Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Tenzij er is gerommeld met hoofdsteunen van voor, in de achterbank. Die kunnen serieus vast zitten.. Ik heb er ook 1 in mijn achterbank die ik met geen mogelijkheid los kan krijgen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012
- BX Sport
- Xantia Activa V6
Thnx!
Spierballen meeneen voor 2e poging
-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012
- BX Sport
- Xantia Activa V6
Pfwhoei!
Weer helemaal blij, wagentje loopt lekker al moeten die carbs wel netjes afgesteld worden.
Het is nu of lekker op lpg lopen of lekker op benzine… stationair is een ramp op lpg, wil die netjes lopen op lpg dan draait ie op benzine 1800 rpm, beetje vreemd en wat te veel van het goede.
Ik begin me af te vragen of de toevoer van gas wel kan met deze motor
Anyways, zolang de motor mag werken is die in z’n sas….
Zowel op benzine als op gas, deutsche autobahn is geweldig, bix kan makkelijk meekomen met de meest linkse baan…
Wat is eigenlijk de top snelheid van de bx sport af fabriek? Origineel dus?
(valt qua tellerafwijking trouwens mee, de gps zat er slechts 5 km van af bij alle snelheden, 10% regel dus beter niet gebruiken)
-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Top valt me nogal tegen eigenlijk, mijn progress (1.6) heb ik op 192 kmh met de gps geklokt.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Volgens Carbase is de top 195 km/h Reed je op benzine of lpg toen je die foto maakte?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Twan238 schreef:Top valt me nogal tegen eigenlijk, mijn progress (1.6) heb ik op 192 kmh met de gps geklokt.
Dat is mooi 100km/h sneller dan je Dyane Twan!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
EdoK schreef:Ik begin me af te vragen of de toevoer van gas wel kan met deze motor
Klassiek verdampt LPG (zonder dampgasinjectie) op een motor met 2 dubbele carbu’s is lastig. Omdat je ten eerste 4 gaskleppen hebt, 4 venturi’s en 4 sets sproeier, maar vooral omdat je éigenlijk per cilinder een gasmengstukje zou moeten hebben. Lpg in dit soort motoren is geen verbetering en het kost zowel op benzine als op lpg vermogen. Stuk zal het niet gaan, maar vanwege de constructie van die carbu’s en de airbox is het heel erg lastig om het zowel op lpg als op benzine 100% te krijgen.
Lpg is een alternatief, geen verbetering.
Wat de topsnelheid betreft: een BX sport heeft een hele korte versnellingsbak en zal daarom niet zo “hard” lopen als een bx met vergelijkbaar vermogen en een lange bak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman, dus even voor mij als leek: de sport (met korte verhoudingen) zal dus sneller door z’n versnellingen gaan, dus is dan ook sneller weg bij de streep (omdat je beter het meest efficiente deel van je motor kan gebruiken), terwijl een BX met grotere verhoudingen in de bak een hogere top heeft?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klopt helemaal. Korte bak: snel optrekken, lange bak: hogere top.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Check, dan snap ik hem helemaal. Maar, ik vind de bak van mijn Chic zelfs al redelijk kort, althans: het toerental bij 120 vind ik best hoog (rond de 4000)..
Om iets beter on-topic te blijven: mijn chic heb ik eigenlijk nooit boven de 190 geduwd, omdat ik het hele zaakje dan toch behoorlijk zweverig vind worden…
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
mark ik dacht toch dat je een zondagsrijder was
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Ik ben mijn wilde haren wel kwijt hoor, die jongens van het cjib hebben me iets te vaak gevonden.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
waterman schreef:EdoK schreef:Ik begin me af te vragen of de toevoer van gas wel kan met deze motor
LPG op een motor met 2 dubbele carbu’s is lastig. Omdat je ten eerste 4 gaskleppen hebt, 4 venturi’s en 4 sets sproeier, maar vooral omdat je éigenlijk per cilinder een gasmengstukje zou moeten hebben. Lpg in dit soort motoren is geen verbetering en het kost zowel op benzine als op lpg vermogen. Stuk zal het niet gaan, maar vanwege de constructie van die carbu’s en de airbox is het heel erg lastig om het zowel op lpg als op benzine 100% te krijgen.
Lpg is een alternatief, geen verbetering.
Compleet met eigen ecu
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jups, zo werkt het geweldig Waar heb je die foto’s vandaan dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BX club forum.
Gaat om een Sport met onderbouw LPG tank, dampgas-injectie, helemaal stand-alone uitgevoerd. Het ding loopt harder op LPG dan op benzine en bijna net zo zuinig.