Transponderprobleem
Bart2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 20 november 2012 11:23 AM

In mijn Xant break ’99 heb ik een ander contactslot en deursloten gestoken. Hier zijn 2 sleutels bij, klap en reserve.

De originele sloten waren uitgesleten en ik had slechts 1 sleutel meer van deze sloten,een klapsleutel.

De transponderchip van de oude sleutel overgebouwd in de nieuwe en starten deed ie perfect. Met enorme dank aan jullie site!

Nu wou ik de tweede sleutel ook gebruiken, dus zwarte transponderring en texton-kastje overgebouwd, doet ie niks meer. Zelfs na terugzetten eerste combinatie ook niets meer. Wat doe ik verkeerd?

Heeft iemand een oplossing aub?

Groetjes,

Bart

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 november 2012 02:55 PM
  [ # 1 ]

Transponderring en texton-kastje overzetten gaat niet werken, de code zit in het texton-kastje en de ECU. Ik heb het precies hetzelfde wel eens geprobeerd en heb toen ook ervaren dat de boel niet meer wilde starten na terugbouwen van de oude handel. Ik heb toen eerst de accu en daarna de ECU en het texton-kastje losgekoppeld, vervolgens de ECU en het texton-kastje (de oorspronkelijke) weer aangesloten en de accu weer aangesloten. Toen werkte het weer.

Wat ik uiteindelijk als noodoplossing heb gebruikt om toch die sleutels van nieuwe set te kunnen gebruiken: Ik heb de transponderring losgehaald van het contactslot en daar een sleutel met een werkende transponder in vastgetapet en dat onder de stuurkolombekleding gemonteerd. Best een beunoplossing, en de auto piept altijd als je het contact uitzet omdat hij denkt dat de sleutel nog in het contact zit, maar je hebt wel weer twee bruikbare sleutels.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Bart2
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 november 2012 01:37 AM
  [ # 2 ]

Bedankt knäckor,

heb wagen gesleept met auto vrouw. Plots startte de Xant weer, heb garage in de buurt gevonden en gaan de boel even checken.
Blijkbaar kun je inderdaad de boel ombouwen maar is het nodig om de sleutel aan het texton-kastje te laten aanpassen (of omgekeerd uiteraard). Heb het dikwijls geprobeerd om hem te starten en het lukte niet, na slepen plots wel. Vreemd maar hij deed het. Hou enorm van het rijden met de Xant, gewoon zalig als je dagelijks 90 km rijdt, ontspannen rijden is dat.

Ik hou het forum op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Bart

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 november 2012 08:20 AM
  [ # 3 ]

Ja, uiteraard kan je met Citroën-software de sleutels inleren in de computer, maar dan moet je wel een werkende inleercode hebben. Die had ik niet, ook de code die de Citroën-dealer uit hun systeem had gehaald deed het bij mij niet.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Bart2
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 november 2012 11:14 AM
  [ # 4 ]

Hallo knäckor,

Bij Citroen hebben ze nog geen tijd gehad om de Xant in te lezen (of leren, zij noemen het lezen maar soit), ze gaan het deze namiddag proberen.
Het is toch een gedoe met die transponder, ik heb gelukkig geen klaviertje in de wagen zoals sommige xants.Dat is ook niet van de poes.
De sloten die er nu inzitten zijn in orde, zijn even oud als de originele maar minder gebruikt.
Hoop op nieuws deze namiddag. Dat post ik deze avond dan, ik werk van 14 tot 22u

Met vriendelijke groet,
Bart

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook