14 van de 18
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
FastFred’s ZX Aura E2
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 14 mei 2014 10:36 AM
  [ # 196 ]

Jammer dat die handboek dan weer niet voor dieselmotoren geldt Smile

Voor de rest, goed bezig!

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 14 mei 2014 10:42 AM
  [ # 197 ]

Volgens mij wel?

Anyway, kreeg gistermiddag een belletje dat de palletjes voor de deurbediening aan de binnenzijde binnen waren, die dus gisteravond direct geinstalleerd. Werkt weer prima Smile

Met het ophalen van mijn bestelling bij de dealer, ook direct maar weer een afspraak gemaakt voor volgende maand. APK + olie, oliefilter, bougie’s en klepdekselpakking Smile

298.165 km en counting Smile Op naar de 3 ton

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 14 mei 2014 12:30 PM
  [ # 198 ]

Models covered
All Citroen ZX Hatchback models with petrol engines,
including special/limited editions
1360 cc, 1580 cc, 1761 cc, 1905 cc and 1998 cc (inc. 16-valve)
Covers most features of Estate models
Also covers 1124 cc engine
Does not cover Diesel engine models

Helaas! Smile

Die 3 ton is weer een mooie stand!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 mei 2014 09:18 PM
  [ # 199 ]

Voor de XUD volstaat elke Haynes die PSA diesels behandelt, zolang het om de 1905CC gaat.
Google maar, ze zijn wel te vinden.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 04 juni 2014 10:53 AM
  [ # 200 ]

Gister bij Snuverink een ‘nieuwe’ richtingaanwijzer rechtsvoor gehaald, de oude was lek (water). Super handig systeem met dat veertje en dat haakje, maar totaal niet handig als je een ZX met airco hebt, want achter de rechterkoplamp zit ook de verdamper, en je kunt dus maar met 1 hand bij dat veertje komen, zodra je je hand daar hebt zitten zie je niks meer en moet je alles op gevoel doen, terwijl je dat veertje naar achter moet trekken en dat gat moet zien te vinden…

Morgen APK, olie + filter, evt. bougie’s en wat nog meer nodig is en een nieuw klepdekselpakking Smile

Ook bijna 3 ton trouwens. 299.4** Smile 28 juni heb ik de auto exact 2 jaar en dan ga ik er mee naar de Nurburgring, zou leuk zijn dat ik ‘m dan op 3 ton zet

Oh, vorige week vrijdag naar België geweest voor wat ZX spullen. 2-delige chromen sierstrip op de voorbumper, speakerkampje deur rechtsachter en achterlichten. Geen van dat alles heb ik mee kunnen nemen. De chromenstrip was heel slecht, vol met barsten en scheuren. Speakers in de achterdeuren had de auto niet en de achterklep zat dicht, de achterlichten waren van Valeo i.p.v. Axo en waren beschadigd.

Uiteindelijk een set ZX wieldoppen meegenomen waar ik al lang naar op zoek was (voor op de winterbanden) en 2 richtingaanwijzers voorzijde waarvan de rechter niet paste, anders had ik die wel gemonteerd.

Deze week of volgend weekend de wieldoppen goed schoonmaken en ontvetten, licht opschuren en vers laagje verf overheen.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 04 juni 2014 05:19 PM
  [ # 201 ]

Het kan erger…de ABS pomp zit nog veel erger in de weg. Maar in beide gevallen biedt een lange schroevendraaier uitkomst.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 05 juni 2014 02:23 PM
  [ # 202 ]

Bah, hij is keihard afgekeurd voor de APK

Van minder erg naar erg (zo uit m’n hoofd, vanmiddag bij het ophalen krijg ik de lijst mee)

2x stickers op de voorruit, uiterst links, boven elkaar. (een daarvan zat er vorig jaar ook al, was toen geen probleem)
1x lampje kentekenplaatverlichting
1x mistlicht voor
advies tot vervangen band rechtsachter
2x banden voorzijde kaal (hoewel ze mij nog goed leken)
speling her en der in ophanging, zowel voor als achter
diverse draagarm rubbers versleten
handremkabels aan vervanging toe (ik vermoed zelf omdat ze plakken)
te veel roest achter voorwiel links, t.h.v. waar je je linkervoet neer zet naast de koppeling)
pakking uitlaatspruitstuk lek (was vorig jaar met de APK ook, en het jaar daarvoor ook, waarom het nu afkeur is geen idee)
100% verschil (links/rechts) in de remwerking op de achterremmen

En dan zit daar de koppakking nog een keer aan te komen + de koppeling.

Ik zal vanavond z.s.m. de gehele lijst even posten, ik ga eens goed nadenken wat ik ga doen. Economisch is ie totall los, maar mijn gevoel zegt dat ik dit gewoon allemaal ga oplossen, evt. met hulp

Voor de 28e deze maand moet het voor elkaar zijn, dan verloopt de APK

Overigens heb ik thuis al liggen: handremkabels midden, links en rechts + 4 remschoenen, 2 werkcilinders en een zakje met een shitload aan veertjes en clipjes. Dus het issue met de achterremmen zijn dan al opgelost. Ik weet alleen zelf niet hoe ik dit vervangen moet.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
brambo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 24-06-2012

- ZX 1.6i
Gepost: 05 juni 2014 02:42 PM
  [ # 203 ]

Oei dat is wel jammer,

Vandaag zelf de 20 000km op de teller gezet.
Hij moet voor de 21 naar de keuring dus hopen dat hij erdoor geraakt.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 05 juni 2014 03:36 PM
  [ # 204 ]

Ik baal nu ook als een stekker. Aan de ene kant ben ik er nu wel klaar mee en wil ik wat anders, aan de andere kant bevalt de auto prima en wil ik er niet vanaf, grootendeels omdat ik begod niet weet wat ik nu moet kopen.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juni 2014 03:46 PM
  [ # 205 ]

Zou je niet ipv je koppeling te laten vervangen voor 500 euro, lekker voor 375 euro een frisse ZX kopen MET nieuwe koppeling en nog geen ton op de teller:

http://link.marktplaats.nl/m815890974

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 juni 2014 04:04 PM
  [ # 206 ]

Gaaf ding! Met een dure optie, toentertijd: de fabrieksradio. Zie je nooit meer.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 05 juni 2014 04:14 PM
  [ # 207 ]

Da’s een leuke. Eerste model met lange motorkap en….....nieuwe koppeling en distributieriem. Gewoon kopen en je huidige ZX gebruiken als donorauto.
Het is dat het een benzine-uitvoering is, anders was ik er zelf meteen achteraan gegaan.
Die radio is echt prachtig Old School!!!!

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 05 juni 2014 04:18 PM
  [ # 208 ]

Wat ook nog leuk is: Meegespoten bumpers, staat erg netjes en de huidige eigenaar heeft de ZX al 11 jaar!

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 05 juni 2014 04:35 PM
  [ # 209 ]

Zou je niet ipv je koppeling te laten vervangen voor 500 euro, lekker voor 375 euro een frisse ZX kopen MET nieuwe koppeling en nog geen ton op de teller:

Dat idee is TS hééél lang geleden ook al eens aan de hand gedaan…  whistle

Profiel  
 
brambo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 24-06-2012

- ZX 1.6i
Gepost: 05 juni 2014 05:46 PM
  [ # 210 ]

Bedenk wel dat dit maar een 1.4 is. zal wel wat pk’tjes minder hebben.

Profiel  
 
 
14 van de 18
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook