Benzinefilter heb ik als eerste al vervangen, maar bedankt voor de tip.
Ik zat er nog eens over na te denken, maar het zou ook de brandstofpomp nog kunnen zijn…..
Als die zwaar/langzamer draait is de brandstofdruk lager waardoor je ook dit soort problemen kan krijgen.
Ik heb geen beschikking over een brandstofdruk meter, en al had ik die weet ik niet wat de druk exact zou moeten zijn, en omdat de motor meestal wel normaal doet(vooral hier thuis voor de deur) zou het zomaar kunnen zijn dat de pomp niet altijd slecht functioneert. Nog een mogelijke oorzaak dus, Zal ik die dan maar vervangen? In t ergste geval heb ik een goede 2e hands pomp over voor op de plank en moe ik verder zoeken.
Wat ik vergeten te vermelden was trouwens dat de bx ook wel eens(dus lang niet altijd) tijdens het starten niet uit zich zelf aan wil slaan, moet dan een beetje ‘‘helpen’’ door het gaspedaal in te trappen tijdens het starten. Dan komt ie pruttelend op gang. warme of koude motor is hier bij niet van invloed, komt beide voor.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Een slechte benzinepomp is ook een optie…..
Je zou de aanvoerslang eens los kunnen halen bij het inlaathuis en de slang even in een potje houden terwijl iemand start.
Er moet dan een flinke, krachtige straal benzine uit komen en je kunt dan misschien ook zien of er eventueel water bij zit want dat bezinkt in het potje.
Ik had overigens bij mijn BX met volle tank nauwelijks last van klachten door het water, maar bij een bijna lege tank des te meer!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jongens, meten = weten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja…dat is waar, maar wat moet je meten aan een auto die het op t moment dat je eraan wil meten goed functioneert?? Dat is een beetje de pest met die sporadisch voorkomende mankementen.
Mijn tank is op t moment vol, en ook dan komen de klachten helaas voor.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Gewoon ieder moment willen meten.
zie het al voor me in de spits op een druk kruispunt in het donker. Ff uitstappen en zeggen :’’ ja sorry moet ff me auto door meten want nu doet ie het niet’‘.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Als iemand nog een goede benzinepomp overheeft hou ik me aanbevolen.Om te kopen of te lenen zodat ik kan testen. Nieuw zijn die dingen 250 euro.
Beetje veel geld voor als dat het niet blijkt te ziin.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Meet je secundaire weerstand van je bobine even door, moet 6800 Ohm zijn.
Denk dat je die kapot hebt
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Op welke pinnen meet ik dat van de stekker?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Kan dit soort problemen ook ontstaan omdat er steeds meer ethanol door de benzine word gedaan?
ik mag hopen van niet, anders hebben we een probleem geloof ik.
Maar dan zouden er meer bx,en last moeten hebben
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
@brandstofpomp: http://link.marktplaats.nl/m776351658
CX GTi Turbo 2 - All Black
Dat is alvast niet verkeerd,
Vandaag de bx weer eens tevoorschijn gehaald . In het begin weer niets aan de hand.
Boodschap gedaan en toen ik hem daarna weer starte liep ie ineens 500-600 toeren stationair, wel redelijk netjes. Paar keer flink gas gegeven, toen liep ie ineens 2000 toeren stationair. Nog een keer gas gegeven en toen ging ie pendelen heen en weer van 1500 toeren naar 2000 toeren en weer terug met vaste tussenpozen. Ik rook ook een beetje een brandlucht en volgens mij was de uitlaat goed heet. Af en toe kwam er ook een plofje uit de uitlaatpijp.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
past dat ook bij een slechte bobine? Heb t zelf niet eerder meegemaakt
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dat laatste symptoom maakt het wel ingewikkeld.
Als je heel theoretisch gaat denken zou het de bobine kunnen zijn, maar het is wel een twijfelachtige redenering.
Ik dacht zo: motor doet het goed. Na stilstand is de bobine door de hogere temperatuur gaan storen.
Bij de volgende start loopt de motor door de slechte vonk te langzaam. Bij de volgende start gaat de ECU dat corrigeren.
Maar ondertussen doet de bobine het weer beter => motor loopt te snel. Gaat weer corrigeren etc.
Maar een slechte temperatuursensor zou de ECU ook van slag kunnen brengen met dit soort klachten tot gevolg.
Het lastige is dat alles natuurlijk goed is als je gaat doormeten. That’s BX life…
Dus één voor één uitsluiten en dan natuurlijk posten, want wij willen graag leren…
Succes!