Heeft iemand een idee waarom de motor niet aan wilt slaan
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ontsteking op tijd?
Kabels goed aangesloten?( bougie ‘s)
Krijgt hij wel brandstof?
Klep van stationeer ( gaat die wel los)
Carburateur wel schoon,effe de sproeiers eruit en door blazen.
Effe de slang van de benzine toevoer los,en de retour.
En op een los tankje aansluiten,met frisse benzine,en kijken of je met starten wel retour benzine krijgt,anders zuigt hij ook niet aan.
Enz enz ,gewoon ding voor ding doen en uitsluiten.
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
V.w.b. ontsteking: ik zag op de plaatjes en heel zwikkie verdelers liggen. Kan het zijn dat er nu lukraak eentje opzit? En de timing? Klopt die dan wel/nog?
Je zei dat je wel een vonk had (toch?) dan zal de module het wel doen.
Echter, zoals Frank in zijn lijstje heeft staan: check de timing. Als je niet zeker bent van de timing, even de bougie van cilinder 1 eruit, schroevendraaier in het gat en motor tornen (opkrikken, versnelling in 5, één wiel blokkeren en dan draaien aan het andere wiel) tot hij bovenaan staat. Dan rotor op cilinder één zetten, dan weet je zeker dat hij op tijd staat. Finetunen kan dan nog met de verdeler zelf als de motor eenmaal loopt.
Dit zijn zulke doodsimpele motortjes, echt eenvoudig aan de praat te krijgen hoor. Maar dan moet wel alles kloppen natuurlijk. En inderdaad verse benzine en zet er een filter tussen! Of eventjes met remmenreiniger. Als de timing klopt, moet dat werken en loopt hij in no-time.
Succes!
P.S. Ik was niet beledigd hoor. Maar ik zie vaker mensen die zich verliezen in ‘glamour-accessoires’ terwijl hun auto nog lang niet klaar is. En dan is daarna het geld op. Vandaar mijn bezorgdheid hierover.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Nou dat zullen we allemaal doen als ze hier staat.
In eerste instantie hoopte ik dat ze aan zou springen omdat ze gewoon gelopen heeft tot voor een half jaar geleden,maar ja soms zit het mee soms zit het tegen.
Mee gezeten heeft het met de staat van de cx tegenzitten doet het omdat ze niet aan wilt springen.
Maar ik hou jullie op de hoogte,vindt het ook erg leuk om al deze reakties te krijgen.
Ik moet nog ergens zo’‘n lamp hebben voor de ontsteking,met hoek meter (die heb je hier volgens mij niet nodig)
Verder zal ik de carburateur schoonmaken voordat ik het opnieuw probeer en alle kabels controleren.
La Leo,die elektrische aansluiting op de carburateur heeft spanning maar ik hoor geen klik,maar volgens moet ze dan wel lopen alleen niet regelmatig toch?
Had ik al verteld dat de chromen dorpels er ook bij zijn,en de wieldoppen die zijn smetteloos,
Verder zitten er nog kleine wieldoppen bij met centrale bout, zijn die ook voor de cx?
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
viny schreef:de wagen verkeert in een goede staat,het zal niet nodig zijn om hier honderden euro’‘s in te stoppen voordat ze veilig rondt gaat zweven.
Wees gerust de cx wordt erg mooi en veilig
Je hebt de CX nog niet op een brug gehad toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Afgelopen woensdag hebben we de cx opgepomt met een boortol,en daarna op de brug gezet,de man drong er ook op aan dat die op de brug ging (had ik toch wel gedaan maar vorige week was er geen tijd voor)
En op de foto’‘s zie je de onderkant,op 2 plaatsen uitgestukt ( bij de achter portieren)
De cx is echt keihard geloof me het is niet de eerste auto die ik zie.
Er zit ook een nieuwe uitlaat onder ook op de foto.
Maar er kan natuurlijk altijd een verborgen plekje zitten ,maar voor zover ik kan beoordelen zit het wel goed.
Wanneer alles weer loopt en apk erop dan ga ik eens naar La Leo,dan is ook alle twijfel weg (hoop ik)
mvg
Vincent
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je toen ook gelijk de ophanging voor en achter kunnen controleren op speling en slijtage? Want dat zijn de zwakke en dure punten van een cx. Speling die je te controleren door de auto eerst in de laagste stand te zetten, zodat het systeem min of meer drukloos is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee heb ik niet gedaan,maar ze heeft 105000 km gelopen dus ik verwacht nog geen grote slijtage,verder sleutel ik liever dan lassen en plamuren.Ja en er zullen nu of in de toekomst wel dure reparaties aankomen,maar ik doe echt alles zelf alleen in een tempo waar jullie bij in slaap vallen(maar dit komt weer door lichamelijke beperkingen haha)
Alles op zijn tijd zeg ik dan maar weer
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, viny, ik wil je niet ontmoedigen, maar 105.000 km bij een cx zegt niet veel. Fuseekogels, draagarmlagers en stuurkogels gaan over het algemeen niet veel langer mee dan zo’n 100k. Misschien heb je mazzel dat alles al een keer gedaan is, maar ik zou niet te hard van de daken schreeuwen dat je niet verwacht dat er veel aan gedaan hoeft te worden. Onderdelen zijn duur en een aantal klussen kan je eigenlijk niet zelf doen als je niet over een knappe werkplaats en brug beschikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Viny ik bewonder je optimisme, en hoop ook dat het terecht is.
Het is niet onmogelijk dat je een ” lot uit de loterij” hebt.
Maar wat waterman ook al aangeeft, bereid je wel voor op tegenvallers.
Vergeet niet dat de auto al een tijd stilgestaan heeft, mijn ervaring is dat er vanalles stuk gaat de eerste 5 to 10 duizend km.
Gewoon dingen die nog goed warren toen de auto is weggezet, maar nu ineens gaan komen.
En ga maar eens kijken op http://www.cx-basis.de voor de onderdeel prijzen.
Kan soms wel goedkoper, maar het geeft je wel een idee.
Maar hoe dan ook: veel succes met je mooie aanwinst !
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Laat ik hopen dat dit niet het geval is.
Verder kan ik gebruik maken van een garage met brug, maar dit is bij bepaalde reparaties zoals jij zegt.
Eerst maar eens kijken dan zien we wel verder.
En je weet gewoon dat je er niet aan ontkomt om dure en eventueel moeilijke reparaties uit moet voeren,zal ook best wel eens wat moeten uitbesteden maar ja het zij zo.
Verder denk ik er wel over om een goede antiroest behandeling te doen moet nog wel even uitzoeken waar ,het liefste wel bij iemand die weet waar die moet kijken bij de cx.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Heb net even bij cx-basis op de site gekeken ,moet zeggen dat ik voor aardig wat waarde aan onderdelen erbij heb gekregen Dat verzacht ook weer de pijn als je iets nieuws moet kopen.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
viny schreef:La Leo,die elektrische aansluiting op de carburateur heeft spanning maar ik hoor geen klik,maar volgens moet ze dan wel lopen alleen niet regelmatig toch?
Nope. Die solenoid is echt een afsluiter. Niet openen = niet lopen.
Gaan vaak stuk die dingen en niet te repareren. Je kunt hem wel als noodmaatregel manipuleren door hem eruit te schroeven, het ‘kopje’ eraf te knippen/zagen en dan terug te zetten. Dan blijft hij continu geopend (maar dieselt de auto ook vreselijk na).
Bovenstaande moet je alleen doen als je zeker weet dat hij geen sjoege geeft, want het is onomkeerbaar.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon effe eruit draaien ,en de afsluiter rechtstreeks op de accu aansluiten.
En dan met de hand het palletje in en uit drukken misschien wat wp 40 erbij .en dan weet je af hij het doet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wel massa maken met het huis dan! anders doet hij sowieso nakko.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D