4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
FastFred’s ZX Aura E2
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 27 maart 2013 08:48 PM
  [ # 46 ]

Toch nog even een tegenbericht: er staan nu 5 x een Aura op marktplaats voor (zelfs minder dan) de helft van dat bedrag…. En dan ga je dus niet over je budget.
Ik zou nog even rekenen en goed nadenken.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 27 maart 2013 08:56 PM
  [ # 47 ]

Ik heb te vaak gerekend en nagedacht. Economisch gezien is ie gewoon total loss, dat weet ik ook wel. Maar het rijd zo fijn, hij is van alle luxe voorzien en er mankeert verder eigenlijk niks aan, op wat kleine schoonheidsfoutjes na + wat dingen die bij de leeftijd en de km-stand horen maar waar allemaal prima mee te leven is

Ik denk dat ik het laswerk laat doen zodat ik zeker weet dat ie weer door de APK komt. En de motor laat aanpakken zoals in mijn vorige post en de koppeling even laat voor wat het is. Hij grijpt wat laat aan, maar er is tot nu toe gewoon mee te rijden. Dat scheelt dan toch weer even € 700,-

Dan ben ik voor ongeveer € 950,- klaar, de koppeling laat ik dan wel doen als er niet meer mee te rijden valt of helemaal niet als ik voor die tijd de auto verkocht heb

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 28 maart 2013 04:34 PM
  [ # 48 ]

Djiez… stupid Wat ben ik blij dat jij m’n accountant niet bent…

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 28 maart 2013 11:43 PM
  [ # 49 ]

Ik begin de negatieve reactie’s een beetje zat te worden. Waarom zou ik deze auto niet op de weg mogen houden terwijl die onveilige nog oudere brikken van jullie wel voor duizenden euro’s verbouwd, gerestaureerd en op de weg gehouden worden? Flikker die 2CV in de prullenbak, en koop een DS3 ofzo?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2013 11:47 PM
  [ # 50 ]

Rustig maar Snelle Fred Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 28 maart 2013 11:49 PM
  [ # 51 ]

Ja, mag ik ook even?

Ik vind het een heerlijke auto, en het liefst rij ik er nog jaren mee rond. Dat is mijn beslissing, dat sommigen hier het er niet mee eens zijn vind ik helemaal prima, maar ga dan in een ander topic naar 2CV’s kijken ofzo. Of zien hoeveel dagen je nodig hebt om aan 100km/h te komen…

Plus dat ik vandaag een rotdag gehad heb…

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2013 11:50 PM
  [ # 52 ]
FastFred schreef:

ga dan in een ander topic naar 2CV’s kijken ofzo. Of zien hoeveel dagen je nodig hebt om aan 100km/h te komen…...

Rotdag of niet, da’s niet lief hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2013 12:21 AM
  [ # 53 ]

Fred, ik begrijp je wel hoor.
Ik redt ook liefst alles, zeker als het fijn rijdt. Zonde om op zich prima auto’s in de pers te drukken, dus doe vooral wat je gevoel je ingeeft, ook al is niet iedereen het ermee eens.

Maarr…  ben jij hier zelf niet begonnen met advies vragen over welke optie je nu moet kiezen??  Wink
Dan kunnen daar ook negatieve reacties op komen.

Zelf heb ik vorig jaar het cilinderkopje van mijn ZX gedaan (pakking + klepseals) en da’s maar een kale 1.4 met als enige optie een trekhaak! Laughing Economisch was het ding gewoon total loss (tenzij ik met een blauwe walm had willen blijven doorrijden), maar goed, zelf doen kost alleen de onderdelen natuurlijk (en tijd).


Ik vind het al met al geen bizar dure klus, heel schappelijk van Dibert. Er gaan best wat uurtjes inzitten al met al hoor, vergis je niet! Ik zou het bij de huidige motor houden, want wat je elders ophaalt… daar weet je ook niets vanaf, dus is een risico waar je niets mee opschiet.

Succes en ik hoop dat je nog lang van de ZX gaat genieten!
Léo

P.S. Ik restaureer ondertussen ook “oude brikken” maar die beschouw ik niet als onveilig. Het onveiligst aan een auto is meestal de bestuurder in mijn opinie. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 29 maart 2013 12:48 AM
  [ # 54 ]

Oei! Nou is Freddie boos… Mr. Green

Ik mag denk ik zeggen dat ik wat ervaring heb met geld pompen in ouwe brikken, en dan gaat het niet alleen over Citroëns. Da’s een beetje hobby, zeg maar.
Ik weet dus ook ongeveer dat je je investering eigenlijk nooit terugverdient, zelfs niet op gewilde klassiekers.

Dat jij bedragen tot 1400 euro wilt gaan investeren in een volkomen incourante ZX die 150 euro waard is (mits je een welwillende sloper treft) lijkt dus weinig zinvol. Zeker als je in aanmerking neemt dat vergelijkbare gebakkies -zonder de door jou opgesomde gebreken- voor minder dan de helft van dat bedrag te kust en te keur te koop zijn.

Ennuh…ik heb diezelfde fout ook ooit gemaakt. Zie het dus als een waarschuwing. 

En PS: een ZX is echt geen luxe wagen, zelfs niet als ‘ie airco heeft…

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 29 maart 2013 01:09 AM
  [ # 55 ]

Apprentice, ik ken je niet, maar ik snap goed de reactie van FastFred.
Hij heeft iets met zijn auto en heeft het besluit genomen die op te knappen. Je hebt je mening inmiddels duidelijk genoeg door laten schemeren en nu begint het meer te lijken op iemand pesten en stangen…

Luxe is een perceptie. Als hij dit als een Luxe auto ziet, dan is het dat. In jouw ogen is het een zinloze investering, maar voor de eigenaar, Fred, is het dat blijkbaar niet na veel wikken en wegen. Ik heb ook al vele malen de dagwaarde in mijn Xm gestopt. Is dat verstandig? Puur op de getalletjes gelet niet. Maar het gevoel wil ook wat… Heb ik ooit spijt gehad van die investeringen? neuh…

Dat je een mening en een bepaalde ervaring hebt, prima. Deel die ook en blijf die delen. Van die ervaringen kunnen anderen alleen maar leren en zo wordt het forum ook een heel informatieve plek. Maar laat een ander wel in zijn waarde. En dat laatste verlies je vooral in je laatste post nogal uit het oog. Dit soort reacties voegt niets toe aan het forum. Al wil Fred 5.000 euro in zijn Zx stoppen. Als hij daar gelukkig mee is, dan is dat vooral zijn keuze. En ik zou dat, als hij die keuze weloverwogen maakt, nog niet eens raar vinden.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 29 maart 2013 08:23 AM
  [ # 56 ]

Of, hoe en voor hoeveel geld Fred zijn auto wil aanpakken is uiteraard geheel aan hem. Al wil ‘ie de door jou genoemde 5000 euro achter die auto aangooien; het zal mij worst wezen. Dit project kan echter vrij gemakkelijk uitdraaien op een money pit en da’s dan toch jammer. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, nietwaar?
Maar goed, dat punt heb ik inderdaad wel gemaakt.

En een beetje stangen moet kunnen poke

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2013 10:44 AM
  [ # 57 ]
Apprentice schreef:

Dit project kan echter vrij gemakkelijk uitdraaien op een money pit en da’s dan toch jammer.


Wát een onzin!
Een ZX is een prima wagen, ook al is hij in de handel ‘niets waard’. En als die auto verder niets mankeert kan hij er waarschijnlijk daarna weer vele jaren probleemloos mee rijden en heeft hij misschien alleen nog beurtjes en het gebruikelijke onderhoud.

Een ‘money pit’ is iets héél anders. Dat is: geld pompen in een auto (of welk project dan ook) die goedbeschouwd nooit en te nimmer meer oké zal worden, althans niet op afzienbare termijn. Of waar altijd iets aan zal blijven mankeren, ook al stop je er honderden uren en duizenden €€€ in.
Sommige XM’s van het eerste type zijn goede voorbeelden hiervan. Of slecht gebouwde, uit schrotstaal vervaardigde origineel Nederlands geleverde Amerikanen uit de jaren 80.  whistle

Been there….. still got the pictures.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 29 maart 2013 12:32 PM
  [ # 58 ]

Fijn om te horen dat er ook nog steun is!

De planning is nu om het laswerk te laten doen binnenkort.

De APK verloopt eind juni, dus vanaf eind april kan hij gekeurd worden, dit wil ik zo snel mogelijk doen. Als de auto er hier goed door komt, dan gaat de kop er zo snel mogelijk af om de boel weer in orde te krijgen. Koppeling wacht ik dan nog even mee, omdat er nog mee te rijden is en het anders een te grote kostenpost wordt voor mij om in een keer te doen.

Volgende week zaterdag op de voorjaarsmeeting in Den Bosch worden er een stuk of 4 a 5 kleine deukjes weggewerkt (waarvan eentje van mijzelf Razz ).

Ook wil ik ‘m nog eens gaan polijsten, van een afstandje ziet hij er super uit. Maar er zitten toch een boel krassen her en der. Ook veel steenslag van de vorige eigenaar op de motorkap. Het polijsten heb ik al eens eerder gedaan bij een aantal vrachtwagens, dus als ik het materiaal heb dan red ik me daar wel mee. Of dat dit jaar nog gebeurt of ergens in de zomer ofzo moet ik nog even bekijken

La Leo: kun jij de kop niet doen voor een leuke prijs? Of voor een kist bier ofzo?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 29 maart 2013 12:55 PM
  [ # 59 ]

Op zich vind ik wel frappant dat er voor een ZX geroepen wordt: druk maar naar de sloperij, koop een nieuwe” terwijl bij vergelijkbare topics over CX, BX en Xantia juist moord en brand geschreeuwd wordt, wanneer iemand een van die wagens richting de sloperij drukt. Het lijkt mij in ieder geval dat economische en emotionele waarde door elkaar gehaald werden…

Prima dat je de auto gaat opknappen, FastFred. Je kan zien dat je om je auto geeft, iets wat veel mensen niet (meer) doen.
Wat zou je zeggen van een paar plaatjes van je mooie ZX? Misschien dat de critici dan wel zien waarom je je mooie ZX rijdend wil houden.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 29 maart 2013 12:59 PM
  [ # 60 ]

My point exactly Pieter

Hier een aantal foto’s van de Femme Fatale Proloog, afgelopen 3 maart in Vijfhuizen. 170km naar Vijfhuizen, 220km door Noord Holland gekacheld, en 170km weer naar huis. Tank leeg Razz

En mijn persoonlijke favoriet:

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook