citroen xsara over verhit
ingeling
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 27 december 2012 06:31 PM

Hallo

Enige tijd geleden is de koppakking vervangen van onze xsara en sinds daarna
weinig de snelweg op geweest.
na vandaag was het raak,snelweg op en na enige tijd begon het stoplampje te knipperen,thermostaat vloog omhoog,dus direct de vluchtstrook opgegaan.
de inhoud van de koelvloeistof wat nog steeds vol met drap,dus dat eruit,maar het ging niet over.
we zijn thuisgekomen met de kachel hoog aan en raam open

Wat kan dit zijn?thermostaat ook stuk?

Profiel  

DonnyD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 30 december 2012 12:55 PM
  [ # 1 ]

Dit zou een aantal dingen kunnen zijn.
Voelt de motor wel erg warm aan?
Zoja dan zal dit een thermostaat klep zijn in de motor die vast zit. Deze heb ik afgelopen jaar mogen vervangen omdat deze in de open stand vast stond. Motor werd nooit warm. Dit kan dus bij jou vast zitten in de gesloten stand waardoor het koelwater niet door kan vloeien.

Mocht de motor niet echt warm zijn dan is de kans groot dat de thermometer defect is.
Dit laatste is een stukje goedkoper.

Klep vervangen gaat al snel een aantal uur kosten. klepje zelf kost maar eurotje of 50

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 04 januari 2013 12:11 AM
  [ # 2 ]

Ik neem aan dat het koelwater circuit goed ontlucht is (ook de kachel-aansluitingen) ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

ingeling
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 12 januari 2013 09:01 PM
  [ # 3 ]

We zijn ermee naar garage geweest,de monteur is hartstikke druk(eenmansbedrijf)maar vermoedt dat het motorblok verstopt zit,zodat alles niet goed gekoeld word,nl zo stadsritjes blijft temp aardig op niveau,

Eerder bij een andere auto ook zoiets meegemaakt,maar toen kwamen er pluimen rook uit de uitlaat als we een bocht om gingen.
kennis heeft toen motorblok opgehaald en schoongespoten(probleem was verholpen)wat een prut zat eronder.

Xsara rookt ook veel en stinkt,dus mogelijk hier ook een smerig motorblok,waardoor niet goed circuleert.
hij verbruikt ook veel,maar gaat daar later nakijken.

19 februarie gaat hij er aan werken,maar misschien is er hier iemand binnen het forum die er ook verstand van heeft,en het na kan kijken waar het verstopt zit?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook