Hulde voor de medesleutelaar! wat heeft hij nou dan gedaan om het te fixen, of wil je dat liever niet delen?
de bovenste pakking lek van de benzinepomp?
Dat weet je zeker?
Als het echt uit de pakking kwam dan zul je ook een nieuwe benzinepomp moeten aanschaffen en ook je olie moeten verversen.
Maar gezien de voorgaande berichten zal er wel iets anders mis zijn geweest, gescheurde slang of het kunstof uitvoer deel wat los zit.
Succes weer
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
olie? pekel lekt (nagenoeg) geen olie hoor!
u bent in de war met de beige denk ik! die lekt als een theems
pekeltje lekte eerder geen benzine, dat is gisteren begonnen, pakking zal wel hard geworden zijn(het is volgens mij vloeibare pakking namelijk)
de olie heb ik (of iemand anders maar ik denk ik) gemorst naast de vulhals van de olie.
de medesleutelaar (eigenaar van een xantia, peugeot 205 gruau en een aantal rovers) heeft me geholpen pekel weer aan de praat te maken, dus de xant ervoor met startkabels en zijn conclusie was: hij krijgt geen benzine(dus de pomp ontlucht en klaar was kees) lopen als een zonnetje totdat ik er achter kwam dat er benzine uit de pomp spoot op het uitlaatspruitstuk.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Make love not war, dus ik ben niet in de war.
Zoals ik al aangaf; lekt je benzinepomp of op de uitvoer of het membraam in de pomp. Of er zit gewoon een scheur in de slang, wat natuurlijk zeer aannemelijk is.
Jij geeft het volgende aan “de bovenste pakking bij de benzinepomp.”
Dan concludeer ik dat je het hebt over de bovenste pakking welke zich onder de pomp bevindt.
een benzinepomp heeft namelijk geen pakking, wel een membraam, echter onder de benzinepomp zitten twee pakkingen en een stukje trespa.
Als het daar lekt, zoals je immers aangeeft dan is de benzine in contact gekomen met je oliesmering, dus zou je deze moeten verversen.
Pomp ontlucht? verklaar je nader!?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
ja ik heb ook een GSA, vanwaar de vraag?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het is heel normaal dat een GS/A die een paar weken stil heeft gestaan pas na lang doorstarten aanslaat. De benzine is terug naar de tank gelopen en de pomp moet dan eerst de lucht uit de leiding zuigen voordat er brandstof komt. Een goede pomp is (zo goed als) vacuüm, dus dan loopt de brandstof minder snel terug en deze zal de lucht bovendien ook sneller wegzuigen dan een poreuze pomp.
Wel toevallig dat de pomp lekt nadat iemand eraan heeft geknutseld. Het zou zomaar kunnen dat het kunststof bovenstuk gescheurd is als gevolg van te hardhandig losmaken van de slang.
Gewoon doorstarten en/of de boel even op gang helpen met een dopje benzine in de carb. is de volgende keer voldoende om de motor op gang te krijgen. En ik zou er nu sowieso een nieuwe pomp op zetten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Dat doe ik zeker, en inderdaad met pakking bedoel ik het membraan ik was het woord even kwijt
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Ik bedoel maar…
Wat bedoel je nou met de pomp ontlucht?
en ja ik heb ook een GSA, vanwaar de vraag?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
V
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
heel grappig om te lezen dat ik ongeveer twee jaar geleden begonnen ben met Pekeltje de C-matic, en wat ik toen allemaal nog moest leren. ik kwam een stukje tegen dat ik vroeg ´´hoe de accuklemmen los te maken´´ . Heel grappig om nog even terug te lezen hoe het allemaal begon. Inmiddels heb ik de Beige pallas helemaal rijdend, en staat pekeltje droog gestald. Maar daar gaat binnenkort verandering in komen.
wordt vervolgd..
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Hee Jasper
ik lees dit draadje nu pas
mooi verhaal om te lezen
jelle
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Het vervolg.
Ik heb jullie de vorige keer al verteld dat er iets gaat gebeuren met pekeltje de zwarte c-matic. Ik heb een hele poos heel erg getwijfeld wat te doen, ik dacht telkens wat anders, maar ik ben er al een poos uit wat er moet gebeuren.
Pekeltje krijgt een nieuw baasje, en toevallig heeft diegene zich al gemeld hierboven. De eer is aan Jelle. We gaan er een ander blok inbouwen, en weer APK klaar maken, en over een tijdje zal pekeltje zich weer op de wegen in het noorden des lands begeven.
Ik zal jullie op de hoogte houden via dit topic als er werk word verricht aan pekeltje!
Eind goed al goed zeggen we dan maar!
Ps: de auto die het plekje van pekeltje gaat opvullen is al bepaald, maar daar vertel ik later in een ander topic over.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn ouwe GS is ook bij Jelle.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Haha klopt, de blauwe, heb ik ook al vaak in gezeten.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, die blauwe. Daar ben ik heel europa mee door gereden. In 1 jaar reed ik er bijna 30.000 km mee. Was een erg fijne auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vind ik ook. Top wagen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>