Ik heb een C2 VTS 1.6 sensodrive en tot nu toe tot volle tevredenheid.
Ik krijg bij het starten echter regelmatig de melding “storing parkeerlichten”
Ik heb de mistlampen in de spoiler eens bekeken en die zijn zwaar geoxideerd/aangetast door vocht.
Vragen:
zijn die de oorzaak van de storingsmelding?
Zijn ze makkelijk te vervangen, m.a.w. kan ik dat zelf?
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Wimmie
Kijk even bij deze post http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203221/P15/ en dan bericht #18. Hier heb ik beschreven hoe je de mistlampen in moet bouwen. Die beschrijving kun je uiteraard ook gebruiken om ze te demonteren. Echt een fluitje van een cent.
Maar ff een vraagje: Als de boordcomputer een storing in de parkeerlichten aangeeft, waarom wil je dan de mistlampen vervangen. Weet je zeker dat je geen defect parkeerlicht hebt?
Maar wat is het parkeerlicht dan? Is dat het stadslicht?
En alles brandt gewoon…..
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Dat heb ik dus gedaan en zoals gezegd alle lampen branden. Ik snap er niets van.
Melding is de laatste tijd overigens niet standaard. 1 op de 4a5 keer starten doemt de melding ineens op.
Misschien toch een zwakke accu?