Wie heeft het hier over een kist?
Edit: o sorry, niet helemaal goed gelezen.
Maar ik zal met de hand over het hart strijken en jouw plekje in de CX vrijhouden.
par eXeMple! schreef:Voor de Raiders die door Noorwegen rijden:
In Noorwegen moet je voor veel wegen, tunnels, bruggen en binnensteden tol betalen. Voor Noren gaat dat automatisch met een Autopass kastje in de auto.
Als je als buitenlander zonder zo’n kastje een automatisch tolstation passeert dan wordt je kenteken gefotografeerd. Dan krijg je achteraf een factuur met een opslag (een soort boete) thuisgestuurd.
Dit kan je voorkomen door je auto en je credit card vooraf te registreren op http://www.autopass.no/en/visitors-payment en een saldo aan te maken waaruit de tol betaald wordt. Wat je over hebt van je saldo wordt achteraf weer terugbetaald.Daarnaast zijn er op diverse plaatsen ook nog niet-automatische tolhokjes, waar dus een mensch van vleesch en bloed in zit. Wat ik gelezen heb, is dat je daar meestal alleen contant kan betalen, dus niet met credit card. Dus ook een stapeltje kroontjes in de auto hebben!
Ik heb onze auto zojuist geregistreerd en 1 kroon betaald met mijn creditcard.
Als ik het goed begrepen heb, wordt er bij de eerste tolpoort die ik passeer 300 NOK van mijn creditcard afgeschreven. Wat ik daarvan niet gebruik, wordt aan het eind teruggestort.
Ferry Geiranger- Valldal is ook geboekt. Op 20 augustus om 12.00 uur.
Omdat het een beetje duur wordt, heb ik alleen een ticket voor een auto met 1 bestuurder geboekt. Adri kan wel als dakhaas, euh… koffer op het dak.
Ben al blij dat ik niet hoef te zwemmen.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Deze week is een grote doos aangekomen met de boeken voor de deelnemers. (‘Citroën CX Lapland 1974’. Wat vonden de journalisten in 1974 van de auto waarmee ze in Lapland kennis maakten). Ik zal de doos achter in de CX zetten. In Kiruna is de plechtige overhandiging.
JW
Op Facebook kwam ik zojuist de ideale CX voor de Raid Arctique tegen, vooral voor het ruige deel boven de poolcirkel. Denk dat ik maar snel even van auto ga wisselen.
Tof! Uit ‘85 aan de meegespoten bumpers te zien.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Heb je eindelijk ook een GTI motor…
Moet eigenlijk nog een dakkoffer bij.
Totaal aantal Berichten: 9355
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vandaag mijn cx weer opgehaald bij garage,hij is er klaar voor.
Nu ik nog
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
- CX 25RD Turbo
Laatst kwam ik in de boekwinkel dit boek ‘SOLITUDE’ van Jeroen Toirkens en Petra Sjouwerman tegen. Mooi vorm gegeven reisverhaal en fotoboek over een reis langs de poolcirkel door Noorwegen, Zweden, Finland en Rusland. Een aanrader. Geeft een mooi beeld van hoe mensen leven in dit ruige en afgelegen gebied. Ook de plaatsen waar wij door heen reizen, Kiruna en Jokkmokk, komen aan bod.
Eur 35,- via de uitgever, de auteur of bol.com
Meer info op:
JW
- CX 25RD Turbo
Net was Michael Buurma schrijver van de ‘De originele Citroën CX’ hier.
Hij heeft zijn goedkeurende oog over het boek ‘Citroën CX Lapland 1974’ laten gaan. ->klik
De anderen moeten nog even geduld hebben en krijgen het boek in Kiruna te zien,
de doos staat ondertussen achterin de CX.
JW
PS. Nog even reclame voor de drukker die de stapel boeken met poolcirkel-korting drukte:
- CX 25RD Turbo
Op het internet vond ik een foto van de Familiale van onze Australische deelnemer.
met deze kentekenplaat moet het wel een goede auto zijn.
Ross, congrats. Nice car.
JW
Ha, die gaan voor goud!