Totaal aantal Berichten: 364
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hallo Mede forumleden.
ben afgelopen dagen weer even aan het werk geweest met mijn CX
Inmiddels in bezit van een werkende digitale module klok en temp weergave die ik meteen
heb omgebouwd naar LED althans de verlichting achter beide.Naar het schijnt trekken deze
display’s krom door warmte ontwikkeling van het gloeilampje en werken de displays dan niet meer of niet meer goed.Na mijn modificatie met led’s is dit verleden tijd.Ik Coolwhite led’s gebruikt voor de beide display’s en ook voor de slotcontrole in de deur.Zeker door trillingen en het dichtslaan ervan zou je ze regelmatig
anders kunnen wisselen.Om jullie een indruk te geven heb ik foto’s gemaakt die ik hier post.
Zoals je tevens kunt zien heb ik de fitting wat in de displayunit zit gebruikt en met een kleine
aanpassing geschikt gemaakt voor de led’s. De weerstand zit buiten het bakje waar eventuele warmte weg kan in plaats van erin mocht het eens warm worden , wat niet het geval is na uitvoerig testen.
Dus bekijk de foto’s maar eens.
PS rechts in het bakje is de microfoon van de Parrot carkit welke inmiddels ook operationeel is.
Evenals de stroomschakelfunctie van het contact dit werkt nu ook allemaal.
groetjes Patrick

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ziet er keurig uit. En dimmen die leds nou ook als je het licht aan zet? (Ik geef toe - ik weet weinig van leds). Heb je toevallig ook plaatjes van hoe je dit gemaakt hebt? Ik zie een weerstandje zitten achter het lampje - is dat de weerstand die je bedoeld als je zegt dat je de weerstand buiten het bakje hebt geplaatst?

Hoi Break.
Dat is correct dat is het weerstandje buiten het bakje dat ervoor zorgt dat de 12 volt
omlaag gaan naar circa 3 volt spanning voor het ledje he.Dit wordt in ieder geval niet warm
Zou het door wat voor omstandigheden wel zo zijn geweest dan gebeurd de warmte achter het bakje
en niet in/achter het display.Ik heb zowel voor de deur alsook dus het digibakje coolwhite leds gebruikt
weerstand van 560 ohm ertussen en dus een fitting van wat erin zat hergebruikt.En ja het resultaat is zichtbaar mooi.Of ze dimmen op het moment als de verlichting ingeschakeld wordt weet ik niet ook nooit op gelet of dit voorheen wel zo was.Aan een eventuele dimfunctie is niks verandert dus zullen ze indien dimmen erop zit gewoon meedimmen.Voor mij ging het met name om de warmte waarvan ik kennis heb vernomen dat dit ervoor zou kunnen zorgen dat deze schaarse displays kromtrekken en sneuvelen dus vandaar een modificatie wat aan de waarde weinig afbreuk zal doen van de auto.Is denk ik eerder een toevoeging.Ben nu bezig een printplaat te bestukken voorals de hemel terug geplaatst wordt.Deze komt er binnekort weer in en vervang dan ook de dikke peer wat behoorlijk warm wordt door ledjes.Geen warmte meer en toch mooi heldere binne verlichting.Zodra dit klaar is post ik natuurlijk ook hier weer foto’s van.Bovendien ben ik 4 mei op Citromobile mijn eigen kennis van de CX vergroote hopelijk leuke aankopen te doen en leuke ideen met jullie te delen en mensen te leren kennen.Ik ben nog niet zo lang in het bezit van mijn CX namelijk.
Maar mocht er intresse zijn is dit altijd te maken.
gr Patrick

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ze trekken niet krom door de lampjes hoor.
Ze gaan kapot door beweging van de auto, warmte in het dashboard in combinatie met mensen die erop drukken, waardoor die schermpjes kapot gaan zoals op jouw rechte foto. Dat schermpje is dan niet meer te repareren.
Vervolgens gaan ze verder/tevens kapot doordat mensen de voor en achterkant te strak tegen elkaar aan schroeven in een poging de displays weer werkend te krijgen, waardoor de nokjes afbreken en je ze dus nooit meer strak tegen elkaar krijgt.
De ‘sleutel’ om ze dus blijvend werkend te houden is door de voor en achterbehuizing dusdanig tegen elkaar te fixeren dat dit niet meer kan gaan wijken, want juist dán vallen de kristallen dus naar beneden, gaan mensen weer op/naast die glaasjes drukken etc. etc.
Desondanks mooi gedaan met die ledjes!
P.s. Wat bedoel je met “bestukken”?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Hoi
Bestukken is beetje limburgs met led’s bestukken of tewel met leds vullen in plaats van gloeilampjes
gr Patrick

Hallo iedereen.
Die klepjes onder het digibakje hebben die eigenlijk ook een functie ? En heeft er voor mij iemand nieuwe want zoals te zien zijn die van mij gebroken en had ze graag vernieuwd indien mogelijk.
Gr Patrick
Die klepjes zijn opbergvakjes, eentje boor munten.
En die zijn zo goed als altijd tuk.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jouw toetsenbord ook zo te lezen !
Die klepjes zijn vrijwel niet te vinden in goede conditie. Veel mensen kitten ze daarom dicht.
Het zijn vooral de pieletjes op de bakjes die afbreken. Soms breken ook de oogjes van de dekseltjes af.
Er zijn wel al wat mensen hier die daar iets op bedacht hebben met ijzeren staafjes etc. Volgens mij heeft forumlid ‘robfam’ dit onlangs gefixt met veel geduld.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb ze origineel weten te fixen met wat geduld.
Dat zit inmiddels alweer jaren zoals het hoort.
Volgens mij gaan ze vooral kappot door verkeerd gebruik, je moet ze niet open laten schieten maar rustig open laten gaan.

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Je kunt ook leboncoin.fr afstruinen tot je goede vindt. De ene keer staat er een goed bakje met een kapotte klep op, de volgende keer weer een kapot bakje met een goede klep en zo krijg je het spul wel bijelkaar.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Hallo Mede CX ers
Vraagje de bekleding op de hoedenplank is nogal wat verschoten van kleur.
Nu wil ik deze graag vervangen of opnieuw kleuren met textielverf.Is deze makkelijk
uit de auto te halen ? of is deze verlijmt ?
Gr Patrick

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon nieuwe erop.
Hebben hier al meer mensen gedaan.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Hoi
En is deze bedekking goed verwijderbaar , of moet ik nog ergens op letten ?
gr Patrick

Hoi
En is deze bedekking goed verwijderbaar , of moet ik nog ergens op letten ?
gr Patrick