Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Het eendagskenteken is zelfs alleen maar geldig vanaf het huisadres naar het dichtsbijzijnde keuringsstation…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Bij een belgische auto hoort een roze kaart en een gelijkheidsattest (grijs a6-je) Heb een visa en een bx uit belgie, gewoon op de ambu, achter de picasso. Met de bx kon het net qua kombi-gewicht. Max. toelaatbare massa plus 10 procent. Met een gratis eendagskenteken naar de rdw gereden en vervolgens naar mijn apk station, waar de auto al apk-klaar gemaakt werd. Nadat het kenteken binnen is gekomen, platen bestellen, monteren en afmelden maar!
Way of life; Citroen!
2004 Picasso 1.8 16v, 1985 Visa 2cv, 1985 Visa 11 RE, 1998 Xantia V6 Aut. , 1980 Acadiane
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
In Wieringerwerf is een bedrijf, die heeft een Jumper en autotrailer.
mogelijk dat je die kan huren. Of kan je het uitbesteden.
Bedrijf verkoopt Franse en Italiaanse mooie auto’s.
Anders een oprijwagen huren.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bedoel je Kout Automobiles in Wieringerwaard?
Een auto-ambulance kan ik wel lenen binnen de familie, nu nog een geschikte trekauto!
De optie van een oprijwagen huren heb ik ook al bekeken, maar het is wel een rit van 500 km v.v.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ja die bedoel ik inderdaad.
Je kan het altijd proberen.
Zelf heb ik een eenassige Witteveen ooit nieuw gekocht,
speciaal voor mijn Alpine A110 en u dus de VISA GTI 115.
Die wegen maar 850 Kilo. en ik kan maar 930 kilo laden.
Of anders gewoon een auto met trekhaak huren die het spul mag slepen.
Of een haak aan de CX monteren.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
De verkopende Belg de auto naar de NL grens laten rijden en zelf verder in NL op tijdelijk kenteken of groene platen van een garage
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sterker nog, je mag met nederlandse groene platen in België rijden, mits de auto behoort tot de handelsvoorraad van een bedrijf wat beschikt over een handelaarskenteken en de rit beperkt wordt van verkoper tot eigen bedrijf.
Hier kwam ik achter op de site van de RDW, zie http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/hetkentekenbewijs/handelaarskentekenbewijs/Pages/Gebruikhandelaarskenteken.aspx
Eén van m’n zwagers bezit een garagebedrijf bij ons in het dorp en heeft groene platen ter beschikking.
Ik heb dus het volgende bedacht, de auto wordt op papier door hem gekocht, ik rij de auto vanuit België naar zijn garage en verzeker de auto op het VIN.
Moet kunnen, toch?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Appeltje… Eitje…inderdaad.
Is het een C2 1.6…!!
Of iets bijzonders…!!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Valt wel mee, een C2 1.4 HDI in de Exclusive-uitvoering met niet al teveel km’s.
Deze uitvoering is in NL niet gevoerd.
HDI’s in NL zijn of prijzig of hebben veel km’s.
Met een paar honderd € BPM erbij is dit veel aantrekkelijker.
Voor dochterlief, studeert dit jaar nog af en heeft direct al een baan!
Gaat straks 100 km woon-werk per dag maken, deze HDI-tjes lopen 1 op 25.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Heel wat autos gekocht in belgie! Mijn huidige XM komt er vandaan en mijn eend.
Transit kenteken drama. Veel te veel gedoe. ZO uit mijn hoofd kwam het er op neer dat de vorige eigenaar naar een transit punt moest rijden. Die heb je in antwerpen en brussel. Daarna kan er een export kenteken worden opgesteld. Dacht iets van 250 euro.
Groene platen, als iemand kent die dat aandurf, die loopt namelijk behoorlijk risico als de auto niet in de bedrijfsvoorraad staat.
Ik heb ze laten thuis bezorgen door zon tranport bedrijfje was iets van 250 euro.
Beviel goed.
Verder lees ik nogal wat mis verstanden. Je mag zeker wel op een buitelands kenteken rond rijden!
Alleen moet je dat van tevoren melden bij de douane! Je mag dan twee weken rijden.
Met franse kentekens gaat dat dus prima. Volkomen legaal. Uiteraard wel verzekeren.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik heb vorig jaar mijn BX in Frankrijk gekocht en teruggereden, verzekerd op chassisnummer.
Ik heb er een paar weken mee gereden in Nederland en ben er toen mee naar de RDW gegaan (gereden) voor een Nederlands kenteken; waarschijnlijk gewoon geluk gehad, want als ik het hier zo lees mag dat dus niet…
Maar kennelijk dus wel als je je eerst bij de douane meldt?
Moet een auto dan verder nog ergens aan voldoen?
(Geldige APK / franse CT? bijvoorbeeld?)
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rijden op een buitenlands kenteken wordt volgens mij gezien als belastingontduiking, daar zal een leuke boete op staan…
Als je het tijdelijk via de douane kan regelen dan zou ik dat zeker doen gezien het risico.
Je kunt per buitenlands kenteken 2 weken per jaar vrijstelling aanvragen bij de doewane.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Moet je dan wel eigenaar zijn of mag je ook een auto lenen/huren?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Toen ik mijn sm zelf in Frankrijk ophaalde zat er nog tot middernacht verzekering op. Verzekeren op chassisnummer kan ook, in ieder geval bij gio. Van de douane mag je dan de kortste weg van de grensovergang naar je huis rijden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.