Beste mede-forumleden,
Ik weet niet of iemand dit topic al een keer eerder gepost heeft, maar ik kon het niet vinden…
Heeft iemand ervaring met het volgende:
Mijn Xsara-picasso uit 2002 heeft de afgelopen paar dagen 2 keer gehad dat hij niet op LPG wilde rijden. Eventjes overgeschakeld op benzine, en na 3 km reed hij weer als een zonnetje op lpg. Vanmiddag hield hij ineens weer in ,en wil nu helemaal niet meer op LPG rijden.
Als ik hem overschakel, houdt de motor in alsof het gas op is, terwijl ik vanochtend nog volgetankt heb (het euvel begon na ongeveer 3 km op deze volle tank gereden te hebben)
De installatie reageert dan ook alsof de tank leeg is, en schakelt automatisch over op benzine waarbij de AG-installatie begint te piepen. Ik heb hem over geschakeld op benzine, en zonder problemen ben ik thuis gekomen.
Nou las ik op een ander forum (waar ook over de AG-systemen geschreven wordt) dat het een relais zou kunnen zijn…
Nogmaals: iemand een idee/ervaring hiermee? En weet iemand wat er aan gedaan kan worden?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Life is cold when you’re livin in a fridge
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7518.jpg)
Totaal aantal Berichten: 163
- C1 1.0 collection
Môgge,
Ik heb een soortgelijk iets gehad met mijn vorige picasso (2002), hier was de afsluiter op de verdamper overleden.
Als je de auto stationair op benzine laat lopen en je luistert goed, (deur open!) kun je de afsluiters horen tikken zodra je omschakelt naar gas, er zittem er twee op, 1 dus bij de verdamper en 1 bij de tank.
Bij mij hoorde ik die op de verdamper niet, deze was dus stuk.
Maar het kan evengoed iets anders zijn, misschien heb je hier iets aan:
http://digidownload.libero.it/storyteller/varie/sgi_type1_01.pdf
Ik het het onderdeel hier besteld:
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Dank voor je antwoord. Ik zal er eens naar luisteren!
controleer eerst ff of je verdamper niet bevriest..en controleer je koel vloeistof
als er te weinig koel vloeistof inzit bevriest je verdamper
picasso 18. 16 v 2002
ducati 996 2000
Had ik al gedaan… Hele tijd lopen tobben, dan weer wel dan weer niet…
Ben toevallig vandaag er achter gekomen dat er een relais een vuil contactje had…. Is schoongemaakt, hij doet het nou weer prima. Kosten? €0,00