Hallo allemaal,
De afgelopen 9 maanden met veel plezier in m’n DS3 E-Hdi gereden met tot nu toe 35dkm op de klok. Sinds vorige week stinkt het echter binnenin naar onverbrande diesel op het moment dat je even stil staat of net optrekt. Op het moment dat je even aan het rijden bent is het weg. De lucht komt door de ventilatieroosters naar binnen en is niet te harden. Verder niets gemorst in interieur ofzo.
Op het moment dat je buiten de auto staat kun je het ook ruiken rondom de voorkant van de DS3. Heb de motorkap open gehad maar niets te zien en hij lekt ook niet op de grond…
Vandaag de dealer (Emerpark Breda) gebeld en ze hadden de 10e pas tijd dus ik moet er nog maar even mee door rijden. Hebben jullie enig idee of heeft iemand dit eerder gehad?
Groeten! Yoeri
Klinkt vreemd, brandstof leiding lek of zwetende aansluiting en je airco zuigt deze lucht aan. Merk je ook iets aan het vermogen of brandstofverbruik van de auto ? Of anders langs de garage rijden of een monteur wil kijken, 10 dagen zo door rijden is voor je gezondheid niet lekker en er is vast wel meer aan de hand als het zo erg stinkt. Eventueel anders bij een andere Citroën dealer informeren.
Problemen met een brandstofleiding en de dealer laat je zolang wachten?
Sjoh
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Niet bellen, gewoon langs gaan. Dan helpen ze je heus wel. Diesellucht is volgens mij ook zowat onmogelijk uit je interieur te krijgen.
Ik heb het bij het tanken iig. eens over m’n schoenen gehad ($*#@#$, m’n dure Van Bommels) en de vlek is een hele tijd zichtbaar en vooral ruikbaar geweest.
Voor de rest is het niet gevaarlijk, hooguit ongezond maar tenzij je een specifieke aandoening hebt ga je er ook niet direct dood van. Gewoon met de raampjes open rijden en de airco uitzetten.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Ik heb eens een lekkende diesel retourleiding (injectoren) gehad op mijn 1.6HDI (niet mijn huidige DS3). Ik heb echt lang zo’n lekker luchtje in de auto gehad.
Ok, dus het zal ws een leiding zijn?
Vanmiddag van Beek Citroen in Bergen op Zoom gebeld en daar kan ik morgenochtend vroeg terecht. Ik ben benieuwd…
Lijkt ook wel iets op een gescheurd spruitstuk. Dit geeft ook een brandstofgeur in de auto, maar volgens mij meer een licht verbrande diesellucht. Ben ook wel benieuwd wat dit nu is.
Loszittende injectoren?
Vraag me ook af in hoeverre zoiets brand kan veroorzaken als de motor goed heet is. Bij benzine kan het ws eerder gaan branden dan diesel?
Bij mijn auto zijn voordat ik hem kocht de injectoren vervangen en daarbij heeft een monteur verzuimd een klemmetje op de retourleiding te zetten. Die is daarbij op het blok gaan druppelen. Diesel brandt gelukkig niet zomaar maar het veroorzaakte wel een mooie rookpluim! Ik reed op de snelweg en ik moest een paar keer goed kijken id spiegel of ik het goed zag…. toen ik stil stond kwam er een flinke partij rook gewoon onder de kap vandaan.
dus of jij dit hebt? Geen idee maar bij mij waren de symptomen snel zichtbaar. Als je alleen korte stukken rijdt zal het zich niet zo snel openbaren (blok niet warm genoeg?)
Als het benzine was geweest had ik mijn auto 50 kilometer na ophalen bij de dealer afgeschreven Je begrijpt, ze hebben gekropen voor mij na mijn telefoontje dat ik nu al stuk langs de weg stond.
Ik zie verder geen rook maar rij flinke stukken (zal rond de 45dkm per jaar zitten) dus hij wordt gewoon flink warm.
Als je zelf een controle wil doen dan gewoon eens kijken en ruiken boven je blok. Volgens mij kun je de injectoren zo zien zitten en anders even de afdekkap eraf halen. Als je nattigheid rond de injectoren ziet dan is het foute boel….
adirem schreef:Lijkt ook wel iets op een gescheurd spruitstuk. Dit geeft ook een brandstofgeur in de auto, maar volgens mij meer een licht verbrande diesellucht. Ben ook wel benieuwd wat dit nu is.
Het is een diesel! Verstuivers zitten niet in spruitstuk. En tijdens inspuiten zijn de kleppen dicht.
René schreef:Loszittende injectoren?
Er zijn wel problemen met loszittende verstuivers door vervuiling. Meen dat het mondstuk dicht kwam te zitten en dat de druk zich dan een andere weg gaat zoeken. Daarom in een hdi altijd preventief dieselfeul cleaner.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Vanmiddag nog eens gekeken onder de kap op het motorblok en de injectoren zwemmen inderdaad in de diesel. Je kunt het mss niet goed zien maar er ligt behoorlijk wat :S
Vervolgens kom ik langs de achterkant en blijkt de hele achterkant onder de roetaanslag te zitten, afgelopen weekend net helemaal schoongemaakt, pfff…
Ben benieuwd of ze het direct kunnen maken morgenochtend, ben redelijk afhankelijk van m’n verder prima Ds3
Hm, vanavond nog even met de auto weg geweest en er liggen nu ook kleine plassen diesel op straat :S Hopen dat ze het morgen kunnen verhelpen…
Ziet er bekend uit helaas. Hopelijk kunnen ze je snel helpen. Laat ze in ieder geval alles goed droog maken anders blijf je met die diesellucht zitten.