Beste mensen,
De afgelopen weken heb ik twee keer een topic geplaatst over problemen in het laadcircuit van een 2200 uit 1975. Na het plaatsen van een moderne elektronische regelaar veranderde er niets. Toen maar de dynamo uit de auto gehaald. Ik zag direct dat het een “moderne"was met interne regelaar. De dynamo weggebracht naar een revisebedrijf, waar inderdaad bleek dat de dynamo defect was.
Ik verwacht dat het nu wel in orde komt, maar ik heb toch enkele vragen:
- de externe spanningsregelaar zit gewoon aangesloten. Doet deze nog wat of kan ik hem weglaten?
- met dit nieuwe type dynamo moet er toch sprake zijn van een aanpassing van de bedrading? Heeft iemand ervaring waar die verandering dan zit.
Ik hoop op een reactie
groet
Rinus van Son
Rinus




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Effe even proberen op de manier hoe het zat.
En je oude regelaar weer terug zetten
Anders volgens mij de buitenste twee doorlussen .
Maar als het voorheen gedaan heeft,zou ik niks aan de bedrading veranderen.
En volgende keer je oude topic effe opzoeken en daar verder gaan,is voor iedereen makkelijker.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.