Hallo
Ik ben dus op zoek naar een cx gti,het liefst het laatste model met de ronddraaiende klokken volgens mij tot 1985 gebouwd.
Nu ga ik zaterdag kijken naar een cx gti turbo bj 1985.
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de modellen van voor 1985 en erna ,dit is een tussenmodel.
En welke motor eventueel het beste is (niet met de meeste pk’‘s want dat is eigenlijk niet zo belangrijk),en is dit model een goede keuze.
mvg
Vincent
1-11-2012 En zoals de topic naam al doet vermoeden heb ik er inmiddels een gevonden.
Ben 3e eigenaar,de wagen is in 1998 naar Nederland gekomen gekocht door de zwager van de eerste eigenaar.
Ze verkeert in een zeer goede staat,het enige laswerk zit in de achterste portieren,de onderste randen.
Verder is de bodem wel aan de bodem gelast maar dit is goed gebeurt en minimaal.Ook zit er een compleet nieuwe uitlaat onder.
Enige minpuntje ze loopt nog niet maar dit komt wel goed.
Verder helemaal compleet met wat extra onderdelen.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Als je de ronddraaiende ogen bedoelt moet je igg geen GTI Turbo hebben want deze hebben altijd een normaal dashbord met wijzers.
De “ogen” zitten op alle series 1 behalve dus het “tussentype” wat dus de GTI Turbo serie 1 is.
Motoren zijn over het algemeen vrij robuust maar willen allemaal wel lekken na 25-30 jaar maar da’s natuurlijk niet gek, kijk dus of er evt al een nieuwe koppeling en pakkingen etc in zitten. De GTI hebben wat meer zorg qua stekker verdingen en sensoren etc tov de caburateur modellen.
Verder zijn de staat van onderhoud en roest de belangsrijkste zorgen bij een CX.
Probeer een CX kenner mee te nemen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
okey bedankt voor de info.
Zal zaterdag een eerste blik zijn daarna wil ik de cx toch eerst op de brug zien en in iedergeval even laten keuren door een kenner
Die zich hier rustig mag melden.
De vorm van het dash board is in iig wel van een series 1 toch,behalve de tellers.is dit te vervangen (ben geen leek op het gebied ven elctronische schema’‘s)
Ik vindt de type 1 toch iets moois hebben.
mvg
Vincent
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Misschien handig te vertellen om welke regio het gaat.
CX GTi Turbo 2 - All Black
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
viny schreef:En welke motor eventueel het beste is (niet met de meeste pk’‘s want dat is eigenlijk niet zo belangrijk),en is dit model een goede keuze.
Dan kan je beter niet voor een turbo 1 gaan. Deze verbruikt veel meer benzine, is meer gevoelig voor storingen dan een motor zonder turbo en is vaak sprotief bereden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hallo Viny en welkom hier!
Eens met Ree…
Maar dan nog: “Het Beste” is niet te zeggen…. ligt eraan wat jij van een auto en van de motorisering ervan verwacht. Zo simpel is het.
Carburateurmodellen hebben doorgaans de kleinste kans op storingen. Op injectiemodellen zit dure (en inmiddels steeds zeldzaam wordende) elektronische apparatuur. Ook was de ontsteking op de eerste types 2500 IE niet echt super te noemen (vaker dan gemiddeld storingen) En dan kun je wel handig zijn met stroom, die onderdelen kosten toch geld…
Een luchtmassameter voor een CX GTi Turbo is bijvoorbeeld nog zeer lastig te vinden, ik noem maar iets.
Dus: wat is je budget? ook niet onbelangrijk!
En een linkje naar de betreffende CX wellicht? Of de locatie, zoals reeds gevraagd.
Ombouwen van normale klokken naar draaiende klokken is vast niet onmogelijk, maar wel een uitdaging.
Het Turbo 1 dashboard is uniek, met allerlei metertjes die nergens anders op zaten, dat maakt het juist zo speciaal! Eigenlijk zonde dit om te bouwen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Koop dan een niet-turbo van de Série 1 zou ik adviseren.
Succes met de zoektocht!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hallo
Fijn die reactie’‘s
De wagen staat in gelderland in Doornenburg
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/606052851-citroen-cx-2-5-turbo-gti-1985-grijs.html
Dus ik ben erg benieuwd zaterdag
mvg
Vincent
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Verwacht niet een al te goede auto voor dit bedrag en met deze omschrijving…














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die staat niet voor niets al een tijd te koop…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor een GTI turbo,
Let op rare bijgeluiden uit de motor die kunnen duiden op versleten lagers. Let op de staat van de radiateur en de uitlaat. Moeilijk te krijgen en zeer duur. Wees zeer alert op een niet soepel lopende motor, hij moet in elk toerenbereik goed lopen en niet stotteren/ inhouden. Zeer moeilijk te verhelpen.
Voor cx-en in het algemeen, roest, roest, roest. Verder letten op een goede koppeling die niet hapt of te zwaar gaat anders moet het blok er uit. Achterdraagarmlagers controleren, rijdt hij mooi recht of zwabbert hij. En tenslotte de af- of aanwezigheid van een schuifdak.
Succes!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wil je gewoon een CX of wil je ook wel een beetje een origineel exemplaar?
Om te beginnen zitten hier in elk geval al serie 2 spiegels op…
De type plaatjes op de achterklep zitten te ver naar buiten geplakt. Kan betekenen dat de hele auto is overgespoten of alleen de achterklep. Let er in elk geval even op dat daar verder wel alles klopt.
Daarbij liggen de originele turbo velgen niet voor niets naast de auto. Waarschijnlijk omdat de banden APK afkeur en/of gewoon op zijn.
Een setje nieuwe banden voor deze velgen kost in elk geval 1200 euro.
Dit wordt idd wel een tussenmodel genoemt. (alleen in turbo uitvoering leverbaar geweest)
Maar eigenlijk is het gewoon een serie 1 met meegespoten bumpers.
Daarbij zit er dan ook een ander interieur in.
Was er al gezegd dat je op roest moest letten?
Ik neem dit allemaal mee wanneer we zaterdag gaan kijken,zoals ik al zei gaat er toch een aankoop keuring komen,waarschijnlijk bij Renard in leeuwen dit is bij mij om de hoek.
En ik heb natuurlijk de tijd,een van de leuke dingen is natuurlijk ook het zoeken naar een goed exemplaar.
Wat ik niet doe is duizenden euro’‘s er neer tellen,ik heb geen twee linkerhanden en heb ook tijd genoeg.Als ik jullie zeg dat ik met moeite dit jaar 4000 km heb gereden zullen jullie mij wel niet geloven.
Ong 1500 km gaan naar het bezoek aan onze zoon in Uitgeest de rest naar vervoer in de buurt en bezoekjes aan fam en vrienden.Boodschappen doen we om de hoek daar kan ik de auto nog niet voor starten.
Maar ik wil wel een goed exemplaar om aan te werken .
mvg
Vincent
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En als je wilt weten waar een cx kan roesten,kijk mijn topic effe door.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
kun je me een link geven naar dat topic.
En waar op deze site of welke site staan nu mooie foto’‘s
mvg
Vincent
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Restauratie CX prestige laagdaks.blok zit erop.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210344/
Als je op een willekeurige foto klikt ,kom je vanzelf bij wepalbums.
Klik daarna op webalbums en klik dan op alle albums dan krijgt je alle foto’s
Succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nou, dan wordt je wel wijzer. Ik kan op de foto niet zien of er een schuifdak in zit, maar zo ja, vraag jezelf af of je dat wilt.