Piepende remblokken achter (coupe)
atenzaz (ex gebruiker)
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194

- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Gepost: 13 oktober 2012 10:09 PM

Hoi,

Al sinds ik mijn C4 coupe heb gekocht heb ik altijd piepende remblokken achter gehad…

Ze piepen niet altijd, de momenten wanneer ze niet piepen is bij goed hard remmen of juist heel zacht remmen…daartussen in hoor je ze dus piepen.

Is dit een bekende kwaal en ligt dit aan de type remblokken? Ook bij bijv. Achteruit rijden en dan remmen dan hoor je ze ook piepen, had m’n fiat 100hp panda uit 2007 ook last van.

Moet ik remblokken vervangen of ligt het aan het soort materiaal…ter informatie, huidige km stand van mijn auto is 60.000km…beurt heeft hij een aantal weken geleden al gehad, maar dealer heeft niets gerept over versleten remblokken.

Groet,

Profiel  

C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 16 oktober 2012 06:37 PM
  [ # 1 ]
atenzaz schreef:

Hoi,

Al sinds ik mijn C4 coupe heb gekocht heb ik altijd piepende remblokken achter gehad…
... maar dealer heeft niets gerept over versleten remblokken.

Bij een servicebeurt gewoon even aangeven als er iets piept. Ze verhelpen het graag.  stupid
Als het goed is hebben ze wel degelijk naar slijtage gekeken.
Zal ook geen kwestie van slijtage zijn. Eerder van vuil (lees remstof).
Blokjes eruit trekken, samen met de remklauwen goed schoonmaken en weer samenbouwen.
Eventueel nog een weinig kopervet tussen de blokjes en cylinder en de remklauw.
Meestal is dit afdoende.

Profiel  

atenzaz (ex gebruiker)
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194

- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Gepost: 17 oktober 2012 01:29 PM
  [ # 2 ]

Dank voor de feedback…zat ik ook al aan te denken, zal vragen of ze de boel willen schoonmaken en invetten als de winterbanden eronder gaan. Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook