18 van de 129
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
3e Raid Arctique, Kiruna SE > Paris FR, 26 aug - 1 sep 2014
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 september 2013 02:28 PM
  [ # 256 ]

Jaco ,je moet ook het briefgeld onderop leggen anders valt het munt geld erdoor Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 september 2013 02:38 PM
  [ # 257 ]

Ik heb alleen nog maar maar muntgeld… Shocked

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 03 september 2013 02:56 PM
  [ # 258 ]

foto’s:
http://mijncx.blogspot.nl/2013/08/koelwaterslang-radiator-onder.html

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 september 2013 03:13 PM
  [ # 259 ]

Je hebt hier ook speciaal vulcaniserende type voor.
Hitte en druk bestendig .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 september 2013 03:53 PM
  [ # 260 ]

ja, die kan dus alleen niet tegen koelvloeistof Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 september 2013 04:54 PM
  [ # 261 ]

Ik weet zeker dat het een mooi tocht gaat worden !! Ik moet alleen kijken naar hoeveel tijd ik er in kan stoppen. 1 week lukt wellicht wel, meer is lastig (werk en prive heeft invulling nodig).
En er is ook nog de meeting in Frankrijk aan de kust voor het CX 40 jaar feestje.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 03 september 2013 05:06 PM
  [ # 262 ]

Ja die zag ik ook langskomen, die bijeenkomst in Frankrijk. Maar ik denk dat die Raid een onvergetelijke ervaring gaat worden….Met spectaculaire storingen en CX-en die er mee stoppen Mr. Green Eh, sorry.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 september 2013 05:36 PM
  [ # 263 ]

neeee echt niet !  je zal zien, die wegenwacht rijdt straks voor niks mee !  Super goeie wagens toch ?!

Wel iedereen van te voren zijn radiator-waterslangen, bandenprofiel en afdoende geld voor brandstof controleren en gaaaan !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 september 2013 06:16 PM
  [ # 264 ]
cx25gtit2 schreef:

neeee echt niet !  je zal zien, die wegenwacht rijdt straks voor niks mee !  Super goeie wagens toch ?!

Wel iedereen van te voren zijn radiator-waterslangen, bandenprofiel en afdoende geld voor brandstof controleren en gaaaan !

Mijn monteur zegt,je moet alleen de olie in de gaten houden Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 september 2013 06:17 PM
  [ # 265 ]

We gaan voor een kettingbotsing met zoveel mogelijk cx’en.
( ik wil wel vooraan staan Laughing )

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 september 2013 07:56 PM
  [ # 266 ]
TRSarno schreef:
JWH schreef:

Raid Arctique 2014: reisschema

Reisschema (onder voorbehoud):

dinsdag 26 augustus 2014
Proloog: Kiruna-Gällivare 175km

woensdag 27 augustus 2014
1e etappe: Gällivare-Jokkmokk-Storuman 460km

donderdag 28 augustus 2014
2e etappe: Storuman-Vilhelmina-Östersund-Orsa 600km

vrijdag 29 augustus 2014
3e etappe: Orsa-Karlstad-Tröllhättan-Göteborg 500km
nachtboot: Göteborg- Kiel 500km

zaterdag 30 augustus 2014
4e etappe: Kiel-Hamburg-Osnabrück-Keulen 525km

zondag 31 augustus 2014
5e etappe:Keulen-Aken-Brussel-Lille-Senlis 545km

maandag 1 september 2014
6e etappe: Senlis-Aulnay-sous-Bois-Paris 50 km

In mijn enthousiastme heb ik me wel opgegeven, maar als ik de afstanden zie dan moet je aardig doortuffen, als je onderweg ook nog bezienswaardigheden er tussen stopt.

Op de motor maak ik nog niet eens van die afstanden….... Hmm huh denk er nog even over na…

Ik vraag me af je het wel kan vergelijken met een motorrit.

Onderweg zie je ook een hoop neem ik aan, en in de auto kan je ook nog eens gewoon praten met je bijrijder. Op de motor is dat net even wat lastiger Wink

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 03 september 2013 08:21 PM
  [ # 267 ]

Leuk om te lezen hoe jullie allemaal bezig zijn met de Raid Arctique 2014.
Zelf ben ik mijn heenreis al aan het plannen en kom tot de ontdekking dat er al wat overnachtingen op door mij gewenste plekken volgeboekt zijn.
Er is nu nog voldoende keuze om mijn heenreis wat aan te passen, maar hoe later in het seizoen, hoe lastiger dat zal worden.
En de boekingen zijn gratis te annuleren, dus nu al een plan maken voor een heenreis met de CX kan geen kwaad.
Dat geeft vast rust !
Maar nu nog even terug naar 2004, toen ik samen met mijn CX 2400 GTi een bijzondere reis maakte.

DAG 13 - VRIJDAG 10 SEPTEMBER 2OO4

Narvik ( N ) - Kiruna ( S ) - 224 km

In Narvik bezoek ik nog even de oorlogsgraven van alle nationaliteiten die daar gesneuveld zijn. Verder richting Zweden passeer ik nog een flinke hangbrug en als ik uiteindelijk via de Koning Olavsweg op een hoogte van ongeveer 500 meter Zweden binnenrijd is het uitgestorven. Slechts af en toe kom ik een auto tegen. Zweden rij ik een hele tijd langs het Torneträsk meer. Ik stop even bij Björkliden en verder bij Abisko loop ik het bezoekerscentrum binnen. Er zijn allemaal backpackers die het natuurgebied gaan verkennen.  Het is echter nog steeds bewolkt en af en toe regent het, dus ik ben blij dat ik weer met de auto verder kan. Tegen lunchtijd rij ik Kiruna binnen en ik rij meteen naar het plaatselijke vliegveld. Hier lunch ik met een rendier-sandwich. Het is een kruising tussen rosbief en rookvlees en erg lekker. Hierna ga ik Kiruna weer in en rij naar het hoogste punt - Uttsiktberg. Hier vandaan heb ik een enorm uitzicht over Kiruna en de hele omgeving. In de verte zie ik de U-vormige opening tussen de bergen die de Lappen als passage gebruiken voor hun trek met de rendieren. Nadat ik een kamer heb gekregen in het hotel breng ik eerst de foto’s van de camera naar de laptop. Later ga ik Kiruna weer in en parkeer bij het markante stadhuis. Kiruna is in 1900 geheel planmatig opgezet om werknemers van de ijzerertsmijn te huisvesten. Normaal werden nieuwe plaatsen opgezet met een raster-stratenpatroon zoals we dat nu nog terugvinden op Manhattan in New York. Maar voor Kiruna hebben ze de contouren van het landschap gevolgd en rekening gehouden met de heersende windrichting waardoor het klimaat in Kiruna aantrekkelijk is ondanks de hoogte waar het zich bevindt. Ik loop er over de markt en bekijk de houten kerk en het monument ter nagedachtenis van Jalmar Lundbohm, de hoofdontwerper van Kiruna. Tenslotte rij ik naar mijn hotel aan het spoor en later in de schemering komt een ertstrein voorbij. Gewerkt moet er worden !

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 03 september 2013 09:26 PM
  [ # 268 ]

Het is weer een mooi verslag! Dus morgen kom je aan in Gällivare en dan begint eindelijk de Raid Arctique? Je zult zien, dan wordt het weer ook ineens beter Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 03 september 2013 09:36 PM
  [ # 269 ]
waterman schreef:

...Het wegenwacht team ook Wink

very good Het zou super zijn als het wegenwacht team weer mee rijdt !

JW

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 september 2013 10:32 PM
  [ # 270 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vraag me af je het wel kan vergelijken met een motorrit.

Onderweg zie je ook een hoop neem ik aan, en in de auto kan je ook nog eens gewoon praten met je bijrijder. Op de motor is dat net even wat lastiger Wink

Arjan, op de motor zie je meer en kan je tegenwoordig op >500m praten alsof hij naast je rijdt.

Ik ben zelf in Noorwegen geweest, en weet ongeveer wel hoe je de km’s weg tikt. Maar een etappe van 500 -600km per dag is niet leuk meer. Althans, buiten het rijden van de CX natuurlijk. Als er dan ook nog geplande stops zijn dan worden het lange dagen. Leuk idee om zo’n event te “her-beleven”. Mijn idee is in dit geval heel anders, want het is voor mij ook vakantie. Maar een en ander zal afhangen van de route en agenda.

Ik besef wel terdege dat het een unieke rit is, maar 5 dagen >500km te rijden doe je niet voor je lol in je vrije tijd. Daar komt nog bij dat de km’s ook niet evenredig verdeeld zijn 1e dag is eigenlijk niets, en de laatste dag is 1x gas geven? Die journalisten moesten natuurlijk in 7 dagen in Parijs zijn…....ik niet.

Profiel  
 
 
18 van de 129
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook