Totaal aantal Berichten: 17398
- CX 2400 Super
Jammer, Eric!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Inderdaad erg jammer Eric!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Owkee, dan proberen we dat ook vrij te houden, en afhankelijk van het programma op vrijdag eventueel een dag verlof te vragen…
En het weekend daarna een trainingsdag van de Pressé, het wordt druk in het voorjaar
Oja, en jammer van Cire ja, kon hij eventueel mee op de achterbank in de Prestige, 2 bad…
Jammer dat Cire niet mee gaat, ik in ieder geval wel
Totaal aantal Berichten: 256
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
RensKorevaar schreef:De CX’en komen niet buiten als er pekel ligt…
Oh, Juist ja…
Gaan we de weergoden gunstig stemmen.
Ik vind die prestige van jou zo mooi.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
- CX 2400 Super
Misschien maak ik ook wel een uitzondering voor deze gelegenheid .
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Was het budget van +/- 250 vorig jaar per persoon of per auto?
- CX 2400 Super
Dat was per persoon, op basis van verblijf in een tweepersoonskamer. We zullen daar deze keer onder blijven.
Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
J Dekker schreef:...Gaan we de weergoden gunstig stemmen.
Volgens de (ahum) altijd betrouwbare Enkhuizer Almanak wordt het dat weekend mooi lente weer.
JW
- CX 2400 Super
Dat is nog eens een goed bericht!
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
wat jammer, het weekend van 22-24 maart gaat mij ook echt niet lukken melt mij bij deze met enige tegenzin af voor Le Tour de la Femme Fatale
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Le Tour de la Femme Fatale
Een aantal forummers neemt weer het initatief om samen te gaan toeren. Van 22 tot en met 24 maart sturen zij hun klassieke Citroëns over de mooiste wegen in Ardennen, Eifel en Oesling. Omdat het harry45 is die geopperd heeft om in het voorjaar van 2013 een vervolg op de Citroën CX Tour de Luxembourg te organiseren, draagt de tocht dezelfde naam als zijn CX 25 GTi Turbo2 VEMS. Stap in, rij mee!
Nog voor in april 2012 de Citroën CX Tour de Luxembourg verreden werd, vroegen sommige thuisblijvers om een herkansing. Tijdens de tocht was de sfeer opperbest, dus zinspeelden bij het afscheid ook meerdere deelnemers op een herhaling. Of er een vervolg op de tocht zou komen, was dus nooit een vraag, maar wel wanneer dat zou zijn. Toen harry45, een van de deelnemers, meldde ziek te zijn en de tocht graag in het voorjaar van 2013 te rijden, was de keuze snel gemaakt. De naam van dit nieuwe evenement lag toen ook voor de hand: Le Tour de la Femme Fatale. Hierin herken je de bijnaam van Harry’s perfect onderhouden CX GTi Turbo2 met VEMS.
Een topic is gemakkelijk geopend op Citroën-Forum.nl en dus ontstond in Le Tour de la Femme Fatale al snel een levendige discussie over de datum en het programma van de tocht. Het weekend van 22 tot en met 24 maart bleken de meeste geïnteresseerden te kunnen en dus is dat nu vastgelegd. Ook het programma is met de hulp van marcelka en Kunstenvliegwerk al redelijk ver rond.
We beginnen op vrijdag met een lichte lunch in een hotelletje op de schitterende Bemelerberg nabij Maastricht. Vervolgens gaan we toeren door het Mergelland en de Voerstreek om bij Kasteel Wijlre een kunstzinnige koffiepauze in te lassen. Kasteel Wijlre is een juweeltje van Maaslandse Renaissance. Eromheen vind je een vroeg negentiende-eeuwse landschapstuin en daarover verspreid een grote verzameling moderne beeldhouwwerken. Kunstenvliegwerk zal daar zijn forumnaam eer aandoen en ons een rondleiding geven. Via het hoogste punt van België rijden we daarna door naar het Duitse Monschau (of Montjoie zoals het tot 1918 heette), waar in een gezellig hotel een lekker diner op ons wacht.
Op zaterdag volgt een rit door de Eifel naar het noorden van Luxemburg, waar we een van de middeleeuwse burchten bezoeken. Een spannende route door de Ardennen voert ons weer terug naar Monschau. Dit kleine stadje aan de Roer met zijn vele goedbewaarde vakwerkhuizen is een bezoek zeker waard. Op zondagmorgen gaan we via een mooie, landelijke route richting Maastricht, zodat iedereen rond de middag weer huiswaarts kan keren.
De driedaagse Tour de la Femme Fatale staat open voor alle klassieke Citroëns. De dagafstanden zullen iets kleiner zijn dan in de Ronde van Luxemburg, maar het blijft een tocht voor Citroënnisten die het leuk vinden om met hun auto’s enkele honderden kilometers per dag door mooie landschappen te toeren. Op basis van overnachting in een tweepersoonskamer zal het budget net onder €250 per deelnemer blijven. Vooralsnog zijn 15 tweepersoonskamers gereserveerd, dus schrijf je hier snel in. Daarna kun je hier onstpannen delen in de voorpret.
tekst: RensKorevaar, foto: Cire
- CX 2400 Super
Staat er net een aankondiging van deze rit op de voorpagina, komt ook nog eens het fantastische nieuws binnen dat dit team van de partij zal zijn:
Ik zit het topic al een tijdje te volgen en heb zojuist maar de knoop doorgehakt: Ik wil mee. Ik ga mee!
Heb me zojuist ingeschreven in het googledocs lijstje voor twee personen. Mijn vrouw twijfelt alleen nog of ze mee wil, dus ik moet ook nog even op zoek naar een bijrijder.
En met die wegenwachten in ons kielzog durf ik de CX best zover van huis te sturen.