Sinds begin september 2012 bezit ik een C1 van juni 2010, een 2e-handsje dus. Volgens de verkoper zou ik er geen wegenbelasting voor hoeven te betalen. Nu lees ik echter dat alleen auto’s die minder dan 100 gram uitstoot hebben, wegenbelastingvrij zijn. En mijn C1 heeft een uitstoot van 106, boven de grens dus. Betaal ik nu wel of geen wegenbelasting?
In 2010 waren er andere regels dan nu en als het goed is blijft je auto belastingvrij tot 2014. Je zal een brief krijgen van de belastingdienst waarin je vrijstelling krijgt tot 1 januari 2014.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dank je Thijs voor je duidelijke antwoord.
Kleine correctie/aanvulling: van het wegenbelasting vrij zijn van de auto krijg je geen bericht. Tenminste… ik ben aan m’n derde wegenbelastingvrije auto toe en heb nog nooit een brief mogen ontvangen, lijkt me sterk dat ze toevallig mij 3 keer over het hoofd zien en een ander niet
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 164
- C3 Puretech 68 Collection
heb zelkf ook geen brief gekregen met vrijstelling tot 2014 vanaf 2014 wordt het gewoon dokken . de mijne stoot 103 gram co2 uit volgens mij gaat het straks naar uitstoot en combinatie gewicht
dus zal je met een c1 uit 2011 net iets minder betalen dan een uit 2010
leuker kunne ze het niet maken wel duurder
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !