op de officiele manier? Scheelt aardig wat boutjes….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 april 2013 01:58 PM
  [ # 49 ]
bogaard77 schreef:

Accu eruit= keienvanger eraf. Simpel. 30 boutjes ofzo lossen en klaar.

Nee joch ,

luikje demonteren in de rechter wielkuip .

Of de beunhaas methode : spanningsregelaar eraf , koplamp eruit en op zijn kop naar boven .

WEL OPLETTEN DAT JE DE HOOGTEBEDIENING VAN DE LAMPEN NIET STUK DOET red face

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 07 april 2013 04:53 PM
  [ # 50 ]

Die beunhaasmethode ga ik me maar niet aan wagen…..
Ik was echter in de veronderstelling dat het hele spatbord eraf moet, maar dat is dus niet nodig. Moet zeggen dat ik me er nog niet in verdiept heb in de vorm van het werkplaatshandboek bekijken!
Ik kan nu makkelijk in de wielkuip, dus als ik daar het luikje kan openen,lijkt dat me de handigste methode!

Hahaha wat is dan de `officiele` methode?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 april 2013 04:57 PM
  [ # 51 ]

Met het luikje is de officiele methode. Gaat het beste met het wiel er af. Staat ook in het wphb.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 07 april 2013 05:09 PM
  [ # 52 ]

Nou het wiel ligt er al af, dus appeltje eitje hoop ik.
Ach je koopt geen SM omdat het zo lekker makkelijk sleutelt.
Ik heb 2 afspraken met mezelf gemaakt.
1. Ik ga er vanuit dat alles dermate klote in elkaar zit dat alles veel werk is. (Valt het altijd mee)
2. Als ik gaandeweg erachter kom dat ik niet over het juiste gereedschap beschik om het te maken, ga ik daar eerst achteraan.

Verder begin ik er gewoon aan, uiteindelijk is het altijd weer zo dat je het in omgekeerde volgorde weer in elkaar moet zettten!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 april 2013 05:16 PM
  [ # 53 ]

Voor dat je jezelf problemen op de hals haalt ,

éérst een rondje echte antiroest op al die boutjes .

Scheelt je een hoop ellende achteraf .

En zoals de grote Citroen SM goeroe ABH zou antwoorden RTFM

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 11 april 2013 11:25 PM
  [ # 54 ]

Alle boutjes los!
Korte vraag, welk oliefilter kan erop? Ik heb een purflux LS324 meegekregen, maar die past dus niet!
Ik haalde er een LS105 af. Ik betwijfel of die erop hoort, en als het die is dan is tie niet meer leverbaar.
Voor de LS105 gebruik ik altijd een Mann filter voor de CX die wel past.

Kortom liefst een leverbaar purflux alternatief!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2013 11:48 PM
  [ # 55 ]

Purflux LS171

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 april 2013 12:50 AM
  [ # 56 ]

??  Ik heb van Leontien een 324 meegekregen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 april 2013 09:37 AM
  [ # 57 ]

Die wordt ook aangegeven als mogelijk, maar citroën en maserati schrijven toch écht LS 171 op…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 april 2013 10:12 AM
  [ # 58 ]

Als je de accu door het gat trekt moet je even oppassen dat je geen kortsluiting maakt. Dek 1 pool even goed af.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 april 2013 10:16 AM
  [ # 59 ]

Het demonteren van de accu door het luikje vind ik wel zo’n verschrikkelijk geknoei met groot risico op kortsluiting dat ik dat nooit doe. Gewoon de onderbak er eventjes af is zooooooooooo simpel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 12 april 2013 11:11 AM
  [ # 60 ]

Gister de accu door het luikje erin gezet, dat ging eigenlijk best prima. Moet wel zeggen dat er keurig dopjes op die accu zitten, dus geen kortsluiting! Is snap wel wat je zegt met het risico op kortsluiting. Gelukkig heb ik geen haast en kwam zo meteen bij de grote hoeveelheid smeernippels die ik maar meteen een keer van wat nieuw vet voorzien heb.

Echter het Oliefilterverhaal verbaast me wel.

Er komt dus een LS105 af met schroefdraad M20-1.5.
Daar gaat zowel een LS171 als een LS324 met schroefdraad 3/4-16 unf nooit oppassen.
Ik kan dus niet anders concluderen dan dat er iets gemodificeerd moet zijn. Overigens zit er ook een oliedrukmeterdoosje met een leidinkje wat ook niet origineel is. En dat klopt want in de auto zit dan ook een oliedrukmeter. Links onder het dash. Niet origineel maar keurig ingebouwd. Aangezien oliedruk best een belangrijk issue is laat ik die meter dus lekker zitten!
Wellicht hebben ze gelijktijdig met de gemodificeerde slangen van de oliekoeler dus ook hier iets aan aangepast.

Ik denk dus dat ik eerst maar gewoon eens een Mann 719/11 erop schroef, die gebruik ik zelf altijd als vervanger voor de LS105 die je bijna nergens meer vind.

Overigens lijkt de motor gewoon lekker los te zitten want ik kon de motor gewoon aan het vliegwiel zonder al te veel moeite ronddraaien.

Nu nog de oude benzine eruit en dan maar eens een startpoging wagen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook