Hoi allemaal,
Ik heb een C4 Attraction van 05/2011 die geïmporteerd is uit België.
Als ik het contact aanzet/de motor start gaat automatisch het binnenste gedeelte v/d koplampen branden, terwijl ik de verlichting uit heb staan(Achterlichten branden dan niet).
Het is de meest simpele standaard uitvoering(dus zonder xeon enz.).
Dit binnenste gedeelte brand een stuk feller als stadslicht(dezelfde lampjes), maar zwakker als dimlicht(buitenste gedeelte).
Het binnenste gedeelte v/d koplampverlichting gaat overigens wel zachter branden bij het aanzetten van stadslicht.
Het zijn dus dezelfde lampjes als de stadsverlichting die waarschijnlijk 2 gloeidraadjes hebben?
Zelf dacht ik dat het misschien mistlamp-alternatieven waren, maar dan had er toch een extra lampje op m’n dashboard moeten branden? Bovendien heb ik de binnenste ring op de verlichtingsbediening al naar achter gedraaid om eventuele mistlampen uit te zetten als ze er al op zouden zitten).
Ik zou graag de motor kunnen laten draaien zonder verlichting, zodat ik niet bij m’n overburen naar binnen loop te schijnen(En niet zeggen dat ik de auto dan vooruit moet inparkeren hè ).
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor al het meedenken.

Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Het lijkt me dat de lichten waar je het over hebt, de dagrijverlichting is. Deze kun je (als ik me niet vergis) aan en uit zetten in het menu “Parameters van de auto”. Kijk anders even in je instructieboekje.
Maar eerlijk gezegd zou ik de dagrijverlichting gewoon aan laten staan, dat komt de veiligheid in verkeer ten goede!

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Lijkt me idd de dagrijverlichting te zijn, en die zullen echt niet storend bij je buren naar binnen gaan schijnen, daarvoor zijn ze echt niet sterk genoeg.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Ik heb in het trefwoordenregister even onder ‘dagrijverlichting’ gezocht en aan de hand van het plaatje waar deze naar verwees geloof ik inderdaad dat dit het is. Er staat alleen niet duidelijk in het boekje hoe je deze uit moet zetten.
Er zit volgens mij ook geen boordcomputer in(zelfs geen orginele radio o.i.d.). Ik heb alleen maar 2 knopjes bij de snelheidsmeter.
Ik ga nog er nog wel even mee rommelen en googlen op dagrijverlichting.
Ik weet nu in ieder geval waarnaar ik moet zoeken .
Harstikke bedankt voor de snelle reactie!

Totaal aantal Berichten: 1812
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Drl kun je permanent uitzetten via de diagbox ( tijdelijk via config. menu )....
Waarom je dat zou willen weet ik niet
Blz. 98 van het instructieboekje !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Die bladzijde had ik idd ook gevonden via het trefwoorden register.
Het enige wat ik echter heb in mijn auto zijn die 2 knopjes bij de snelheids meter.
Ik kon verder niets vinden over het configuratie menu via deze 2 knopjes.
Wel kan ik met die 2 knopjes de klok gelijk zetten, de dagteller op 0 zetten en van km/h -> m/h veranderen.
Ik zal wel even bij een Citroën-dealer langsgaan. Wellicht dat zij weten of dit mogelijk is bij mijn (standaard-)uitvoering.
Ik rijd overigens altijd met dimlicht hoor(ook overdag dus), maar bepaal gewoon liever zelf wanneer ik de verlichting aan/uit zet. Ook snap ik best dat dit in jullie ogen iets zeer onbenulligs is.
Des te meer respecteer ik dan ook dat jullie toch de moeite nemen om hier toch op te reageren.
Harstikke bedankt!

Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Als de de dagrijverlichting echt uit wilt zetten moet je even op pagina 52 of 55 (afhankelijk van het type display dat je auto heeft) van het instructieboekje kijken.
Deze pagina’s had ik idd gezien, maar deze displays heb ik helaas niet.
Ik vermoed dat deze bij een eventuele boordcomputer horen die ik hoogstwaarschijnlijk niet heb, want ook de luxe die op blz.59 t/m 61 zijn omschreven heb ik niet.
Ik stuur een foto van mijn dashboard mee, zodat jullie misschien een beter idee krijgen van het feit dat ik slechts 2 knopjes heb bij de snelheidsmeter.
Harstikke bedankt wederom voor het meedenken!

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Dat is precies wel een heel basic model.
Geen knopjes op het stuur, niets boordcomputer, ....
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Totaal aantal Berichten: 1812
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Wat ik al aangaf , via de diagbox uit te zetten ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Voor een configuratiemenu had ik een boordcomputer moeten hebben.
Om dit via de ‘Diagbox’ te veranderen moet hij bij een dealer worden aangesloten via een computer.
Dus moet ik hiervoor zowieso naar een Citroën-dealer.
Heb ik het zo goed begrepen?
Volgens mij ben je strafbaar als je de dagrijverlichting, op welke manier dan ook, uitschakelt. Deze verlichting is sinds 2011 verplicht op alle nieuw geleverde personen auto’s. Zie:
C3 AirCross 1.2 PureTech 130 Shine GripControl
Foto’s : https://photos.app.goo.gl/HCzwXuaYFiHvJo1G7
Ik was gelijk na m’n werk even bij de dealer langsgeweest en die vertelde mij inderdaad precies hetzelfde als Fraeylema.
Ik laat het dan maar beter zo als het is en zet m’n stadslicht dan telkens wel even aan bij het warmdraaien.
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie behulpzaamheid!
Deze mag wat mij betreft dan wel gesloten worden of weggedaan ofzo(B.v.d.).