Nice!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
vanavond de TRS weer te voorschijn gehaald, even tanken en een stukje toeren was de bedoeling. het liep echter weer heel anders, de benzine stroomde weer eens met dezelfde gang uit de tank dan dat het er in ging
1 van de schroefdoppen bovenop de tank was lek (eigenlijk was de rubberen afdichtring vergaan). de kant van de vlotter had ik al eens eerder vervangen. Gelijk een nieuwer type kunststof aansluitingen gebruikt en het zeefje schoongemaakt, alles zit nu weer lekvrij dicht.
met goede moed stapte ik weer in de auto, draai de contactsleutel rond en de startmotor draait rond als een jekko maar aanslaan ho maar!
afgelopen winter ook al eens dergelijke verschijnselen gehad, dacht ik verholpen te hebben maar het mocht niet zo zijn. Na de vakantie maar eens kijken of er geld over is om het gehele ontstekingsgebeuren te vervangen. Netzoals de bollen, aandrijfaskeerring en een lekzak achter.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Wat is een jekko?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
zo lang niks gebeurt hier!
sinds de vorige post ook eigenlijk weinig aan de TRS gedaan, begin augustus heb ik problemen met de carburateur gekregen waardoor er met geen goed fatsoen mee te rijden was. Nu na heel vaak de carburateur in en uit elkaar gehaald te hebben, rijdt het nu weer enigszins acceptabel. Nu nog kijken of ik een revisie setje en een ombouwset naar handchoke gevonden kan krijgen, maar dat blijkt allemaal niet mee te vallen.
vandaag de bx even uit de schuur getrokken voor een winters ritje met temperaturen van rond de 15 graden! De motor startte vlot dus gas op de krukas lekker over wat lokale dijkjes gevlogen en een bezoekje gebracht aan het altijd pittoreske vestingstadje Heusden. Na het maken van de begeleidende foto wilde de BX niet meer starten; Accu Leeg! en dat voor een zgan nieuwe accu. enfin, ik de bx alleen omgedraaid gekregen en gaan duwen, over het randje het asfalt op en snel er weer in springen! ik stond namelijk bovenaan de dijk geparkeerd. Geruisloos zoefde het spul de stoep af naar beneden, koppeling op laten komen en VROEM weer lopen ik denk dat de dynamo overleden is..
SAM_0132 by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Als de dynamo niks doet moet toch ook het laadstroomlampje gaan branden?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
normaal gesproken wel, maar met een volle nieuwe accu weggaan en met een lege terugkomen is toch wel apart te noemen.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Jammer dat je elke keer problemen hebt met deze BX, ik zou zelf ook denken dat als de laderij het niet doet, het dynamolampje zou moeten gaan branden.
Mooie foto trouwens
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Meten = Weten
Leuke foto!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er zomaar vanuit gaan dat lampjes werken in een Citroën? Da’s een goeie.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Bertje beige schreef:Jammer dat je elke keer problemen hebt met deze BX, ik zou zelf ook denken dat als de laderij het niet doet, het dynamolampje zou moeten gaan branden.
Mooie foto trouwens
Ik heb nooit succes met BX’en mijn dagelijkse 14RE heeft ook nog nooit dagelijks kunnen rijden. afgelopen 4 weken bobine stuk, kleine octopus stuk en afgelopen week de grote octopus stuk! maar dat is een andere auto..
het dynamolampje kan inderdaad ook gewoon stuk zijn.. De laatste keer dat ik aan het meten ben geweest laadde de Dynamo de accu wel gewoon bij met 14,1 Volt (paar maanden geleden) nu heb ik mijn multimeter ergens kwijt geraakt waar ik niet meer weet waar
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ja je hebt wel pech met je bx,en. Zo iets had ik altijd met cx,en. (behalve de huidige, maar die staat sinds de aanschaf nog in de winterstalling) Met bx,en heb ik zelf meer geluk.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Twan238 schreef:
het dynamolampje kan inderdaad ook gewoon stuk zijn..
Als het dynamolampje wel gaat branden als je het contact aanzet zonder te starten weet je dat je het daar niet in hoeft te zoeken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nu weet ik weer waar mijn multimeter is! Dank je art bij de eigenaar van jouw witte GS
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Als de dynamo doorgebrand is doet het lampje het ook niet is mijn ervaring…
Verder kan het nog een slechte verbinding zijn van een accuklem en de accu kan ook nog eens een kapotte cel hebben.
Hopelijk heb je snel je multimeter weer terug…
Kan je tenminste puzzelen.