Hahaha
Je kent mij nog niet,kom zeker een keer bij je langs,als alles werkt en loopt zoals het hoort.
Ik maak me ook geen illusies zal best nog wel wat tegen aan gegooid moeten worden,zoals ik door de telefoon al zei ik koop er liever een met slecht blok dan een las project.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Nu lees ik net in het nieuwe regeerakkoord dat de vrijsteling voor oldtimers wordt afgeschaft ,mooi kl*t* dus ik heb er net een gekocht.
Wat nu met al die mensen die voor hun hobby in een oldtimer rijden.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Die mensen moeten gewoon lekker met hun hobby bezig blijven en niet direct vrezen.
Ik vermoed dat het wel los zal lopen met benzine-auto’s en met auto’s die sporadisch rijden (niet ‘dagelijks’).
In het allerergste geval kost het je ca. € 45 per maand extra… tja, is dat een reden een fijne klassieker de deur uit te doen?
Edit: Mensen die een klassieker rijden puur omdat hij belastingvrij is, zijn mijns inziens verkeerd bezig met deze mooie liefhebberij. Want ‘goedkoop rijden met een klassieker’ is toch een utopie, zeker als je een CX hebt!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
mee eens laleo!
ff een linkje
http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-politiek/nid15489-mrb-vrijstelling-oldtimers-vervalt-tch.html#reacties
Was net aan het informeren naar de kosten van een lpg installatie

Ik zou hem eerst eens goed rijdend en APK-waardig maken en dán pas gaan denken aan LPG.
Eerst lopen voordat je gaat rennen.
LPG in een CX 20 zal zo rond de € 900 uitkomen als je het laat inbouwen bij een kundig bedrijf die het netjes doet (geen goedkope beun dus).
Mijn cx is van december 1987 en zou dus december 2013 belastingvrij worden.
Maar helaas zo gaat dat in Den-Haag.
Net wat Laleo zegt voor die paar tientjes per maand ga je toch je cx niet weg doen .
Auto’s kosten nu eenmaal geld
Doe ik zelf,is niet de eerste keer.
Maar als ik zou moeten betalen voor de cx komt er geen gas in,ik rij nu met de audi ong 4000km per jaar.
Wilde wat meer gaan toeren ivm de ellende die mijn vrouw en ik de laatste jaren hebben mee gemaakt,wij zijn beide eigenlijk ernstig ziek en hebben beide een wao uitkering,mijn vrouw heeft longkanker met alle gevolgen van dien,en ik heb een hart dat niet goed meer functioneert,een wiel wisselen bv kost mij gouw een uurtje.
Dus wij zagen hier een klein voordeel zeker via de club verzekering.
Maar ja zo gaat het hier in Nederland
Maar ben wel benieuwd hoe het uit gaat pakken ,het is nog niet zover maar we moeten er wel rekening mee houden dat het wel eens gebeurd kan zijn met de oldtimer.
Ik zou gewoon eventjes afwachten hoe het gaat lopen in Den-Haag soms veranderd er wel eens wat en het is nog geen 2014.
succes en beterschap met je vrouw en jezelf !
vrgr,joost

viny schreef:het is nog niet zover maar we moeten er wel rekening mee houden dat het wel eens gebeurd kan zijn met de oldtimer.
Welnee!
Al die mensen die zo veel werk in hun geliefde klassieker hebben gestopt, die gaan dat ding écht niet opruimen omdat ze een paar tientjes moeten dokken. Geloof ik niks van.
Daarbij denk ik dat de regeling vooral de veelrijder en de diesels gaat treffen. Daar val jij sowieso niet onder.
Maar wat ik bedoelde: een CX zal nooit een goedkope klassieker worden, daar zijn de onderdelen te duur voor en de techniek te bewerkelijk. Goedkoop rijden = een ZX 1.4 kopen of een Toyota Starlet ofzo…
ja allemaal waar hoor, maar er zijn er zat (waaronder ik) die meerdere autos ouder dan 25 hebben.
moet er niet aan denken dat ik daar belasting voor moet gaan betalen.
ze zijn allemaal gewicht cx of zwaarder en het meeste nog diesel ook
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Maar wat ik bedoelde: een CX zal nooit een goedkope klassieker worden, daar zijn de onderdelen te duur voor en de techniek te bewerkelijk. Goedkoop rijden = een ZX 1.4 kopen of een Toyota Starlet ofzo…
Hier ligt een schone taak voor jou haha
de quote ging niet goed hij is iig van onze La Leo

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Woensdag dus morgen bedoel je?
Dat komt niet uit. Maar PBjen mag altijd, je bent er wel vaker neem ik aan?
Hier de NL folders (dus afwijkend van de FR)
Modeljaar 1984:
http://www.ruecitroen.nl/Brochures/CX/1983 De open weg/1983 DOW.htm
Modeljaar 1985:
http://www.ruecitroen.nl/Brochures/CX/1984 Modeljaar 1985/1984 Modeljaar 1985.htm
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Aaah dat is leuk leesvoer
zal er zeker vaker zijn maar dat laat ik je weten
bedankt hoor
Jammer de linkjes werken niet chips