Mijn dochter heeft een klein ongelukje gehad.
Ze is nl met mijn audi tussen 2 muurtjes gereden en bij de muurtjes zat een verankering in de grond.
Hier is zij met de audi tegen aan gereden.
Schade dorpel ingedeukt over een lengte van ong 1 meter,sierstrio die bij mijn audi 0ver de dorpel is geplakt kapot en schade aan de twee deuren en achterste wielkast.
De wagen is tip top inorde
Het is een audi 80 avant 2,6 met alles erop en eraan.
Ze is natuurlijk wa verzekerd
Hier de polis voorwaarden wie wilt er even overheen lezen ,om te zien of het verzekerd is
mvg
Vincent
Wat is verzekerd en uitgesloten bij de aansprakelijkheidsverzekering van de Noordhollandse 1816
Verzekerd is:
schade die de verzekerde aan iemand anders of zijn eigendommen toebrengt. De maximale vergoeding is het verzekerde bedrag;
schade die de verzekerde aan iemand anders of diens eigendommen toebrengt terwijl hij hem een vriendendienst probeert te bewijzen. In dit geval is de maximale uitkering 7.500 euro;
als de benadeelde of de verzekerde zelf een civiel proces begint: de kosten van rechtsbijstand;
als een overheid een borgsom eist om de rechten van de benadeelden te waarborgen, kan de Noordhollandsche die voorschieten tot ten hoogste 10 procent van het verzekerde bedrag. De verzekerde is verplicht het bedrag terug te betalen;
schade die wordt aangericht door het pand dat de verzekerde bezit (bijvoorbeeld door een steen die loslaat). Het maakt daarbij niet uit of hij er zelf woont of het pand verhuurt. Gaat het om een tweede huis, dan mag hij dat niet permanent verhuren;
schade veroorzaakt door brand in een vakantiehuisje dat de verzekerde heeft gehuurd. Het huisje moet in het buitenland liggen;
schade veroorzaakt door antennes, zonweringen, voorzetramen en andere zaken die aan de buitenkant van een huis van de verzekerde zijn aangebracht.
Niet verzekerd is:
— schade die de verzekerde met opzet heeft aangericht of uitgelokt. Als de verzekerde behoort tot een groep die zich misdraagt, is hij ook niet verzekerd, ook al doet hij zelf niets;
— schade die voortvloeit uit het seksuele gedrag van de verzekerde;
— schade aan of verlies van zaken van een ander die een verzekerde in gebruik heeft, bijvoorbeeld in het kader van een huur- of leaseovereenkomst. Dat geldt ook voor zaken die hij niet zou mogen hebben, zoals gestolen goed. Zaken die de verzekerde geleend heeft of voor een ander in bewaring houdt, zijn wel verzekerd (tot maximaal 2,5 procent van het verzekerde bedrag of 12.500 euro), maar niet:
o motorrijtuigen, (sta)caravans, vouwwagens en vaartuigen;
o geld, geldswaardige papieren, bankpassen en creditcards;
— schade die iemand aanricht als chauffeur van een motorrijtuig (daarvoor bestaan andere verzekeringen). Maaimachines, modelauto’s en fietsen met trapondersteuning gelden niet als motorrijtuig;
— schade die de verzekerde veroorzaakt als bestuurder van een vaartuig. Uitzonderingen zijn roeiboten (al of niet met buitenboordmotor), kano’s, zeilplanken, kleine zeilboten en op afstand bediende modelboten;
— schade die de verzekerde veroorzaakt als bestuurder van een luchtvaartuig. Uitzonderingen zijn vliegers en modelvliegtuigen van minder dan 20 kg. Ook is schade door deltavliegen, parasailing en parachutespringen gedekt;
— schade door een atoomkernreactie of een gewapend conflict.
Sommige zaken die normaal uitgesloten zijn, zijn wél verzekerd als de schade is aangericht door een kind jonger dan 14 jaar. Voor schade door joyriding is dit 18 jaar. Pakt de joyrider de auto of motor van een van de andere verzekerden op dezelfde polis, dan is de schade aan het voertuig niet gedekt.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Huh Audi….. Vergist in het forum? Maar hoop dat het herstel een beetje meevalt
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Verplaatst vanuit het CX gedeelte.
Jouw Audi is een motorrijtuig. Schade hieraan is dus uitgesloten.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
ik was er al bang voor.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter