Hallo iedereen.
Ik ga binnenkort een Visa Club van 1983 ophalen die ik heb gekocht. Nu voelde ik bij de proefrit dat bij het remmen de ene kant meer naar beneden duikt dan de andere. “Remklauwen” denk ik net als jullie.
Nu ben ik al even aan het zoeken en ik kom steeds uit bij 2 types remklauwen. Een vuistzadel met 1 zuiger (merk Bendix)
en een ander type (merk CIT)
Velen van jullie hebben al aan de remmen moeten werken, dus weten verschillenden onder jullie het waarschijnlijk wel: van welk type is het meest waarschijnlijk dat die onder mijn Visa 2-cilinder zit?
Ik heb de auto hier nog niet dus ik kan het zelf niet bekijken.
Alvast bedankt voor de tips!
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gezien het bouwjaar zeg ik de 2e ,ook wel Citroën remklauw genoemd.
De eerste typen kom je tegen op de Club uit 1978-1979
Heb je nieuwe remklauwen gevonden, zo ja, waar en wat kost dat?
Vaak als ze er nog netjes uitzien kun je met remvloeistof verversen (& geluk) en gangbaar maken de remklauwen weer 100% krijgen.
Veel zorg aan besteden, geen breekijzers gebruiken op de zuigertjes en veel masseren helpt vaak.
Overdreven duiken kan overigens ook een versleten schokdemper zijn…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Het zijn inderdaad de klauwen met dubbele zuigers. Ik heb 2 revisiesetjes gekocht om ze eens te openen en schoon te maken. Ze zijn nog nieuw te vinden op Ebay UK (zoekterm ‘brake caliper’), let op! Veel van het weinig toegepaste type, maar ook deze met dubbele zuigers.
Anders via google in Frankrijk bij verschillende leveranciers (zoekterm ‘étrier frein’)
Gemiddelde prijs wel rond de 100€, sommigen met retour van oud onderdeel.
Bedankt Maurice
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage