Bedankt Hilco, dat gaan we morgen eens proberen!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Hilko16TZI schreef:Marviin schreef:Stomme vraag misschien, ik heb net de kleppendeksel eraf gehaald. Nu weet ik niet hoe ik die nokkenas gedraaid krijg. Zou iemand me dat kunnen vertellen?
Een wiel los van de grond, en met de bak in 4 of 5 via dat wiel de nokkenas verdraaien.
Waarom kan ik zoiets simpels nou nooit bedenken
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Luchtfilters kunnen nadat je ze een nachtje hebt laten weken in DASTY of BIOTEX zo met de sleutelkleren of overalls in de wasmachine (handige ultra-low-budget maatregel)
Nog iets dat vaak de kop opsteekt in topics rond de 1600 en 1900 modellen, de brandstofpomp van wel/niet het goede ;lees: lekvrije type…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Het luchtfilter heb ik meegenomen naar mn werk en de hele dag in de spoelmachine gedaan, dus die is nu weer schoon. Aan het eind van de dag schoon/droog geblazen, en daarna op het werk laten liggen…
De benzinepomp lekt inderdaad een beetje, dus ik heb al besloten die te gaan vervangen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
€29,- op mister-auto.nl ik heb ‘m al besteld! Ben benieuwd ..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Eigenlijk heeft de benzinepomp an-sich geen schuld, het is het membraam dat uitdroogt , en i.c.m. met putjes in het aluminium pasvlak zorgt dat ervoor dat het pomphuis niet meer afdicht…
Nieuw membraan ertussen en je kunt eigenlijk weer 20 jaar vooruit, alleen zijn die membranen niet meer te koop.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Vandaag weer een enorm productieve dag *ahum*
De kleppen zijn in ieder geval gemeten, en die staan redelijk goed, alleen twee uitgaande kleppen staan 5 honderdste te strak. Dus daar zal het niet aan liggen. Nog bij Twan langs geweest en zijn benzine pomp van de TRS de motor een benzine douche zien geven
Heeft er iemand al eens een carburateur gereviseerd? Want ik denk dat ik me daar aan wil wagen, door gewoon een pakkingset op ebay te kopen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Niet gereviseerd, wel uit elkaar gehaald en gereinigd. Als je geen 2 linkerhanden hebt is het volgens mij wel prima te doen, gewoon veel foto´s maken zodat je weet waar alles hoort te zitten.
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Reviseren moet wel kunnen, maar afstellen moet je laten doen. Daar heb je CO-meetapparatuur etc. voor nodig.
Vandaag nog een beetje met de BX bezig geweest. Vorige week interieurreiniger gekocht, maar echt veel verschil gaf het niet helaas.
Ook had ik de Riwax uit de kast gehaald en over mn achterbumper gedaan, wat een verschil!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Met zo’n verschil is het wel de moeite ja!
Lekker spul die riwax. Blijft dit zo of wordt dit terug wat bleker als het opdroogt?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Felice schreef:Reviseren moet wel kunnen, maar afstellen moet je laten doen. Daar heb je CO-meetapparatuur etc. voor nodig.
Reviseren houdt wel iets meer in dan een paar pakkingen vervangen…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Een wereld van verschil!
Ben benieuwd hoe lang het zo blijft.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
De laatste foto is al droog, maar ik zal over een week of zo nog een foto maken!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk