Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bij 491 k km gaat het weer als de bliksem. De stuurhuisproblematiek opgelost met twee nylon busjes van ca 16 cent.
De officiële silentblocs zijn niet meer te krijgen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat zijn nog eens onderdelen prijzen! Heb je e.e.a. wellicht gedocumenteerd zodat de oplossing voor anderen met een diras stuurhuis dat wat TLC nodig heeft deze fix ook kunnen toepassen?
Inderdaad, heb je foto’s. Afgelopen zondag heb ik het stuurhuis dat ik aan het reviseren ben nog ‘ns bekeken en ik begrijp nog steeds niet met welk onderdeel je problemen had.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Even geen foto’ s bij de hand. Achter het stuurhuis zit de hydrauliekcilinder de de bekrachtiging verzorgt met twee bouten aan het stuurhuis.
In de ogen van die cilinder zitten silentbloc’s. Daar gaat het om. Oude verkrijgbaar en in huis, maar veel te kleine diameter. De nieuwe dus zelf gedraaid uit nylon. D x d = 24 x 12, breedte 24
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Okay, nu begrijp ik het.
Wat ik dan alleen nog niet snap is dat dat APK-afkeur was. Het rondsel bedient direct de stuurstang en de hulpcilinder is letterlijk een hulpcilinder. Je zou die kunnen weglaten zonder dat het vaag stuurt of dat er speling is. Het bedient wel zwaar; been there, done that.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mijn diepgewortelde haat jegens het onzinnige APK instituut mag bekend worden verondersteld.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Jan, gefeliciteerd! Ik ben blij dat je deze horde eindelijk hebt kunnen nemen.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…