leiding ‘88 GTI16V ABS van voor naar achter >3,5 mm?
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 28 oktober 2012 12:43 PM

Fijne Bx rijders,

is er iemand onder jullie, die mij kan vertellen hoe het zit met 1 van de leidingen die bij de linkerdorpel lopen.
Ik heb er reeds 3 vervangen door 3,5 mm Cunifer, maar vind ook nog een leiding (de bovenste van de 4) die bestaat uit een dikkere maat. 4,5 mm zoals ik het even snel gemeten heb.

Echter, volgens onderdeel tekening komt er alleen 3,5 mm voor, en dat heb ik dus op voorraad genomen en een fels apparaat hiervoor geregeld.

Kan iemand mij vertellen of het idd dikker hoort te zijn dan 3,5 mm, en zo ja, hoe zit deze dan bevestigd?
Zelfde als de 3,5 mm leiding (dus met leiding/verdikkingfels/leiding—0——— )
of zoals elke andere auto ( fels/leiding 0——-  )

Hoor het graag als iemand het weet, dan kan ik weer verder….!
Groeten, Jonne

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 28 oktober 2012 09:39 PM
  [ # 1 ]

1 leiding is inderdaad dikker. Gewoon precies hetzelfde principe, alleen dikker.

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 03 november 2012 07:52 PM
  [ # 2 ]

idd, en laat nou net die leiding ook lekken, prcies in bochtje bij de tank….

Nu stuk er tussen uit gehaald, en vervangen door koper 4,5, gefelst en dubbel gefelst.
Is nu ook dicht en lekvrij.

Echter, in de hoogste stand, lekt de hoogteregelaar achter. Of de reour leiding die vernieuwd is, is misschien verstopt, want daarvoor heeft de regelaar nooit gelekt.

Gebeurt het vaker dat het membraan lekt of gaat lekken, als het systeem een tijd zonder olie heeft gestaan
in de laagste stand.

Bij het vervangen van de leiding, heb ik aan één zijde de achterbrug laten zakken. Zou het stangenstelsel naar de regelaar kunnen verbuigen, en zo dus maar blijven pompen naar de achterveerbollen en daarom lekken.

Waar haal ik een revisie set?

En waar zou ik een nieuwe druksensor kunnen halen, die bij de voorophanging op de regelaar zit? Iemand een origineel nr en prijsindicatie?

Hoor het graag, groeten Jonne

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook