Parkeersensor achter vervangen
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 855

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Gepost: 22 december 2012 05:21 PM

Van onze C4 Berline uit 2005 is de linker parkeersensor stuk. Hiervoor heb ik al een nieuwe sensor in huis. Ik wil deze klus zelf doen, want bij de dealer rekenen ze een beetje TE veel uren. Er wordt gemeld, dat de achterbumper er helemaal af moet, om dij de sensor te komen. Heeft iemand een andere oplossing, of een beschrijving, wat ik los moet halen en waar, zodat ik de bumper kan verwijderen? Het verhaal over hier een clipje en daar een schroefje, makkelijk te vinden, is met kou geen fijne beschrijving. Dus, als je mij kunt helpen, gaar precies de punten, waar en wat los te halen. Ik heb net, in de regen, al zitten zoeken, maar kan nog niet direrct DE oplossing vinden…

Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni organiseren wij voor de 16de keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 20 t.m. 22 juni 2025 zijn jullie weer welkom!!

Profiel  

luc4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 22 december 2012 06:10 PM
  [ # 1 ]

Hallo Ruudr,

Verleden jaar was bij onze C4 coupe ook een parkeersensor defect. Ik was toevallig in de buurt van mijn dealer (dijkstra in Lelystad.) De monteur heeft de linker sensor er uitgehaald en vervangen via de opening van de mistlamp links.

Door deze weg te nemen kon hij bij de sensor en deze vervangen. Vraag me niet hoe de mistlamp vast zit. Volgens mij met soort klipjes die je aan de kant moet doen waardoor de behuizing met lamp loskomt ....
De sensor zelf is iets van een soort banjonet sluiting (kwart slagje en eruit nemen.(denk ik) Maar goed dat zul je aan de nieuwe kunnen zien.

In ieder geval is bij ons de achter bumper gewoon blijven zitten .......... Succes en ...het wordt komende dagen wat warmer .....  X-mas

Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- 2CV Special
Gepost: 22 december 2012 06:30 PM
  [ # 2 ]

Hoi Luc,

Mooie snelle en practische reactie!!! Ik ga dat eens even proberen komende week!!! De mistlamp krijg ik wel los. Onze achteruitrijlamp zat los, dus heb ik gevoeld, hoe deze vast zit. Super bedankt.

Als het gelukt is, zal ik nog een berichtje plaatsen!!

Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni organiseren wij voor de 16de keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 20 t.m. 22 juni 2025 zijn jullie weer welkom!!

Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- 2CV Special
Gepost: 26 december 2012 10:46 AM
  [ # 3 ]

Erg lullig, maar ik kreeg het mistachterlicht niet los….

Mijn oplossing is geworden, het linker achterwiel er af, kunstsof binnenscherm los, goed kijken met een lampje, waar de sensor zit en langs die kant verwijderd en een nieuwe geplaatst…

Profiel  

luc4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 27 december 2012 05:28 PM
  [ # 4 ]

Oke,..........jammer van de mistlamp, maar via het binnenscherm is ook weer een optie.
Scheelt veel sleutelwerk aan de bumper, die je er dan ook maar weer goed moet zien aan te krijgen met allerhande clips en klemmetjes en andere mogelijk kunststof bevestigingspunten.
Via een binnenscherm zie je er niet veel van als het onverhoed net even anders komt te zitten very good

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook