4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De jacht naar een besteleend…
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 05 januari 2013 11:44 PM
  [ # 46 ]

Inderdaad, super.

Zo’n actie, over welk bedrag spreek je dan? Aankoop en alle stukken? 3-4000€?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 07 januari 2013 11:07 AM
  [ # 47 ]

Ja klopt, ik denk aan het eind van de rit met invooer en APK zo’n 4500 ofzo…

Profiel  
 
Gepost: 08 januari 2013 11:55 AM
  [ # 48 ]

Gisteren voor het eerst een stukje gereden, leuk!
Morgen nog eea tectyleren, dan nog wat kleine dingetjes zoals de spatlappen e.d. en vrijdag naar de RDW!


6 by azu250, on Flickr

11 by azu250, on Flickr

10 by azu250, on Flickr

13 by azu250, on Flickr

16 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 januari 2013 03:01 PM
  [ # 49 ]

Succes bij de RDW. Zo op de foto’s lijkt ‘t ding als nieuw, mooi werk hoor. En wat is zo’n AK400 toch een leuk ding om te zien. Telkens wordt ik weer helemaal hebberig - totdat ik me weer herinner dat ik niet achter het stuur pas. Blijft jammer dat de stoel niet net zo ver naar achteren kan als in een gewone eend.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 08 januari 2013 03:45 PM
  [ # 50 ]

Dat wist ik niet dat je niet zo ver naar achteren kan met je stoel?

Mooi geworden Martijn!

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2013 07:32 PM
  [ # 51 ]

Zo, vanmorgen vroeg met de AK bij de RDW voor de deur. We hadden nummer 7 dus moesten even wachten totdat we aan de beurt waren. Na ongeveer 1,5 uur mochten we de AK boven de put rijden. Invoerkeuring betekend controle chassisnummer. Wederom geloofde men niet dat een chassisnummer van een 40 jaar oude besteleend, af fabriek, schots en scheef werd ingeslagen. Dus een drietal RDW’ers er omheen om te kijken of het wel allemaal wel klopte. Ze vonden dat de eerste karakters van het chassis mogelijk niet origineel waren ingeslagen maar later omdat de deuken in het chassis door het inslaan van dit nummer dieper waren dan de rest??? Ik heb uitgelegd dat ik een aantal besteleendjes heb en waarbij dat allemaal zo is, origineel van de fabriek uit…
Maar men geloofde dit niet…
Vervolgens weer een kleine vergadering en toen werd besloten het nummer maar opnieuw in te slaan. Vreemd, want het was wel gewoon goed leesbaar…? Verder wilde we de APK ook direct door de RDW laten doen. Toen de keurmeester de stoeltjes zag en voelde riep hij direct; ‘Dat is afkeur, die zitten niet deugdelijk bevestigd want je mist rechts de vergrendeling.” De man vervolgens uitgelegd dat alle besteleendjes zulke stoeltjes hebben en alleen in het midden met een klemmetje vast zitten en aan de zijde van de dorpels dus niet.
Volgens hem was dat niet zo want hij had tientallen van die autootjes verkocht vroeger die dat wel hadden. Ik heb vervolgens uitgelegd dat hij wellicht een Acadiane bedoelde met stoelrails…
Hier volgde weer een kleine vergadering met zijn collega’s en die waren het gelukkig dit keer wel met mee eens.
Verder was de APk een fluitje van een cent, geen remverschil en alles zag er keurig uit vonden ze…pff gelukkig dan maar!
Nadat de nodige papierwinkel was ingevuld fijn naar huis getuft en volgende week weten we welk kenteken er op de Ak komt, dan kunnen we kenteken platen laten maken in Amsterdam…
het Nederlandsche wegennet is dus weer een besteleendje rijker!


025 (Kopie) by azu250, on Flickr

038 (Kopie) by azu250, on Flickr

047 (Kopie) by azu250, on Flickr

071 (Kopie) by azu250, on Flickr

082 (Kopie) by azu250, on Flickr

104 (Kopie) by azu250, on Flickr

166 (Kopie) by azu250, on Flickr

Fin… by CitroenAZU, on Flickr

De rest van de foto’s staan hier;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157631834215302/with/8369983777/

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 januari 2013 10:32 PM
  [ # 52 ]

De RDW heeft natuurlijk gelijk dat die stoeltjes eigenlijk maar matig vastzitten. Maar ja, da’s dus niet de vraag. Mooi dat je de auto zo goed kent. Veel plezier de komende tijd. Of gaat ‘t eendje nu op stal om de zoute wegen te mijden?

