gloeibougies citroen jumpy
gc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 31 oktober 2012 10:20 PM

Hallo,

bijna nieuw op dit forum en een dringende vraag na mijzelf te hebben voorgesteld. Ik ben sinds 2 jaar de gelukkige eigenaar van een citroen Jumpy 1.9d dc uit 2000. De dubbele cabine was eruit en ik heb er zelf maar een nieuwe ingebouwd rekening houdend met de eisen. Eigenlijk nog geen grote problemen gehad met de auto gelukkig
Nu moeten de gloeibougies vervangen worden maar dat is nogal een hele klus, wat ik wel zelf kan, denk ik, maar wie kan mij een beetje op weg helpen. er moet eerst een luchtinlaat weggehaald worden heb ik gezien maar war zitten die schroeven en wat voor schroeven zijn torx, inbus. Ik kan ze met geen mogelijkheid ontdekken/ voelen.
Tevens mijn vraag of er ook een nederlandstalig werkplaatshandboek bestaat van deze auto.

Groet Gerlof

Profiel  

Erik22
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 04 november 2012 06:38 PM
  [ # 1 ]

Dit is zelf te doen met wat geduld.

1e- maak + accu pool los, dan lucht filter, dan de moertjes op bougie losmaken en de door verbindingen is gewoon met steeksleutel te doen, dan kan je de bougie met pijpsleutel met een verlengstuk er uit draaien.

2e- Het is wel een gepiel want je heb maar weinig ruimte en slag. (tja het is een CITROEN)  maar voor de rest zeer goede motor.

Succes Erik

Profiel  

gc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 04 november 2012 11:47 PM
  [ # 2 ]

Het is ondertussen gelukt en viel achteraf mee. Het was alleen een gezoek naar de bouten waarmee de luchtinlaat vast zat. Alleen is bij het gesleutel en gepiel. De aansluiting afgebroken van brandstoffilterdeksel naar diesel slang dus dat wordt nog een bezoekje aan de sloop.

Bedankt voor de reactie.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook