1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Roest subframe
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 29 november 2012 10:54 PM

Ik ben samen met een vriend de octopus van zijn BX aan het vervangen (19tzi break) toen mijn oog op het subframe viel waar een redelijke roest plek te zien was. Na wat gepluk (echt krokant) zag het er zo uit:

Roest subframe by twan238, on Flickr

Untitled by twan238, on Flickr
Op diverse plekken kom ik tegen dat er niet aan het subframe gelast mag worden, een ander heeft het weer over pasklare stukken.

Kortom, zo laten, lassen of subframe wisselen?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 november 2012 11:02 PM
  [ # 1 ]

Vraag bx’ er winnetoe maar eens hoe dat destijd bij zijn trd turbo is opgelost.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 29 november 2012 11:08 PM
  [ # 2 ]

We wachten zijn reactie eens even af, jammer dat ik dit vorige week nog niet wist. Heb zondag even real-life met winnetoe staan praten Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 30 november 2012 12:13 AM
  [ # 3 ]

pfjoew,.. het subframe van een andere break.

schrok al even dat het de natte-hond-mobiel was…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 november 2012 12:20 AM
  [ # 4 ]

Wat zit daar nou voor troep op? Is dat subframe dicht gemaakt met glasvezelmatjes & polyestherhars? grrr

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 30 november 2012 12:39 AM
  [ # 5 ]

vervangen of oplassen, zo laten is geen goed idee.
in belgië is oplassen niet toegestaan, hoe het in nederland zit weet ik niet.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 november 2012 08:53 AM
  [ # 6 ]

Deugdelijke reparatie met proplassen om de twee centimeter mag, maar of je dat moet willen… Het is een hoop werk (reken een ruime dag), maar ik zou er een ander subframe onder zetten.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 november 2012 09:01 AM
  [ # 7 ]

Het is niet mijn auto (gelukkig) we zullen zien wat de eigenaar beslist Wink

Dat wat lijkt op polyester zijnallemaal hele fijne haartjes, die vind je over de hele auto. Zal wel het resultaat zijn van parkeren onder een fijne boom

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 30 november 2012 09:16 AM
  [ # 8 ]

Ik gok eerder van een poes die zijn heil onder de auto zoekt Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 november 2012 12:33 PM
  [ # 9 ]

Met een glasvezel vacht zeker… Wink Maar daarmee is mijn vraag niet beantwoord. Het ziet er op de foto raar/verdacht uit. Als dat ding dichtgepolyestherd is zou ik over laswerk niet eens nadenken. Dan zou ik ‘m meteen vervangen!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 november 2012 01:12 PM
  [ # 10 ]

He Twan, het zal uiteindelijk wel neerkomen op: Goed laten lassen en dus euro’s maar kost weinig tijd, óf ander subframe en zelf omschroeven, kost veel tijd, maar weinig geld. Alleen kost het jóu dan waarschijnlijk veel tijd, en de eigenaar minder Smile.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 30 november 2012 01:39 PM
  [ # 11 ]

Grote kans dat het van binnen nog rotter is dan aan de buitenkant te zien is

Lassen is alleen uitstel van het onvermijdelijke….....

Ik zou er een beter subframe onder hangen

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2012 01:55 PM
  [ # 12 ]

Nergens voor nodig, ik heb dit soort kleine plekjes in het verleden vaak genoeg netjes kunnen lassen. Die auto’s konden vervolgens weer jaren verder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 30 november 2012 02:52 PM
  [ # 13 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211141/P30/#1639270

Totdat dat gebeurt en je alsnog…... mja

Heb je een strenge apk keurmeester dan mag je wel heel goed lassen of wegwerken Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2012 02:59 PM
  [ # 14 ]

je bent een vakman of je bent het niet hé..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 november 2012 03:30 PM
  [ # 15 ]

Ik heb ook een subframe gehad van een niet al te oude BX (zoals van de maat van Twan), en die had precies hetzelfde euvel. Die auto is gesloopt en heb dat subframe nog eens goed bekeken en verder geen roest te bekennen. Je kan dus beter geen voorbarige conclusies trekken.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook