Hallo allemaal! Het stoplampje samen met temperatuurlampje ging regelmatig flikkeren terwijl de temperatuurmeter geen verhoging gaf. Na het doorverbinden van twee draadjes van een contact aan de bovenzijde op het blok(M25/648 Turbo Diesel 1)blijven de lampjes uit.
Het contact zit bij de waterpomp en het lijkt dus niet goed, maar hoe heet dit ding?
En er blijkt nog een contact niet lekker, zit aan de achterzijde van het blok tussen brandstofpomp en motoroliefilter, aan de zijkant zit een enkele stekker, het contact is liggend.(en lekt olie)
Hier ook weer; wie weet hoe dit ding heet?
Binnenkort gaat de motor uit de wagen voor een koppelingswissel en dan wil ik alles meepakken, ik zie overigens nergens op internet een reparatieverslag van een koppelingswissel, gewoon de vraagbaak dan maar?
Gegroet;
Juriaan
DS & Xantia 1.9 TD

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Dat zijn je watertempratuur sensor en oliedruk of tempratuur sensor, kijk maar eens in mijn verslag staat veel in, alleen missen helaas sommige foto’s
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207498/
Succes,
Mark
edit: maar ga je zelf je koppeling vervangen ? maak me dan wel een beetje zorgen over je basiskennis.
CX 2000 pallas ‘78
Hoi Mark, geeft de watertemperatuursensor juist niet het signaal aan de watertemperatuurmeter? Die doet het juist goed!
Ja, ga zelf de koppeling vervangen; heb bij mijn ds semi-automaat injectie ook een motorwissel en aanpassingen gedaan; ben niet zo bang
gegroet, juriaan
DS & Xantia 1.9 TD
Volgens mij is het de oliedrukschakelaar die aan de achterzijde van het blok tussen brandstofpomp en oliefilter zit, kan iemand dat bevestigen?
Het contact bovenop het blok wat het stop lampje samen met thermometerlampje doet branden moet iets van een thermocontact zijn; geen idee hoe zoiets heet, zit vlakbij de eerste verstuiver, iemand idee?
Groet!
juriaan
DS & Xantia 1.9 TD

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Kijk ff op de laatste foto, hier zie je 2 sensoren sitten eentje voor de olie druk en eentje voor de tempratuur. Weet alleen ff niet meer welke welke is, ik dacht die midden op het blok voor de oliedruk is en op het filterhuis voor de tempratuur, maar als je ze eruit draait zie je het vrij snel die met het kogeltje is voor de druk
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207498/P105/#1400552
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Hoi Mark, bij mijn blok zitten zaken op een andere plaats, ik ben er inmiddels achter dat het de oliedrukschakelaar moet zijn en de andere een temperatuurvoeler van Bosch.
Dank voor je reactie!
gegroet,
juriaan
DS & Xantia 1.9 TD