Hallo Iedereen,
ik heb een berlingo 1.4i uit 1998, op benzine/LPG met een TU3JP-KFX motor. Het vermoeden was dat de injectoren niet goed werkten, daarom heb ik ze er uit gehaald en naar een bedrijf gebracht dat ze ultrasoon zou reinigen.
Echter, ze hebben de injectoren bekeken en de diagnose was B0: lek, B1: slecht sproeibeeld, D0: kapot, D1: redelijk sproeibeeld. Ze vonden het zinloos ze te reinigen.
Ik naar de demontagehandel om andere injectoren te zoeken. Die in de berlingo zitten hebben een blauw bandje en er staan de volgende nummers op: H0001 / 01F002A / 12481 / A.
Deze injectoren waren niet te vinden. Zo’n motor zit in een aantal modellen, maar alle citroens/peugeots die ik bekeek en waarvan de motor verdacht veel leek op die in de berlingo, hadden veel dikkere injectoren en geen gekleurd bandje.
Wel was op de injector-rail aan de passagierskant vaak een blauw vlekje aangebracht.
Weet iemand of dat blauwe vlekje hetzelfde betekent als dat blauwe bandje om de injector?
Heeft iemand verder nog tips voor als ik op deze manier de injectoren wil vervangen?