1.6 hdi toerenbegrenzer emissie storing
leen81
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 november 2012 10:50 PM

Hallo, na veel problemen met de turbo de derde zit erop in 40K KM! Heb ik nu een ander probleem. Mijn 1.6 HDI schiet regelmatig op de toerenbegrenzer zodat ik erg weinig vermogen heb en ik niet meer dan krap 3000 toeren kan maken. Ook onbegrensd stopt de motor dan op dit toerental. Geen rook of zoiets, ook niet meer verbruik. Na het contact uit en weer starten lukt het steeds wel weer even maar uiteindelijk grijpt de toerenbegrenzer weer in. De problemen ontstonden na de melding ´emissie storing´ die sinds dien ook niet meer uit zijn gegaan.

Er zit een verdeler die er misschien iets mee temaken heeft (weet niet hoe dat ding heet) die de lucht vanaf de turbo naar de interkoeler brengt en na deze koeler ergens verdwijnt achter de motor. Dit is een plastic verdeler of zoiets waar drie stekkers op zitten en als de motor goed loopt en ik een van deze stekkers losmaak het ik hetzelfde probleem met het aantal toeren. De melding emissie storing heb ik overigens nog niet weggekregen met deze stekkers.

Wie heeft ook deze ervaringen en een oplossing

Alle hulp is welkom.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 27 november 2012 10:58 PM
  [ # 1 ]

De ‘toernbegrenzer’ waar jij het over hebt is in werkelijkheid een noodloop. Daarmee beschermt de software de motor door het vermogen af te knijpen bij ca. 3000 toeren,

Mijn eerste ingeving: EGR stuk. Komt meer voor.

Profiel  

leen81
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 november 2012 11:15 PM
  [ # 2 ]

egr stuk zeg je. Is dat te testen waar zit die? of is dat dat ding met die drie stekkers erop? Na een reset van de motor is het even niet en vandaag zelf 120KM lang niet. Op de terugweg wat het meteen weer raak.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 29 november 2012 10:12 AM
  [ # 3 ]

tja dat lijkt mij logisch..
als iets kapot is, zal een reset nooit werken…

Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook