Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Bedankt voor je uigebreide en heldere reactie! Bij de V6-12V schreef je “Tijdig olie en filter en bougies vervangen is eigenlijk het enige wat je er aan moet doen.” Met mijn vraag doelde ik op een vergelijking met de V6-24V, het oude type, bijvoorbeeld uit 1995. Dus ook met ketting toch? Is er in jouw/jullie beleving verschil in de betrouwbaarheid tussen de 12V en de oude 24V?
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die motor ken ik niet uit ervaring. In het begin was daar gedoe mee met excessieve slijtage op de nokkenassen, als ik me goed herinner en het ding schijnt nogal te zuipen. Anderen weten hier veel meer van.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Is er een mogelijkheid dat om te zien of ik de 141 pk versie heb of de 150pk versie
blijkbaar ligt op de wagen nog de originele distributie-riem dus deze wordt vervangen ook de spanrollen doen dan?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
En als je dan toch bezig bent ook de kleppen stellen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
De eerste V6 24 is niet meest makkelijke motor! Lastig blok.
De laatste V6 24V is naar mijn het idee het beste. Modernste motor ook van de XM.
En een late V6 24v automaat is zuiniger dan een TCT. Beide gehad.
TCT wel lekker makkelijk sleutelen. Zal alleen nooit vergeten dat ik de kap open deed, verrek BX motor!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
de V6 motor is in belgie naar mijn zin te duur om in te schrijven…. ik zou graag gaan voor de 2.0L dus
wagen is vastgelegd 165.000km eerste wat ik ga doen ik de automaatolie spoelen
Als ik fotos heb stuur ik ze onmiddelijk door
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Zolang de automaat het doet zou ik het spoelen maar even niet doen.
Je zal niet de eerste zijn die na een spoeling met een haperende automaat zit.
Eerst gewoon rijden en dan verder zien.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hoor even bij AGS in Geel voor de LPG Kalifa, goed bedrijf, leggen veel/meestal Prins.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
bxsport schreef:Is er een mogelijkheid dat om te zien of ik de 141 pk versie heb of de 150pk versie
blijkbaar ligt op de wagen nog de originele distributie-riem dus deze wordt vervangen ook de spanrollen doen dan?
Ik zou de waterpomp en spanrol gewoon mee vervangen, zou het nog de originele distributie-riem zijn die er opzit op die km stand?
141 of 150pk hangt af van het motor type , als ik mij goed herinner had het eerste type 141pk.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja eerste disti-riem zit er nog op ... ik heb voor lpg al eens gehoord bij van meenen maar bedankt voor jou tip!!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Hoi Kalifa,
Heb je de XM al?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Zo na 5000km gereden te hebben automaat stuk op de ct turbo
De garage wil hem gratis de motor in en uitbouwen… Kosten 1700 EUR
Ik denk dat ik dit maar ga laten doen,
Ik hoorde dat de 4hp18 niet kan gespoeld worden zoals de latere jaren klopt dit?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ha Kalifa! Wat zeg je nou; de bak stuk? Had je nu wel of niet de versnellingsbakolie ververst na aankoop?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Dat is flink pech en balen. Als het een gereviseerde automaat is en de XM is je dit waard is het een optie. Daarna regelmatig bakolie vervangen, zoals in eerde berichten al geopperd is.
Denk dat spoelen niet zoveel helpt. Stuk is stuk helaas. Als het in het verleden nooit is gebeurd door de vorige eigenaren heeft eenmalig verversen volgens mij niet zoveel invloed.
Of zou het toch de tijd van het jaar zijn. Kouder en dikkere olie en dus een haperende automaat (die natuurlijk vol zit met slijpsel en vervuilde oude olie). Dan zou het spoelen wel kunnen helpen om hem de winter door te trekken. Tenminste als dat kan met deze versnellingsbak.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Nou das balen, heb toevallig exact hetzelfde!
Bak stuk…..
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980