verbruik 1-11 naar 1-15.3
2clean
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57

Gepost: 28 november 2012 01:09 AM

Ik heb deze berlingo ( multispace uit 2005)  nu ruim een half jaar. Bewust voor een db8 gekozen ivm betrouwbaarheid.
Het verbruik is alom bekend maar 1 op 11 was wat veel. Ik ben begonnen om de kat er onderuit te halen en er een knn filter in te zetten. Waarom een knn deze hoef ik niet te vervangen en gaat daarom lang mee ( bij mijn andere auto reeds 325.000 km eens per 100.000 even schoonmaken). De pomp en verstuivers reinigen dat is heel simpel de twee slangen voor de pomp losmaken het bekende blauwe flesje met diesel reiniger in een blikje doen en daar puur op laten lopen. Na 5 even uit zetten 15 min wachten en dan de rest stationair laten verbruiken. Je zal zien dat het spul steeds bruiner wordt. Daarna weer aansluiten als voorheen. De kleppen stellen en als laatste de egr reinigen. Ook dat is een werkje van een goed uurtje. De egr zal behoorlijk vol troep, het meeste eruit geschraap en daarna even laten weken in motor reiniger. Schoon blazen en weer monteren. De klem die maar 1 keer gebruikt kan worden heb ik in 2 stukken geknipt deze weer om de wartel vastgezet met een gewone slangklem. Ik heb wel de egr daar afgesloten met een blik plaatje. Ben nu 3 tanken verder en het gemiddeld verbruik is nu 1 op 15.3. en aan mijn rijstijl heb ik nog niets gedaan. Doe er je voordeel mee.
Gr René

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook