2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Motor (TRD Turbo) zit vast/ tik in het blok
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 oktober 2012 09:44 PM
  [ # 16 ]

De oliepomp bij een CX (turbo)dieselmotor met een distributieriem wordt NIET intern door de nokkenas aangedreven maar gewoon door de distributieriem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 oktober 2012 11:07 PM
  [ # 17 ]

riemen los en de kop eraf dat is volgens mij de enigste oplossing om te kijken wat er loos is.
vooral omdat alles draait behalve de krukas.
dan kun je het euvel naar mijn mening vrij snel vinden.

succes.
vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 oktober 2012 07:02 PM
  [ # 18 ]

Riemen van de waterpomp, dynamo en hydrauliquepomp zijn los. Nog steeds geen verandering. In zijn vrij draait de bak ook gewoon rond, want ik heb nog even zitten denken dat de koppeling de boosdoener is. Iets afgebroken of dermate versleten dat de drukgroep aanloopt op de veren van de plaat. Maar goed, dat zou dan ook merkbaar zijn geweest in het rijden. Vanavond toch nogmaals de distributie nalopen en anders kop los.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 08 oktober 2012 09:06 PM
  [ # 19 ]

Kan je “m nadat ie tik vast zit weer enigzins soepel terugdraaien? Of zit ie klem vast en komt ie met een schok los om vervolgens weer “soepel” te draaien?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 09 oktober 2012 10:11 AM
  [ # 20 ]

Gisteravond distributieriem eraf en gekeken of de krukas opzichzelf wel helemaal rond te tornen was. Helaas was dit niet het geval, dus kop gedemonteerd. Distributie is daadwerkelijk van tijd geweest. Klep heeft zuiger geraakt en er zit een behoorlijke stempel in. Klep heeft tevens een afdruk in de kop achter gelaten. In de cilinder lagen resten van de klepzitting. Op het eerste gezicht geen schade aan de cilinder. Van de week even verder inspecteren of het daadwerkelijk nog netjes is. Vervolgens ander zuigertje en hoogstwaarschijnlijk ook een andere kop.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2012 10:14 AM
  [ # 21 ]

Welke zuiger is het?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 09 oktober 2012 10:50 AM
  [ # 22 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Vervolgens ander zuigertje en hoogstwaarschijnlijk ook een andere kop.

Shit zeg… moet nou wéér die motor eruit??  Sad
Je hebt echt wel pech met die auto!! (of was dat niet die van die krukaskeerring?)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 oktober 2012 01:32 PM
  [ # 23 ]

Shit hoor, van de andere kant kun je dus misschien het onderblok behouden.

Je schreef dat de stoterstangen nog recht zijn, dus heeft de klep of de tuimelaar vastgezeten lijkt me.
Gebrek aan smering of een stuk zitting tussen de klep en de kop.
Ik snap alleen niet hoe die riem dan is overgesprongen.
Het kan natuurlijk wel dat de klep half open heeft vastgezeten, maar dan zijn die stoterstangen ook niet meer recht lijkt me.

Succes ermee !

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2012 02:11 PM
  [ # 24 ]
La Léo schreef:

Shit zeg… moet nou wéér die motor eruit?)

Daarom mijn vraag welke zuiger het is. Je kunt er 3 vervangen zonder de motor er uit te halen door demontage van het ondercarterdeksel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 09 oktober 2012 04:49 PM
  [ # 25 ]

Het is cilinder 3. Dus als het goed is kan ik er van onderen bij.

@Leontien: Het betreft een andere dan degene die net klaar is. Ik was al bang toen de andere klaar was dat ik niets meer te doen zou hebben. Scheelt dat die CX’en nog wel eens stuk gaan, hoef je je in ieder geval niet te vervelen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 oktober 2012 10:21 PM
  [ # 26 ]

knap balen. Sad

houdt moed, en hopelijk rijd ze straks weer.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 09 oktober 2012 11:09 PM
  [ # 27 ]

Ja is klote, maar komt goed. Zal morgen even wat foto’s plaatsen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 10 oktober 2012 03:09 PM
  [ # 28 ]

succes!

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 10 oktober 2012 06:12 PM
  [ # 29 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Gisteravond distributieriem eraf en gekeken of de krukas opzichzelf wel helemaal rond te tornen was. Helaas was dit niet het geval, dus kop gedemonteerd. Distributie is daadwerkelijk van tijd geweest. Klep heeft zuiger geraakt en er zit een behoorlijke stempel in. Klep heeft tevens een afdruk in de kop achter gelaten. In de cilinder lagen resten van de klepzitting. Op het eerste gezicht geen schade aan de cilinder. Van de week even verder inspecteren of het daadwerkelijk nog netjes is. Vervolgens ander zuigertje en hoogstwaarschijnlijk ook een andere kop.

Toen ik vroeger nog motorfietmonteur was en cilinderkoppen hadden waarbij een gebroken klep de verbrandingkamer van de kop had geraakt, lieten we deze door een revisiebedrijf herstellen.
Uiteraard alleen wanneer de kosten voor een tweedehands kop hoger waren dan de revisie. Ik heb in die tijd wel eens koppen weg gebracht waarbij het uiterlijk het meest weghad van een slachtveld of een maanlandschap. Deze werden uiterst vakkundig gerepareerd en niet van nieuw te onderscheiden. Ik weet niet of het haalbaar is bij CX koppen, maar wellicht dat hiervoor de mogelijkheid bestaat.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 10 oktober 2012 06:47 PM
  [ # 30 ]

Ik heb inmiddels een ander kopje gevonden en deze kop gaat voorlopig even op de plank. In de opslag staat namelijk nog een Turbo II blok met gescheurde kop en wellicht is deze beschadigde kop na herstel te gebruiken voor dat blok. Voor nu is het het voordeligst dat ik een andere kop aanschaf. Maar goed dat je het aangeeft dat het wel mogelijk is. Dan kan ik dat onthouden voor dat andere motorblok.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook