1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Kachelslangen Ami 6
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 19 november 2012 06:43 PM

Dag allemaal,

In mijn nieuwe ami’tje waren bij aankoop helemaal geen kachelslangen aanwezig in de motorruimte. In eerste instantie was hier prima mee te rijden. Maar het begint de laatste dagen toch wel erg koud te worden, en ook met het oog op voorruit ontwaseming is het toch wel erg handig om een paar slangen te hebben tussen de kachelpotjes en het interieur.
Het probleem is dat ik er niet bepaald uitkom hoe dit nou hoort te zitten origineel en wat voor slangen ik nodig heb. De kachelslangen van een 2cv6 zijn namelijk niet lang genoeg om van de linker kachelpot naar de aansluiting te komen op het schutbord zonder dat hij er iedere keer afgewipt wordt als je de auto in de 4e versnelling zet. En deze slangen lijken ook niet te passen op de aansluiting tussen de boven/onderwarmte bediening en het gat voor de voorruitontwaseming.
Ik ben dus op zoek naar iemand die voor mij een fotootje kan maken van hoe deze slangen allemaal in zijn/haar ami 6 gemonteerd zijn en eventueel ook waar de benodigde slangen nog te vinden zijn. Het gaat om een Ami 6 van het laatste type, dus met de 602cc motor met 30pk of iets in die richting.

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 november 2012 10:59 PM
  [ # 1 ]

Zoek even op gs slangen. Die zijn langer en handiger!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 20 november 2012 05:39 PM
  [ # 2 ]

Ah, ideaal. Ga ik doen. Dank voor de tip!

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 20 november 2012 06:57 PM
  [ # 3 ]

En er horen rubber “verloopstukken” te zitten op zowel de warmtewisselaar als het verdeelstuk. De kartonnen slangen ga je er idd niet zomaar op krijgen.
De bovenste is een lange kartonnen (vanaf linker warmtewisselaar) de onderste is een stoffen slang (rechter warmtewisselaar).
Anders ff langs ami magazijn.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 20 november 2012 08:09 PM
  [ # 4 ]

De rubber verloopstukken zijn gelukkig wel aanwezig. Ik was al eens eerder bij het Ami-vereniging magazijn. Maar ze konden mij daar toen eigenlijk ook niet verder helpen. Ze wisten ook niet wat voor slangen ik moest hebben. Maar ik begin een vermoeden te krijgen hoe het ongeveer hoort te zijn.

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 25 november 2012 09:14 PM
  [ # 5 ]

als je de slangen op ja ami hebt zitten, zou je er dan een foto van je motorruimte willen maken?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 25 november 2012 10:35 PM
  [ # 6 ]

Deze zomer heb ik met mijn Ami 6 voor hetzelfde probleem gestaan; de kachelslangen waren te kort. Met rubber verloopstukken die ik via de Ami vereniging heb gescoord lukte het wel. Dacht ik, want er is inmiddels 1 slang gescheurd, dus de GS slangen vind ik een goed idee.

Deze winter gaan de (originele) motor en de bak er voor revisie uit. De motor verbruikt veel olie en stinkt voor tien als ik rem op de motor. I.v.m. het octaangehalte van de benzine denken we erover om andere zuigers te monteren. Dit om de compressie te verlagen. Heeft iemand nog tips of suggesties?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 november 2012 10:44 PM
  [ # 7 ]

Waarom compressie verlagen… Gewoon super tanken en geen euro-meuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 25 november 2012 10:50 PM
  [ # 8 ]

Ik gooi al ruim tien jaar 98 in mijn a-types, maar de Ami pingelt mij teveel. Ook met een goede afstelling! Maar misschien is dit te wijten aan slijtage of een klep die niet goed afdicht.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 november 2012 10:52 PM
  [ # 9 ]

Pingelen op 98 kan bijna niet, tenzij er door hoog olieverbruik koolafzetting op de zuigers zit. Ook kan het zijn dat de verkeerde vervroegingsgewichtjes gemonteerd zijn waardoor ie te veel vervroegt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 25 november 2012 10:53 PM
  [ # 10 ]

Gewoon super tanken en geen euro-meuk

Vind ik ook. Mooi origineel houden dat ding.
Euro 95 is schrale troep. Bovendien gaan die paar tankjes super per jaar je echt de kop niet kosten.

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 25 november 2012 10:55 PM
  [ # 11 ]

Eerst de boel maar eens uit elkaar halen, dan ik zeggen wat het is. Koolafzetting klinkt in mijn geval plausibel. Bij vol gas geven trek ik een rookgordijn en ritselt de motor alsof het een lieve lust is. Er zit een 123 in.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 november 2012 11:53 PM
  [ # 12 ]

Heb je de 123 goed ingesteld?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 26 november 2012 12:17 AM
  [ # 13 ]

Over de instelling van de 123 heb ik enige twijfel, maar het was altijd goed. Het pingelen wordt erger. Maar nogmaals: eerst onderzoek en dan iets vaststellen. Van alles suggereren heeft nu geen zin. En Apprentice, die paar tankjes 98 kan bruin wel trekken. Met een lagere compressie doel ik in eerste instantie op het voorkomen van pingelen. De Ami moet ik zonder morren vol gas kunnen rijden. Ik hoef hem niet af te trappen, maar met een beetje tegenwind en in de bergen moet je kunnen gassen. Mijn Dyane kan ik probleemloos voluit rijden, maar in de bergen pingelt ‘ie als ik op de motor rem. Ook op 98!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2012 12:19 AM
  [ # 14 ]

Pingelen als je op de motor remt??? Dat is technisch onmogelijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 26 november 2012 12:24 AM
  [ # 15 ]

En zo komen de nonsens op fora terecht. Als je remt op de motor, dan geef je geen gas. Daar heb je gelijk in, Waterman. Maar wat was het dan wel? Voor vanavond geef ik het even op, want morgen weer vroeg op.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook