Totaal aantal Berichten: 323
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Hallo mede Pluristen, weer een blije Pluriel rijder er bij!
Afgelopen woensdag een oranje Pluriel 1.6 met sensodrive gekocht. Toen de auto uit kwam, kwam die ook al snel op mijn verlanglijstje te staan. En de oranje kleur past helemaal bij dit brutale wagentje.
Het is mijn “boodschappen auto” voor bij de DS. Die is voorlopig even in groot onderhoud. Ik moet wel even wennen, de Pluriel rijdt een stuk vlotter, maar ik moet nu wel opletten met verkeersdrempels.
Mijn half-automaat DS was één van de redenen om weer een (half-)automaat te willen. En na enig oefenen en wennen rijdt het prima met ofwel de kickdown, ofwel de flippers op het stuur. Leuk om te merken dat je met de flippers ongeveer net zo snel schakelt als met de selecteur van de DS.
Eerste klusjes al gedaan:
- Indicator motorolie niveau bij aanzetten contact gaf storingsmelding. De olie zat een paar mm boven pijlstok niveau, dus met een dun slangetje een beetje afgetapt via het pijlstok pijpje en nu geeft Plurie keurig aan dat olie peil op max staat.
- Gelijk na aankoop stopte de sleutel afstandsbediening er mee. Gelukkig was dat met een nieuw batterijtje (type CR 2016) snel weer verholpen.
Nu nog op zoek naar de oorzaak van lekkage bij rechter onderkant achterruitframe/regengootje, van daar drupt het in de kofferruimte.
Hydro
Elle va comme les pompiers!