











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Grappig dat me direct nog iets opvalt, er is geen buitentempmeter display aanwezig.
Ik dacht dat een GTi altijd 3 display’s had…




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
M’n TRD Turbo 1 van 1986 heeft ook geen buitentemp.meter.
M’n TRD Turbo 2 van 1990 daarentegen wel.
Is volgens mij van de laatste bouwjaren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk even hardop, want ik dacht dat een vroege GTi het wel kan hebben.
Bij een vroege serie 2 GTi was het VIP optie pakket (luxe VIP stoelen, elektrische ramen achter, elektrisch verstelbare spiegels enz..) niet standaard. Misschien dat die tempmeter onderdeel is van het VIP optie pakket.
Later was dit pakket standaard op de GTi, en zou automatisch die tempmeter ook standaard worden.
GTi Turbo (2) heeft altijd VIP optie pakket, en dus ook altijd 4 displays, want daar is ook een olietemp meter toegevoegd.
Dat is even hoe ik het bekijk, kan er natuurlijk naast zitten




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
M’n TRD Turbo 1 heeft het VIP-pakket, maar geen buitentemperatuurmeter.
De Turbo 2 is een Break, dus geen VIP.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ontkracht het wel aardig






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Kan het niet gewoon een optie zijn die je kon kiezen??
Ik heb een Break die het ook heeft. Was ooit een 25IE automaat. Wel een hele luxe: ABS, elektrische ruiten + speakers achter…. zit alleen geen airco op.
Vandaar dat ik denk: wellicht kon je er gewoon voor kiezen bij de dealerT??
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Volgens de folder van de eerste serie 2’s (Nederland) zat de buitentemperatuurmeter alleen in de GTI Turbo en bovendien in combinatie met een olietemperatuurmeter. Kan bijna niet kloppen, want in mijn Prestige Turbo uit 85 zitten die twee meters ook. In de folder staat niet dat die meters optioneel leverbaar zijn. Tja. Het fijne naslagwerk ‘Une lignée Prestigieuse’ gaat in op de gekste details, maar die metertjes nou net niet.



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hoi allemaal.
De mijne heeft dus 2 displays waarvan er helaas maar 1 werkt
Naar het schijnt is de klok altijd een probleem , waarna ik nog voor oplossing zoek.
Dus indien iemand nog een werkend klokje heeft , of een suggestie om hier iets voor in de plaats
te zetten heel graag.
Gr Patrick












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die display’s zijn in het algemeen een probleem
Het is al redelijk bijzonder dat die ene het wel doet.
Ik moet de mijne ongeveer jaarlijks onderhouden, er valt altijd wel weer ergens iets uit.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan la Léo de restauratie van een display ook niet behandelen in haar eerstvolgende technische artikel in LCER, gewijd aan de tellerpartij?
Ik heb ook zo’n half werkend exemplaar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja het plastic breekt gewoon af…



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Ja die displays is een ramp zoals ik al van vele gehoord heb.
Ik ben zelf eigenlijk opzoek naar een ander klokje en ook niet meer met die cristallen en als het even
kan iets uit hetzelfde formaat om dit dan netjes in te bouwen in het reeds bestaande boordcomputer dash.
Eens kijken wat er mogelijk is bij Conrad of zo of een andere electroboer voor iets vervangends.Of moet al net tegen een werkende Unit aanlopen maar dat zal moeilijk worden
Gr Patrick
Volgens mij heeft GTI serie 2a (om het maar een naam te geven) geen buiten temp meter en een serie 2b wel een buiten temp meter. Heb ooit een airo uit een gti serie 2b gehaald en daar zaten 3 displays in, cx was wel uit belgie. Deze hebben ook een ander kabelboom dan met 2 displays.
Goede raad is voorraad












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit me net nog even iets te bedenken.
Waarschijnlijk kan je wel een tempmeter hebben bij een vroege serie 2, maar dan heb je voor de boardcomputer optie gekozen. Want een boardcomputer was wel beschikbaar voor een vroege serie 2 GTi.
Ik denk niet dat ik ooit een CX met boardcomputer heb gezien zonder tempdisplay


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Maar ik heb wel veel CX-en gezien zonder dat rekenmachientje maar met de temperatuurmeter ...