Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Even een update over de BX Deauville….
Aanvankelijk was het idee om de auto op te knappen maar gaandeweg bleek dat er zodanig veel aan moest gebeuren dat in combinatie met een nieuw project de auto voor onderdelen gebruiken een beter idee was.
Alle goed te gebruiken onderdelen worden hergebruikt of opgeslagen en de rest is…. niet zo zachtzinnig gedemonte… gesloopt.
Beeldmateriaal van Timo:
IMG_0950 by Timo1990NL, on Flickr
IMG_0947 by Timo1990NL, on Flickr
IMG_0952 by Timo1990NL, on Flickr
IMG_0955 by Timo1990NL, on Flickr
IMG_0959 by Timo1990NL, on Flickr
IMG_0960 by Timo1990NL, on Flickr
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Nou, nou, dat ruitframe vind ik wel zielig hoor! Zinloos geweld?
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Jammer. Maar begrijpelijk, als hij niet te redden was.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Niet toevallig een trekhaak gevonden onder de BX
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
ikzou me ook maar eends de vloermatten er uit halen als die nog goed zijn, niet aleen mocht een kachel kraan lekken maar het kan ook als isolatie gebruikt worden
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Punaxio schreef:Even een update over de BX Deauville…. (...)
Ik bedacht me net: “Routière”, bedoel je toch?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nee, Deauville. Bas heeft, of had, twee BXen. Een Routiere en een Deauville. En met die Deauville ben ik toen nog bij jou wieldoppen wezen halen toen die nog van mij was.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Krek, da’s waar ook. De cafeïne werkt nog niet. Jeetje, zonde dat Bas’/jullie Deauville het niet gehaald heeft. Zag er anders nog prima uit. Houdt Bas/Houden jullie alle (bruikbare) onderdelen van de Deauville zelf? Ik meen dat Visserkevis nog die TZx-sierdoppen zocht…
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die TZx sierdoppen zitten nu dus op de Routiere, om het makkelijk te maken.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Al een lange tijd niets meer gemeld over mijn BX Routière. De BX heeft het in de 14.000km die ik er nu mee gereden heb fantastisch gedaan en het werd is tijd voor wat onderhoud. De BX gaat deze zomer mee naar Frankrijk dus daar moest ‘ie maar is goed voor worden klaargemaakt in de vorm van nieuwe distributieriem want die zit aan z’n leeftijd. Kilometers nog lang niet. En er moest een aandrijfaskeering vervangen worden want er zweette nogal wat bakolie.
Vanmorgen met medeforummer Goofblikscha begonnen met het demonteren van de distributieriem, helaas zonder succes!
Bij het demonteren van de spanrol bleek dat de monteur van de garage waar de riem de vorige keer vervangen is nogal een amateur is. De spanrol zit zo ongelooflijk vast met een torx boutje dat ‘ie inmiddels 3 keer dolgedraaid is. Waarschijnlijk is dat boutje vastgezet met iets van loctite. Het vervelende is nl. dat er een verstevigingsbalk in de weg zit waardoor er zo’n 2 cm ruimte is.
Waarschijnlijk is er nog één manier over om de spanrol los te krijgen en dat is met motor naast de auto….. Ik baal gigantisch! Voorlopig rijd ik dus nog maar even door met de oude riem. Die zag er gelukkig zeker niet slecht uit.
Gelukkig is de aandrijfaskeering met succes vervangen en blijft de versnellingsbakolie waar het hoort… Namelijk ín de bak!
En terwijl ik bezig was de laatste slag te zetten op de naafmoer om het weer vast te krijgen viel mijn oog op een beetje roestvorming in het spatbord. Beetje duwen, krabben en jawel…. Een behoorlijk gat waar, als je er door heenkijkt, isolatie van achter het dashboard te zien is!
Toch een lichte tegenvaller van deze auto. Maar, goed het blijft een BX dus het is te verwachten.
Maar, ik heb het wel getroffen met de locatie waar ik dat gat ontdekte. Namelijk op het terrein waar de koning der roestschade aan BX’en woont: Goofblikscha.
Nadat hij flink in de weer geweest is met z’n slijpschijf, plaatstaal, wat kit en wat tectyl was er niets meer van te zien en roest het in ieder geval niet verder!
Ook is nu, omdat we toch bezig waren, de roest op de rand van de motorkap tot stoppen gedwongen door het goed op te schuren en met tectyl te behandelen.
Untitled by punaxio, on Flickr
Untitled by punaxio, on Flickr
Untitled by punaxio, on Flickr
Untitled by punaxio, on Flickr
Untitled by punaxio, on Flickr
Untitled by punaxio, on Flickr
Untitled by punaxio, on Flickr
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Vergeet de nieuwe bumperstrips en gefixte achterlichten niet
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Mooi man!
Is er geen ruimte om een brute griptang zn werk te laten doen op de bout?
Als het lukt scheelt het een hoop werk
Life’s too short to drive without comfort!!!
Daar is de boutkop te klein voor, en heb je te weinig ruimte…
Met grof geweld krijg je hem er wel uit denk ik, maar als er dan iets toch niet goed gaat heb ik zo’n gestrande walvis in de tuin liggen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ah, das jammer
Gelukkig staat ze bij jou niet in de weg, mocht er tijdens reparatie wat fout gaan
Life’s too short to drive without comfort!!!
Goed bezig, maar jammer van de D-riem. Is het goed te doen die aandrijfaskeerring? Dat moet bij mij ook nog eens gebeuren.