Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
René Jongejan schreef:Kan la Léo de restauratie van een display ook niet behandelen in haar eerstvolgende technische artikel in LCER
Jongen… als ik dáár de magische sleutel toe had, reed ik allang in mijn SM rond want dan kon ik géld verdienen. Ik heb hier een hele berg van die half-werkende dingen liggen namelijk!
Ik weet wel waaróm ze stuk gaan, maar hoe je dat 100% afdoende repareert… daar hebben zeer velen zich al over gebogen maar is nog niemand werkelijk & blijvend gelukt. Gewoon een heel slecht origineel design.
Overigens is die klok van TS duidelijk ‘onreparabel’. Er is ooit te hard op het schermpje gedrukt zo te zien, krijg je nooit meer werkend, tenzij je de hele klokunit vervangt natuurlijk. Dat is wel te doen maar veel uren werk.
Alleen als displays uitvallen en soms weer aangaan (als de auto warm wordt meestal) of bepaalde segmenten vallen uit zijn ze theoretisch te fixen (maar praktisch houden ze het nooit lang vol.
Garantie tot de brievenbus zeg maar.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 364
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Leo.
inderdaad bij die van mij is er duidelijk op gedrukt.
Ben nu aan het kijken voor iets zoals ik al zei bij Conrad of iets of uit een andere auto wat ongeveer dit
formaat heeft onder het rijde tis raar maar kijk regelmatig op dat dash zowel naar de temperatuur van de motor alsook de klok wat het niet doet maargoed ga ik uiteindelijk iets vinden erop dan deel ik mijn oplossing met jullie.Maar bij mij is het wel zo het zit allemaal op de auto en als het erop zit ga ik tot het uiterste want dan wil ik ook dat het werkt.En mede dankzij al vele tips van jullie behoort de electra tot het verleden hier werkt nu alles van schakelaars etc.Alleen het klokken gedeelte nog wat lampjes vervangen en ja sommige schakelaars nog maar dat is het dan ook.
Gr Patrick

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:Maar ik heb wel veel CX-en gezien zonder dat rekenmachientje maar met de temperatuurmeter ...
Blijft een beetje gokken maar ik zie het zo:
Vroege GTi 2 displays (water, klokje)
Vroege GTi met boardcomputer 3 displays (water, boardcomputer, buitentemp)
Latere GTi 3 displays incl. buitentemp (water, klokje, buitentemp)
Vroege GTi Turbo (2) met boardcomputer 4 displays (olie, water, boardcomputer, buitentemp)
Latere GTi Turbo 2 (altijd turbo 2) met startonderbreker 4 displays (olie, water, klokje, buitentemp)
Waarschijnlijk komt er nu weer iets waardoor mijn idee niet klopt

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En om het compleet te maken: vroege S2 turbo zonder boardcomputer: olie temp, water temp, klok, buitentemp.

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik dacht dat ze altijd een boardcomputer hadden. Of doel je op je eigen Prestige Turbo? Dat zou natuurlijk weer kunnen afwijken van een GTi Turbo

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik denk (..) dat BC optie was.
Wat die displays betreft, meestal kun je wel van 2 half werkende weer 1 goeie maken (is mij toch gelukt als opperkluns als het om electrisch spul gaat) en hij werkt nog steeds.Natuurlijk zijn ze wel moeilijk vindbaar:(

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Arjan Verkade schreef:Ik dacht dat ze altijd een boardcomputer hadden. Of doel je op je eigen Prestige Turbo? Dat zou natuurlijk weer kunnen afwijken van een GTi Turbo
Verhip, je hebt gelijk. Volgens de folder voor de eerste S2’s (1985/1986) is de computer op de Prestige en Prestige Turbo een optie, op de GTI Turbo standaard en op alle andere modellen niet leverbaar.
Er zijn dus 6 verschillende frontjes:
1 display alleen klokje
2 displays klokje en water temp
3 displays klokje , water temp en buiten temp
4 displays klokje, water temp, buiten temp en olie temp
3 displays board computer, water temp en buiten temp (heb ik nog niet gezien zijn er ook foto’s van.
4 displays board computer, water temp , buiten temp en olie temp
En er zijn 4 verschillende printplaten:
1 alleen klokje
2 klokje en water temp
3 klokje, water temp, buiten temp en olie temp (met of zonder olie temp is hetzelfde printje)
4 board computer, water temp , buiten temp en olie temp
Dus alle benzine turbo’s hebben 4 display’s met of zonder BC. Als de BC display kapot is kun je er ook een unit inzetten met een gewone klok, dit heb ik namelijk , dus als iemand een printplaat heeft met (alleen) het display van een BC hou ik me aanbevolen, de rest mag kapot zijn. Ik zelf denk dat die BC wel eens kapot gingen en er dan een standaard klok unit ingezet werd en de BC toetsenbord eruit werd gehaald, zodat er misschien zo serie2a type’s zijn zonder BC.
Goede raad is voorraad
Cx er dan het midden van het dashboard kan bijna niet: twee van de drie klepjes kapot en nog maar een metertje die ook maar half zichtbaar is
Ik snap niet dat jullie dat allemaal heel willen maken, dat hoort toch bij die auto..
Maar goed ik denk dat als je met een aantal van die dingen naar een electronica bedrijf gaat, er best wat te maken valt wat erop
Denk bijvoorbeeld vdh in roden.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
zijn meestal niet echt stuk alleen het schermpje is losgelaten van de baantjes op de printplaat(want als je er op drukt met je vinger dan doen ze het meestal wel en dan komen de baantjes weer tegen het schermpje)
Dat is makkelijk te maken .ff openmaken dan zie je het van zelf.succes!

- CX 25 GTi Turbo 2
Naar mijn idee zit het probleem gewoon in het plastic.
De displays worden tussen de achterkant met printplaat en de voorkant gedrukt. Doordat de druk niet gelijkmatig is vallen de diplay’s deels uit.
Het plastic wordt vastgehouden door schroeven. Waar de schroeven in gedraaid zit scheurt waardoor er nog minder druk op de display’s komt.

Totaal aantal Berichten: 364
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hallo shalom en mede forumleden.
Mijn klokje is zoals jullie op de foto kunnen zien toch echt overleden.
Maar mocht iemand desnoods een gerepareerd exemplaar hebben hou ik me aanbevolen
Gr. Patrick

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Alle S2’s hadden toch dat klokje? Dan zou er toch links of rechts wel een sloop-CX moeten staan waar je dat ding uit kunt halen, zou ik zeggen.

- CX 25 GTi Turbo 2
Klokje hebben ze idd allemaal, maar een CX met boardcomputer heeft een ander display, dus alleen even opletten dat je niet zo’n 1 heb.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Shalom74 schreef:
Dat is makkelijk te maken .ff openmaken dan zie je het van zelf.succes!
Oké Joost: zoek je nog een bijverdienste? Dat kan! Ik heb er een hele doos liggen. Ik wil wél garantie dat ze het daarna ook blijven doen uiteraard.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D