Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Twan238 schreef:citroofreak schreef:Zoow Twan. Ik zag al dat ie verkocht was. “hij gaat naar een liefhebber, volgens mij ook wel actief op het forum”. Zoiets stond er toch in de advertententie? Wat enorm gaaf dat jij deze Bix hebt gekocht. Ik vind het een erg mooie auto.
Oja, is de kachelradiateur nou inderdaad lek??
Thanks Michiel, goede reden om weer eens een mini-meet te houden?
De kachelradiateur is niet lek, het is echt water. In de bodem zitten gelukkig geen gaten want het water blijft er keurig in staanIk ga zo op pad om eens wat fatsoenlijke plaatjes te schieten
Toch ff stoeien waar dat water weg komt. Voor je het weet loopt het wél vanzelf weg. Maar gelukkig is t niet de radiator.
Minimeet, jaaah!! Dan donder ik voor de vorm de activa, naast die airbag, in de sloot. En tuf ik een rondje in een TRS van Lars.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Waar is het nat? Alleen na een regenbui dan neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Naar wat ik heb begrepen, vloer bijrijderskant.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Ik heb namelijk hetzelfde, aan de bestuurderskant. Portierrubber is bij de onderkant van het portier ook steeds nat, dus daar loopt het langs naar binnen, maar ik snap niet hoe. Dus ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
pierre724 schreef:Twan,... dit verbaast me toch niet; wist wel dat één BX / 2 BX’en niet genoeg zijn voor je :d
Ps,.. dank voor je tip; het werkte!
2 bx’en is genoeg hoor, 1tje voor dagelijks gebruik en de andere voor de hobby
Mooi dat het werkte! Hoe dat het precies kan weet ik niet, het was bij mij ook na zware belasting. Toch maar eens op zoek naar de Bosch verzie van deze module die schijnen minder storingsgevoelig te zijn. Gewoon nieuwschierig: wat is de km stand nu?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Felice schreef:Waar is het nat? Alleen na een regenbui dan neem ik aan?
Vloer bijrijderskant ja, waar het precies vandaan komt is nog onduidelijk. De paravan is in iedergeval prachtig roestvrij. Dus ik denk deurrubber of iets dergelijks. Auto staat bij mij binnen dus heel veel water gaat er niet binnenkomen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Felice schreef:Ik heb namelijk hetzelfde, aan de bestuurderskant. Portierrubber is bij de onderkant van het portier ook steeds nat, dus daar loopt het langs naar binnen, maar ik snap niet hoe. Dus ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt
Jij hebt je deurpanelen er toch af? Ik heb zelf namelijk ontdenkt dat daarachter ook een hoop water wegdrupt, en dat zonder deurpanelen zo je interieur in druipt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:Jij hebt je deurpanelen er toch af? Ik heb zelf namelijk ontdenkt dat daarachter ook een hoop water wegdrupt, en dat zonder deurpanelen zo je interieur in druipt.
Klopt er zijn bij mij 2 deurpanelen eraf. Maar het wordt nat aan de kant waar wel een deurpaneel gemonteerd is. Na het lezen van een oud topic van hier (http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/171093/P0/) vermoed ik nu dat de portierslurf de boosdoener is. Ik heb die vorige week aan bijrijderskant vervangen door een dicht exemplaar en sindsdien is het daar nu niet meer nat. Hier zit overigens geen deurpaneel gemonteerd
Bij mijn ex bx , een type 1 leider had ik ook waterlekkage aan de bijrijderskant. Oorzaak was een gaatje achterin de wielkast boven in. Daardoor sijpelde er water van achter het dashboard vandaan en verzamelde zich op de bodem voor de passagiers stoel.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Lekke C-stijl ruitjes (bij TRx-en) geven ook verschijnselen van natte bodems voorin.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik zal komend weekend eens op onderzoek uit gaan. Het c-stijl ruitje la is wel gescheurd, maar het is alleen RV nat. Ruitjes zijn trouwens in 2007 al eens vervangen.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Wat een gave BX zeg! JALOERS! Veel plezier ermee!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Vandaag Twan’s BX mogen aanschouwen. Het is een geweldige wagen! Collector’s item .
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Back to the 80’s