Heb ik de bovenste nodig?
Hierbij een fotootje van de situatie. Zoals genoemd geeft hij luchtbellen na het filter. Dat zal hij eerst misschien ook wel gedaan hebben maar dat viel uiteraard niet op.
Sinds vandaag loopt hij af en toe op in toeren. Dat kan geen toeval zijn. Zoals je op de foto ziet heb ik de slang die het motorcompartiment in komt in een lus gelegd. Dit om te voorkomen dat de slang knikt. Kan dat hier mee te maken hebben??
Ja de bovenste.
Maar iets anders: wat is dat voor slang?, is dat wel brandstofslang?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
erikkuiper schreef:Ja de bovenste.
Maar iets anders: wat is dat voor slang?, is dat wel brandstofslang?
Lucht slang
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cxj schreef:Vandaag alle brandstofslangen maar eens vervangen in de motorruimte. Tjonge wat waren die slecht. Onbegrijpelijk dat hij hier nog goed op liep.
Nu heb ik alle slangen vervangen voor gewapende transparante exemplaren. Daarbij valt het volgende op; tot aan het brandstoffilter kan ik geen luchtbellen waarnemen, en na het brandstoffilter wel.
Het filterhuis is van Rotodiesel. Na het uitzetten van de motor loopt de diesel ook terug richting tank. Ook een teken van ondichtheid. De motor loopt goed trouwens. Is dit een bekend fenomeen, en hoe kan ik het oplossen. Wie is hier bekend mee?
Ik heb die luchtbel soms ook. Niet altijd. Alle slangen vanaf de tank zijn nieuw.. Filter is nieuw. Filterhouder is nieuw. Geen opvoerpomp. Koperen ringen zijn ook nieuw.
Ik laat het zo…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan wacht ik het eerst maar even af. En jongens, het is wel oliebestendige luchtslang.
cxj schreef:oliebestendige luchtslang.
![]()
Of is het luchtbestendige dieselolieslang? Precies wat jij moet hebben dus
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ach, als de a.m boer geen transparante brandstofslang heeft moet je creatief zijn.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon een ontluchter tussen zetten
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Een keer tanken wil ook wel eens helpen,want als die leeg is zuigt hij lucht hè
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
de ervaring die ik heb met de door jou gebruikte slang is dat deze na een aantal jaren bikkelhard word en gewoon breekt.
Ik werk in de watersport en maak regelmatig mee aan boord van jachten dat de eigenaar iets geknutseld heeft met luchtslang.
Het is luchtslang die bestand is tegen olie voor persluchtgereedschappen maar absoluut niet bestand is tegen langdurig contact met gasolie.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:erikkuiper schreef:Ja de bovenste.
Maar iets anders: wat is dat voor slang?, is dat wel brandstofslang?
Lucht slang
Lijkt meer op tuinslang vanaf de foto!!
Je hebt ook gewone doorzichtige brandstofslangen hoor, ze hoeven sowieso niet gewapend te zijn. Is volkomen veilig. Gewoon bij de automaterialenzaak.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dit ziet er inderdaad uit als een persluchtslang.Zo een model brandstofslang heb ik nog niet eerder gezien.Maar als de a.m. boer zegt dat het moet kunnen dan zal het wel.
Maar ik betwijfel of deze slang wel geschikt is voor diesel.
Om een eind te maken aan het mysterie; het is een BRILSLANG. Speciaal om luchtbellen goed te kunnen zien.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cxj schreef:Om een eind te maken aan het mysterie;
het is een BRILSLANG. Speciaal om luchtbellen goed te kunnen zien.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.