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 11 januari 2013 10:43 PM
  [ # 53 ]

mooi werk geleverd, kennelijk niet hetzelfde persoontje gehad als ik, jammer dat het toch wel uitmaakt trouwens..Kun je in de regio geen platenboer vinden? Veel plezier ermee

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2013 10:46 PM
  [ # 54 ]

Jawel, maar in Amsterdam is nog een platenboer die nog oude dikke aluminium platen maakt, met het oude lettertype en handgespoten. Even duur als die prutplaten van bijv . De brezan met donkerblauwe folie die na een jaar barst en erafvalt…

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 12 januari 2013 10:52 AM
  [ # 55 ]

Je kunt tegenwoordig beter de orginle auto rdw keuren. En daarna pas de boel restaureren.
De RDW kan dan zien dat het de orginle auto betreft.
En als er nog vragen zijn kun je nog wat makkelijker de oude eigenaar benaderen.

Als de RDW besluit dat je nummer niet klopt heb je een onoplosbaar probleem.

Bij mijn mehari 4x4 zaten er 2 nummer omgedraait, was gewoon typ fout. De reste klopte alles, papieren, alu plaatjes etc.
Ik was heel snel klaar, orginele auto, van eerste eigenaar etc.
In het geval dat ik met een gerestaureerde mehari was gekomen, was het niet goed gegaan.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 12 januari 2013 01:36 PM
  [ # 56 ]
CitroenAZU schreef:

Jawel, maar in Amsterdam is nog een platenboer die nog oude dikke aluminium platen maakt, met het oude lettertype en handgespoten. Even duur als die prutplaten van bijv . De brezan met donkerblauwe folie die na een jaar barst en erafvalt…

Zijn die platen bij Velthuis dan weer goedkoper geworden?
De laatste keer toen ik informeerde waren ze bijna €40 per stuk…!
Dus toen toch maar bij Brezan besteld voor 14.-

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 januari 2013 07:56 PM
  [ # 57 ]

Gaan jullie hem ook laten taxeren?
Kun je hem AllRisk verzekeren toch?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2013 11:08 PM
  [ # 58 ]
verkuilm schreef:

Je kunt tegenwoordig beter de orginle auto rdw keuren. En daarna pas de boel restaureren.
De RDW kan dan zien dat het de orginle auto betreft.
En als er nog vragen zijn kun je nog wat makkelijker de oude eigenaar benaderen.

Als de RDW besluit dat je nummer niet klopt heb je een onoplosbaar probleem.

Bij mijn mehari 4x4 zaten er 2 nummer omgedraait, was gewoon typ fout. De reste klopte alles, papieren, alu plaatjes etc.
Ik was heel snel klaar, orginele auto, van eerste eigenaar etc.
In het geval dat ik met een gerestaureerde mehari was gekomen, was het niet goed gegaan.

Klopt, zo wilden we eerst ook doen, maar toen we zagen dat het chassis nummer nog keurig netjes leesbaar was dachten we dat daar helemaal geen problemen van zouden komen en zijn we toch met opknappen begonnen…
Nu zou ik het zo niet meer doen en eerst naar de RDW gaan inderdaad.

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2013 11:08 PM
  [ # 59 ]
paso schreef:

Gaan jullie hem ook laten taxeren?
Kun je hem AllRisk verzekeren toch?

Ja inderdaad!

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2013 11:09 PM
  [ # 60 ]
Michiel van Ginkel schreef:
CitroenAZU schreef:

Jawel, maar in Amsterdam is nog een platenboer die nog oude dikke aluminium platen maakt, met het oude lettertype en handgespoten. Even duur als die prutplaten van bijv . De brezan met donkerblauwe folie die na een jaar barst en erafvalt…

Zijn die platen bij Velthuis dan weer goedkoper geworden?
De laatste keer toen ik informeerde waren ze bijna €40 per stuk…!
Dus toen toch maar bij Brezan besteld voor 14.-

Oh vreemd, ik heb altijd maar iets van 15 euro per plaat betaald…?

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook